خبرگزاری کار ایران

مزیت های تحصیل در ایتالیا

کد خبر : ۸۱۹۱۸۴

ایتالیا کشوری زیبا و با آب و هوایی متعادل در جنوب قاره اروپاست که از نظر فرهنگی تشابهات نسبی زیادی با ایران دارد.

ایتالیا کشوری زیبا و با آب و هوایی متعادل در جنوب قاره اروپاست که از نظر فرهنگی تشابهات نسبی زیادی با ایران دارد. جمعیت این کشور بر اساس آخرین سرشماری انجام شده در سال 2017 میلادی، در حدود 70 میلیون نفر بوده است و از نظر اقتصادی نیز به عنوان هشتمین کشور قدرتمند جهان شناخته می شود. ایتالیا از نظر نظام آموزشی، یکی از کشورهای قدرتمند جهان است و به همین دلیل است که مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته. تحصیل در ایتالیا تنها راه مهاجرت به این کشور نیست و روش های مختلفی برای مهاجرت به این کشور اروپایی وجود دارد که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت. با این وجود به طور کلی می توان روش های قانونی مهاجرت به کشور ایتالیا را به شرح زیر بیان کرد:

  • مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل
  • مهاجرت به ایتالیا از طریق کار
  • مهاجرت به ایتالیا از طریق توریستی
  • مهاجرت به ایتالیا از طریق پیوستن به خانواده

مزیت های تحصیل در ایتالیا

چنانچه گفته شد رایج ترین روش مهاجرتی به کشور ایتالیا تحصیل در این کشور است. زمانی که هزینه های کم تحصیل در کنار کیفیت آموزشی قرار می گیرد، طبیعتا متقاضیان زیادی به سمت مهاجرت به این کشور سوق داده خواهند شد. شهریه تحصیلی در کشور ایتالیا در حدود 5000 یورو در طول یک سال تحصیلی است که دانشجویان بین المللی موظف به پرداخت آن هستند. افرادی که قصد تحصیل در ایتالیا را دارند می توانند به زبان رسمی این کشور تحصیل کنند اما فرصت تحصیل به زبان انگلیسی نیز برای متقاضیان تحصیل در این کشور همواره فراهم است. حداقل نمره زبان مورد نظر برای تحصیل به زبان ایتالیایی در این کشور مدرک B1 و حداقل نمره آزمون زبان انگلیسی در این کشور، نمره 6 در آزمون آیلتس است. دانشجویان بین المللی در کشور ایتالیا سالیانه به پرداخت حدود 12000 یورو در سال برای مخارج زندگی خود نیز نیاز خواهند داشت. البته زندگی در خوابگاه های دانشجویی می تواند راهکار مناسبی برای کاهش این هزینه ها باشد.

یک فرصت فوق العاده که در کشور ایتالیا برای دانشجویان بین المللی وجود دارد، امکان استفاده از بورسیه های تحصیلی این کشور است. به کمک این بورسیه تحصیلی، هزینه های تحصیل دانشجویان دانشگاه های دولتی ایتالیا، رایگان خواهد شد و بخشی از هزینه های زندگی دانشجویان نیز به آن ها به صورت نقدی پرداخت می شود. دانشجویان بین المللی در کشور ایتالیا می توانند از فرصت کار ضمن تحصیل در این کشور نیز بهرمند شوند و با در اختیار داشتن کف درآمد در این کشور، هزینه های زندگی دانشجویی خود را تامین کنند.

امروزه تحصیل پزشکی در ایتالیا یکی از رایج ترین راه های تحصیل در ایتالیا شناخته می شود. علاقمندان به شرکت در دوره های آموزش پزشکی در کشور ایتالیا موظف به شرکت در آزمون های ورودی این رشته تحصیلی هستند. باید به این نکته نیز اشاره داشت که تحصیل پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی معایبی دارد که در سایر رشته های تحصیلی کمتر دیده می شود. دانشجویان رشته های پزشکی در ایتالیا در سال سوم تحصیل، باید به عنوان انترن وارد بیمارستان های کشور ایتالیا شوند و در صورت عدم تسلط به زبان ایتالیایی، قادر به برقراری ارتباط با بیماران نخواهند شد و در نتیجه در روند تحصیل آن ها ممکن است اشکالاتی ایجاد شود. از سوی دیگر، اخذ پذیرش به زبان انگلیسی نیز کار ساده ای نخواهد بود چرا که آزمون ورودی پزشکی به زبان انگلیسی ظرفیت محدودی از دانشجویان را مورد پذیرش قرار می دهد. دانشجویانی که به زبان ایتالیایی تحصیل می کنند این فرصت را خواهند داشت که در فاصله زمانی کمتری پذیرش خود را دریافت کرده، در آزمون ورودی ساده تری شرکت کنند و در نهایت پس از پایان دوره تحصیل خود در این کشور، شانس کاریابی در حوزه سلامت کشور ایتالیا را برای خود به صورت چشمگیری افزایش دهند.

یکی دیگر از راه های مناسب مهاجرتی به کشور ایتالیا، از طریق کاریابی در این کشور امکان پذیر می شود. دانشجویان این فرصت را خواهند داشت تا با کسب اجازه قانونی، فرصت کار در کشور ایتالیا را به صورت موقتی بدست آورند. از سوی دیگر دانشجویانی که مدرک تحصیلی خود را در کشور ایتالیا یا سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا بدست آورده باشند، می توانند از فرصت کاریابی پس از تحصیل خود استفاده کنند و در بازه زمانی یک ساله فرصت کار در ایتالیا را بدست آورند. شرایط کار در کشور ایتالیا نیز مانند بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر است. بر اساس قوانین کاری موجود در کشور ایتالیا، هر فرد که در شغلی تمام وقت گمارده می شود، باید در طول هفته 40 ساعت کار کند و 8 ساعت نیز ماکسیموم ساعت اضافه کاری برای یک نیروی کار در کشور ایتالیا است.

حداقل درآمد در کشور ایتالیا به گونه ای تنظیم شده است که هر فرد به کمک آن می تواند حداقل های زندگی خود را به صورت کامل پوشش دهد. البته باید به این نکته اشاره داشت که افرادی که به صورت خانوادگی در ایتالیا زندگی می کنند، معمولا به آن نیاز خواهند داشت تا حداقل دو عضو از اعضای خانواده شاغل باشند تا بتوان زندگی با سطح رفاهی مناسب را برای اعضای خانواده فراهم آورند.

افرادی که در کشورهای اروپایی تحصیل نکرده باشند، برای کار در ایتالیا، به ویزای کاری این کشور نیاز خواهند داشت.ویزای کاری ایتالیا در صورتی به این افراد تعلق خواهد گرفت که یک دعوت نامه کاری در اختیار داشته باشند و بتوانند با در اختیار داشتن مدارک لازم به سفارت کشور ایتالیا مراجعه کنند و با گذراندن مراحل قانونی، ویزای کاری این کشور را بدست آورند. دارندگان ویزای کاری کشور ایتالیا می توانند بدون نیاز به دریافت ویزا، به کلیه کشورهای حوزه شنگن مسافرت کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تکیه بر تجربیات خود و با بهره گیری از مشاورین مجرب در حوزه مهاجرت، قادر خواهد بود تا با بررسی شرایط و رزومه شخصی افراد، بهترین شیوه مهاجرتی به کشور ایتالیا را به مخاطبین خود ارائه کرده و در مسیر مهاجرت آن ها، از نقطه آغازین مسیر تا نقطه پایانی که دریافت ویزای مربوطه است، در کنار آن ها حضور مستمر و فعال داشته باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز