خبرگزاری کار ایران

خدمات «دکتر دکتر» برای اتباع خارجی فعال شد

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۶۰۶

استفاده از کدملی، یکی از مهم‌ترین چالش‌های مربوط به سامانه نوبت‌دهی اینترنتی دکتردکتر بود که با تغییر ساختار بنیادین دکتردکتر برای همیشه حذف شد.

به نقل از روابط عمومی دکتردکتر، کاربران از این پس می‌توانند تنها با استفاده از شماره موبایل به تمامی خدمات دکتردکتر دسترسی داشته باشند.

در سال‌های گذشته، از کدملی برای ثبت‌نام در سامانه نوبت‌دهی اینترنتی پزشکان دکتردکتر استفاده می‎شد. کدملی برای هماهنگی با ساختار دولت در پرونده سلامت الکترونیک یک تصمیم برای آینده بود اما مشکلات متعددی به‌وجود آورده بود.

در تمام این مدت؛ ارزیابی کاملی از استفاده کدملی در سامانه دکتردکتر یا جایگزینی آن با شماره موبایل انجام شد. درنهایت شماره موبایل بهتر ارزیابی شد و کدملی برای ثبت‌نام غیرفعال شد. از مهم‌ترین دلایل استفاده از شماره موبایل، به شرح زیر است:

  • کاربردی نبودن سامانه دکتردکتر برای اتباع خارجی (مانند افغان‌ها که دو میلیون از جمعیت کشور را دارند)
  • سایر کسب و کارهای از شماره موبایل استفاده کرده بودند و شناخته‌شده‌تر است
  • فرآیند ثبت‌نام ساده‌تر
  • امکان راستی آزمایی آنی با کد فعال‌سازی

به دلایل مطرح شده و به نقل از روابط عمومی دکتردکتر در آپدیت 10 شهریور 1398، کدملی برای عضویت در سامانه دکتردکتر برای همیشه حذف و شماره موبایل جایگزین آن شد.

از این پس کاربران جدید و قدیم، می‌توانند با استفاده از شماره موبایل وارد سایت و اپلیکیشن دکتردکتر شده یا ثبت نام کنند و از خدمات این سامانه استفاده کنند.

خدمات «دکتر دکتر» برای اتباع خارجی فعال شد

لازم به ذکر است، اصلاحات زیر نیز در آپدیت این سامانه در نظر گرفته شده است:

  • رمز یک‌بار مصرف

از آنجایی که ممکن است، اطلاعات حساب کاربری فراموش شود، با استفاده از رمز یک‌بار مصرف، کاربران می‌توانند به راجتی از رمز یک‌بار مصرف برای ورود به سایت و اپلیکیشن استفاده کنند.

  • دسترسی به نوبت‌های گرفته شده منشی

فراموشی نوبتی که منشی در احتیار بیماران قرار داده است، از اتفاقات معمول بین آن‌ها است. با یک‌پارچه سازی تمامی روش‌های دریافت نوبت بین بیماران، از این به بعد در بخش نوبت‌های من می‌توان به نوبت‌های رزرو شده توسط منشی و همچنین جزئیات آن دسترسی داشت.

  • اضافه شدن بیمه کمیته امداد به لیست خدمات درمانی

پس از انتقال بیمه کمیته امداد به لیست بیمه خدمات درمانی، تغییرات لازم در سایت دکتردکتر نیز انجام شد تا بیماران تحت پوشش این بیمه، بتوانند بدون مشکل از خدمات خود استفاده کنند.

دکتردکتر در تاریخ 10 شهریور 1398 تغییرات مهمی را در خود دید که حذف کد ملی را می‌توان یکی از مهم‌ترین اتفاقات آن دانست. با توجه به این تغییرات و برنامه‌هایی که در آینده شاهد خواهیم بود، قطعا اتفاقات بسیار مهم و تاثیرگذاری در حوزه سلامت و پزشکی رخ خواهد داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز