خبرگزاری کار ایران

مهمترین وسایلی که در پیاده روی اربعین نیاز داریم

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۹۴۵

مهمترین وسایلی که باید با خود به پیاده روی اربعین ببریم چه وسایلی هستند؟ سوالی که زائران اربعین این روزها زیاد می‌پرسند و جواب‌های مختلفی می‌شوند. لیست بلندبالایی از توصیه ها و نکات لازم برای سفر اربعین دست به دست می‌شود و همه اینها برای این است که زائر اربعین بهترین توشه را برای سفر خود فراهم کند.

نوشتن لیست وسایل موردنیاز پیاده روی اربعین کار ساده ای نیست. مهمترین وسایلی که زائر اربعین باید برای خود تهیه کند، لوازم سخت افزاری مثل لباس عزا ، کفش مخصوص پیاده روی ، کوله پشتی مخصوص راهپیمایی ، کیسه خواب و برخی وسایل خاص همچون سربند ، پرچم، لوازم تلفن همراه ، کتاب و مانند آن است که زودتر از بقیه موارد باید خریداری شود. وسایلی که از همان ابتدای راه همراه زائر می‌شوند و تا آخر با او می‌مانند. از این رو لازم است زائر آن را درست و مناسب سفر تهیه کند  تا دوام و ماندگاری خوبی داشته باشد.

بهترین پیراهن برای سفر اربعین

سفر اربعین معمولا بین 10 تا 15 روز طول می‌کشد. در تمام این زمان زائر بایست مسیرهای زیادی را پیاده طی کند که معمولا از سحرگاه شروع می‌شود و تا غروب طول می‌کشد. بنابراین باتوجه به سرمای اول صبح و گرمای طول مسیر این مهم است که چه لباسی با چه جنسی بپوشیم تا هم سبک باشد هم بتواند در گرما و سرما به طور همزمان کاربرد داشته باشد.

توصیه ما این است برای سفر اربعین حتما از پیراهن الیاف طبیعی استفاده کنید. الیاف طبیعی مانند دیگر عناصر طبیعت دارای حیات بوده و در شرایط مختلف از خود رفتارهای متفاوتی را نشان می‌دهد. هنگام سرما منقبض می‌شودکه  مانع عبور جریان هوا از میان مولکول‌های خود می‌شود و ایجاد گرما می‌نماید. در مقابل به هنگام گرما منبسط می‌شود که باعث عبور جریان هوا از میان مولکول‌های الیاف می‌گردد و برای شما احساس خنکی ایجاد می‌کند.

مهمترین وسایلی که در پیاده روی اربعین نیاز داریم

کوله پشتی مناسب پیاده روی اربعین

باید بدانید در سفر کوله پشتی حرفه‌ای برای  زنان با مردان متفاوت است، زیرا فرم ستون فقرات بانوان و آقایان  با هم متفاوت است. بهترین توصیه برای خرید کوله پشتی ، استفاده از کوله پشتی کوهنوردی است چرا که این نوع کوله در طول مسیر پیاده روی هیچ فشاری به شانه مسافر وارد نمی‌کند و فشار با یک قوس روی لگن فرد قرار می‌گیرد و باعث می‌شود در مسافت‌های طولانی فرد وزن بار را روی پشت خود حس نکند، در عین حال که به واسطه قوس پشت کوله پشتی از عرق کردن پشت فرد جلوگیری می‌کند.

کفش راحتی برای پیاده روی اربعین

خریدن کفش مناسب برای اربعین اولین و مهمترین دغدغه زائرین اربعین است چرا که زائر می‌خواهد آهسته و پیوسته به مقصد خود برسد و اگر کفش راحت و چابک نباشد، زخم شدن و تاول زدن پاها، خستگی و کوفتگی مفرط خیلی زود به سراغش خواهد آمد.

توصیه می‌شود حتما یک کفش راحتی از جنس کتان بخرید. کفش باید راحت و ساخته شده از الیاف طبیعی باشد. هر چه الیاف کفش طبیعی تر باشد تنفس پذیری کفش بیشتر است و لذا پا دچار خستگی و کوفتگی نخواهد شد. کفش رو یک هفته زودتر بخرید و با آن کمی فعالیت کنید تا کم کم پا به آن عادت کند، کفش جا بازکند. کفش نو که پا به آن عادت نکرده است خود می‌تواند موجب رنجش و تورم پا باشد.

حمل پرچم در مسیر راهپیمائی اربعین

زائر اربعین دلش می‌خواهد هم زائر کربلا باشد هم علمدار حسین، از این رو سفر اربعین به همان اندازه که زائر دارد، در مسیر خود میزبان پرچم هاست. اما مسیر بلند است و طولانی و زائر باید در این مسیر طولانی بی آنکه بار اضافی بر دوش بکشد، بتواند پرچم را حمل کند.

دسته پرچم می‌تواند ابزاری مناسب و پرکاربرد باشد، هم می‌توانیم به آن پرچم اربعین را حمل کنیم، هم به عنوان عصا برای رفع خستگی و تکیه دادن در طول مسیر استفاده کنیم، گاهی هم می‌تواند مونوپاد یا پایه دوربین شما برای عکاسی و ثبت خاطرات باشد.ضمن اینکه لازم نیست پرچم را با دست حرکت دهید، کافی است از کوله کمری استفاده کنید و بار پرچم را روی پشت بیاندازید.

توشه معنوی سفر اربعین

حتما برنامه ریزی کرده‌‌اید که در طول سفر، کتاب بخوانید، ذکر بگویید و حتی کارهای تبلیغی انجام دهید. هدیه بدهید و خلاصه شما هم سفیر حسین شوید. کتاب‌ایی مثل ادب عاشقی ، حسین از زبان حسین(ع) ، همرزمان حسین  و رحمت واسعه از جمله کتاب‌هایی هستند که خواندن آنها در ایام اربعین توصیه شده است.

کلیه ملزومات پیاده روی اربعین همراه با سوغات و هدیه فرهنگی اربعین شامل بر سربند ، پیکسل مذهبی ، تسبیح تربت ، مهر نماز تربت امام حسین(ع) ، کتابچه زیارت اربعین، پیراهن مشکی ، شال عزا ، چفیه عربی ، بیرق و پرچم عزاداری ، عطر ، ذکرشمار ، کیسه خواب ، کیسه کفش و .... را می‌توانید از فروشگاه فرهنگی مسجدکالا تهیه نمایید.

مزایای خرید ملزومات سفر اربعین از مسجدکالا

*دسته بندی تخصصی‌ اربعین به؛ ملزومات فردی پیاده روی، نیازمندی های موکب و‌ هیئت، سوغات و‌ هدیه

*ارسال رایگان به تمام کشور برای کتیبه مخمل، محصولی ویژه فضاسازی مجلس عزاداری و موکب

*عرضه دسته پرچم اربعین با تخفیف 50 هزارتومانی

*عرضه‌کوله پشتی اربعین با شرایط اختصاصی حمایت از تولید ایرانی:

-به ازای هر ۱۵ عدد کوله یک پاوربانک رایگان

-هر ۱۰عدد یک کیسه خواب مناسب

-هر ۵ عدد یک کوله ۱۰۰۱

-ضمنا هر کوله یک قمقمه نیم لیتری با واشر +کیف قمقمه رایگان

*جامع بودن در تامین نیازمندی‌های اربعین و عزاداری یا حمایت از تولیدکننده ایرانی

*تولید اختصاصی و‌ سفارشی‌سازی محصولات و مشاوره در تولید

*مشاوره فروش تخصصی در تهیه و‌ تدارک محصولات اربعین

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های 09135527035 و یا 03155571095 تماس بگیرید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز