خبرگزاری کار ایران

پیانو آکوستیک و معرفی دو برند محبوب آن در بازار ادوات موسیقی

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۸۴۶

افرادی که با موسیقی کلاسیک آشنایی دارند و علاقه زیادی برای فعالیت در این عرصه دارند احتمالا پیانو را هم نیز تا حد خوبی می شناسند و از قدرت آن اطلاع دارند.

پیانو عموما به مادر سازها معروف است و تنوع زیادی دارد . امروزه با پیشرفت تکنولوژی ، پیانو در دو مدل ساخته و تولید می شود. پیانو آکوستیک و پیانو دیجیتال ( الکتریکی ) که هر دو با تنوع بالایی از برندهای معتبر در بازار ایران موجود است.

یکی از بهترین و زیباترین سازهای موسیقی ، ساز پیانو آکوستیک است که دارای 6 اکتاو و یا همان 88 کلید می باشد که طیف گسترده ای از نت را برای نوازندگان آن به ارمغان می آورد .

پیانو آکوستیک در ساختار خود از چکش هایی استفاده می کند که نوازنده با ضربه زدن بروی کلیدها باعث تولید صدا می شود و از رزونانس صدای بسیار عالی برخوردار است . ساز پیانو آکوستیک به گونه ای می باشد که نوازنده برای اینکه صدایی تولید کند از هیچ منبع تغذیه ی دیگری کمک نمی گیرد همچنین شدت صدای تولید شده در پیانوی آکوستیک  بستگی به میزان فشار و مدت زمانی دارد که نوازنده روی کلیدها به وجود می آورد .

ساختار داخلی پیانو آکوستیک :

پیانو آکوستیک دارای ساختار نسبتا پیچیده ای می باشد که آشنایی با آن کمک بزرگی در انتخاب پیانو می کند به طور کلی اجزای اصلی پیانو آکوستیک عبارتند از :

چارچوب یا  فریم  پیانو :

طبیعتا برای اینکه بتوانیم اجزای یک وسیله را نگه داریم باید آنرا در چارچوبی تعبیه کرد که پیانو هم از این قاعده مستثنی نیست

که چارچوب آن عمدتا از چوب ساخته می شود و برای اینکه این چارچوب از استحکام و مقاومت خوبی برخوردار باشد در بعضی مواقع از میله های فلزی نیز درون این چوب ها استفاده می شود .

صفحه ی چدنی :

یکی از مشکلات اولیه پیانوها فریم و چارچوب انها بود که کلا چوبی بود و فشاری را که هنگام نواختن به سیم ها منتقل می شد

را نمی توانستند به خوبی تحمل کنند به همین دلیل برای کنترل این عامل از یک صفحه ی چدنی برای تحمل فشار در فریم پیانو استفاده کردند که همین امر باعث بهبود مقاومت چارچوب آنها نیز شد .

ساند بورد :

از مهمترین اجزای پیانو آکوستیک ساند بورد آن است چون وظیفه ی مهم رزونانس ( پخش صدای تولید شده ) و همچنین تقویت انرا بر عهده دارد که در نگهداری از ساند بورد در پیانو باید دقت کنیم چرا که با وجود کوچکترین مشکل در آن باعث می شود تا صدا به درستی از پیانو خارج نشود و کوک این ساز به هم بخورد .

تخته ی سیم گیرها :

یکی دیگر از اجزای داخلی پیانو آکوستیک تخته سیم گیرها می باشند که از چوب هایی به ضخامت 2-3 سانتی متر ساخته شده اند و وظیفه یشان نگهداری از سیم گیرهای پیانو می باشد .

اکشن :

یکی از مهمترین بخشهای یک پیانو بخش اکشن آن می باشد که این بخش اکثر قطعات حساس پیانو مثل چکش ها ، اهرم ها و ...

را شامل می شود که این قطعات بروی هم سوار شده و به شکل یک قطعه ی یکپارچه بروی صفحه ی فلزی جای گذاری شده اند .

پدال ها :

اهرم هایی هستند که برای کنترل کیفیت و میزان صدا در زیر پیانو و در محلی که نوازنده بتواند با پاهایش به راحتی به آنها دسترسی داشته باشد تعبیه شده اند که به سه دسته ی کلی پدال طنین ، پدال نرم ، پدال تمرین تقسیم می شوند .

شرایط نگهداری از پیانو آکوستیک :

عموما پیانو آکوستیک  از نمد وچوب ساخته می شود و به همین دلیل باید در نگهداری از ان دقت کنیم به این صورت که رطوبت مکانی که پیانو در آن است نباید بیشتر از 70 و کمتر از 45 باشد .

پیانو آکوستیک و معرفی دو برند محبوب آن در بازار ادوات موسیقی

پیانو آکوستیک بنتلی :

اگر دنبال پیانو اصیل با صدای روح انگیز هستید پیانوی آکوستیک بنتلی انتخاب خوبی می باشد که از محبوب ترین مارک ها و پر فروشترین ها در بازار ایران محصوب می شود. در مدل ها و طرح های مختلف به بازار عرضه می گردد .

پیانو آکوستیک وبر:

همچنین پیانو آکوستیک وبر که از نام آلبرت وبر گرفته شده است آن هم با خلق پیانو وبر که گام بزرگی در جهت نوآوری در صنعت پیانو را داشته است .

پیانو های وبر دارای طراحی ظاهری عالی و بدون نقص می باشند و اکشن پیانو که از بهترین چوب ها استفاده شده است و بدون استفاده از قطعات پلاستیکی می باشد ، از بالاترین تکنولوژی جهت بالا بردن کیفیت سیم و همچنین توانایی بیشتر پیانو در سایزهای مختلف استفاده شده است .

فروشگاه آلیک موزیک واقع در خیابان جمهوری تهران نماینده فروش پیانو دیجیتال و پیانو اکوستیک از برندهای معروف و محبوب جهان است. که به شما امکان خرید قسطی پیانو را می دهد.

نکته جالب اینکه خرید پیانو آکوستیک به نوعی می تواند یک سرمایه گذاری به حساب بیاید چرا که ارزش پیانو آکوستیک با گذشت زمان نه تنها کم نمی شود بلکه در بعضی مواقع ارزش زیادی به خود می گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز