خبرگزاری کار ایران

چرا در پرواز با آبنبات پذیرایی می‌شویم؟

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۴۷۳

اگر شما نیز در تجربه های قبلی خود یک بلیط هواپیما خریداری کرده و به مسافرت هوایی رفته باشید حتماً متوجه شده اید که برخی مراحل در هر پرواز به صورت مشخص تکرار می‌شوند. مثلاً خوش آمدگویی و استقبال از مسافران، اجرای آنانسمنت پرواز و حتی پذیرایی از مسافران با آبنبات همه و همه مواردی هستند که در اولین دقایق تیک اف هر پرواز صورت می‌پذیرند. بدیهی است که هر یک از این مراحل به دلایل خاصی برنامه ریزی و اجرا می‌شوند. اما چرا مسافران در ابتدای پرواز با آبنبات پذیرایی می‌شوند؟ برای آگاهی از این موضوع می‌توانید مطلبی با همین عنوان را در وبلاگ قاصدک 24 مطالعه نمایید.

شرکت های هواپیمایی و مهمانداران معتقدند وقتی با خوش رویی از مسافران استقبال شود، استرس آنها تا حد زیادی کاهش می‌یابد و سفر خود را با روحیه بهتری آغاز می‌کنند. البته همه چیز به همین جا ختم نمی‌شود و این کار از طرف مهمانداران بیشتر برای بررسی چهره اشخاص و شناسایی افراد مشکوک در سفر صورت می‌پذیرد. کارشناسان پرواز عنوان می‌کنند با این کار ممکن است افرادی که قصد خرابکاری در پرواز را دارند در همان ابتدی کار شناسایی شده و بدین ترتیب باقی مسافران در پرواز دچار مشکل نگردند. همچنین در این مرحله مسافران مسن، کم توان یا دچار محدودیت حرکتی یا جسمی نیز با نحوه ورود خود به کابین، پیش زمینه ای از وضعیت خود به مهمانداران می‌دهند تا در طول پرواز بیشتر به این دسته از مسافران توجه کنند.

دلیل اجرای آنانسمنت نیز به دستورالعمل ها برمی‌گردد. متاسفانه در جوامع امروزی مردم حاضر نیستند کوتاه ترین بروشورها را نیز مطالعه کنند. هر چند که بروشورهای موجود در کابین به تصاویر مزین شده و ایرلاین هایی نظیر ماهان و ایران ایر تلاش کرده اند تا همه چیز را به صورت مصور به مسافران توضیح دهند اما باز هم شنیدن این نکات توسط مهمانداران روش بهتری برای ماندگار تر کردن این نکات در ذهن خواهد بود و در مواقع اضطراری بیشتر به مسافران کمک خواهد کرد. به همین دلیل مهمانداران در دقایق ابتدایی هر پرواز نکات درج شده در کارت ایمنی هواپیما را با اجرای حرکات خاصی برای مسافران توضیح داده و از آنها می‌خواهند به این توضیحات توجه نمایند. در این میان برخی از شرکت های هواپیمایی خارجی از مهمانداران خلاق خود استفاده می‌کنند و این اجرا را با حرکات کمیک و نمایشی به مسافران تقدیم می‌کنند که توجه بسیاری از مسافران را به خود جلب می‌کند و معمولاً در شبکه های اجتماعی وایرال می‌گردد. اما چه دلیلی برای پذیرایی از مسافران با آبنبات وجود دارد؟ برای اطلاع از این موضوع با قاصدک 24 همراه باشید.

دلایل بروز گوش درد در هواپیما

پیش از اینکه دلیل پذیرایی مسافران با آبنبات را بررسی کنیم باید به این سوال پاسخ دهیم که چرا در هواپیما دچار گوش درد می‌شویم؟ همانطور که می‌دانید در زمان به پرواز در آمدن هواپیما و افزایش ارتفاع، از میزان اکسیژن موجود در هوا کاسته می‌شود و این تفاوت فشار که به صورت ناگهانی ایجاد شده است موجب می‌گردد تا به منافذ گوش فشار مضاعفی وارد شود. این فشار منجر به گرفتگی گوش و احساس درد در آن شده و طبیعتاً مسافر را دچار مشکل می‌کند. البته این اتفاق ممکن است برای همه مسافران با یک شدت مشخص رخ ندهد اما ابداً به نوع هواپیما یا ایرلاینی که از آن اقدام به خرید بلیط اینترنتی کرده اند، بستگی ندارد. برای رفع این مشکل اما راه حل های متعددی پیشنهاد شده است که یکی از انها خوردن آبنبات است!

چرا در پرواز با آبنبات پذیرایی می‌شویم؟

چرا در هواپیما آبنبات بخوریم؟

به عنوان یک مسافر حرفه ای بهتر است بخصوص وقتی که بلیط پرواز خارجی تهیه کردید اید آبنباتی که در ابتدای پرواز به شما تعارف شده را مصرف کرده و یا از یک آدامس برای رفع مشکل خود بهره بگیرید. چرا که خوردن آبنبات یا جویدن آدامس موجب ترشح بزاق دهان شده و شما می‌توانید با قورت دادن مداوم آن مشکل گرفتگی گوش خود را حل نمایید. بنابراین آبنبات هایی که در ابتدای پروازهای داخلی یا خارجی به شما تعارف می‌شوند نه حکایت از مهمان نوازی بی حد و اندازه ایرلاین ها دارند و نه خوراکی خاصی برای پذیرایی از شما به شمار می‌روند. این ترکیبات شکری، تنها یک راهکار ساده برای رفع مشکل شنوایی شما به حساب می‌آیند و در کوتاهترین زمان به بازگشت سلامتی شما کمک می‌کنند.

چرا در پرواز با آبنبات پذیرایی می‌شویم؟

البته جالب است بدانید که راهکار دیگری نیز برای رفع این مشکل وجود دارد اما چون احتمال آن وجود دارد که همه مسافران از این روش مطلع نباشند، شرکت های هواپیمایی ساده ترین راه یعنی پذیرایی با آبنبات را انتخاب می‌کنند. در راهکار دوم مسافر می‌بایست با استفاده از انگشت شصت و سبابه اش، بینی خود را گرفته و کیپ نماید و سپس هوایی که از دهان تنفس کرده است را به آرامی به داخل بینی بدمد. این کار می‌بایست تا زمان باز شدن گوش ادامه یابد بدین ترتیب هوای اضافه از راه گوش به بیرون هدایت شده و درد آن به سادگی برطرف می‌گردد.

در پایان یادآور می‌شویم که خمیازه کشیدن نیز در این راستا موثر واقع می‌شود و می‌تواند به کاهش هوای اضافه در گوش منجر شده و بهبود شنوایی را در پی داشته باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز