خبرگزاری کار ایران

خدمات کفسابی و سنگسابی و نماشویی ساختمان را بهتر بشناسیم

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۵۳۵

کفسابی ساختمان چیست؟

کفسابی یا ساب زدن سنگ از جمله خدمات ساختمان می باشد که به هنگام کدر یا خش دارشدن سنگ استفاده می شود . کفسابی به معنای سابیدن و جلا دادن سنگ می باشد که معمولا توسط افراد ماهر با دستگاه های سابزن انجام می شود و یک لایه از سنگ را که به مرور زمان کدر یا دارای ترک شده است را برمی دارد.. کفسابی انواع مختلفی دارد و برای سنگ های مختلف به دلیل ویژگی های خاص هر یک از سنگ ها، با روش های متفاوتی انجام می شود .

 در صورتی که سابزن تجربه و اطلاعات دقیقی از نوع سنگ و نحوه سابزدن آن نداشته باشد ، احتمال اینکه به سنگ کف آسیب برساند وجود دارد . برای انجام خدمات کفسابی همیشه با شرکت های معتبر در این زمینه که از افراد ماهر و با تجربه در این زمینه استفاده می کنند، همکاری لازم را داشته باشید .چنانچه کفسابی به صورت دقیق و حرفه ای انجام شده باشد ، اثر فوق العاده ای را به همراه دارد . از این رو کفسابی یکی از مهم ترین خدمات ساختمانی محسوب می شود .

خدمات کفسابی و سنگسابی و نماشویی ساختمان را بهتر بشناسیم

نماشویی ساختمان نیز از مهم ترین خدمات مربوط به ساختمان می باشد که انجام آن هرچند وقت یکبار برای زیبایی ساختمان های مسکونی و اداری و تجاری توصیه می شود . منظور از نماشویی ، شست وشوی کامل نمای ساختمان که به روش های گوناگون انجام می شود.افراد متخصص در این زمینه با استفاده از دستگاه های واترجت نمای کلی ساختمان را با استفاده ازمواد شوینده مناسب تمیزمیکنند و زیبایی فوق العاده ای را به ساختمان می بخشند .نماشویی ساختمان اغلب در روزهای پایانی سال برای خانه تکانی انجام می شود ، در صورتیکه این کار به افراد ماهر در این زمینه سپرده شود تاثیر فوق العاده ای در زیبایی و جلوه هرچه بیشتر ساختمان خواهد داشت .

با انجام فرآیند کفسابی و نماشویی ساختمان ، کف و نمای ساختمان دوباره احیا می شود و در صورتی که این خدمات برعهده شرکت های معتبر کفسابی قرارگیرد ، ساختمان زیبایی خود را همانند روزهای اول ساخت خود به دست خواهد آورد .انجام خدمات نماشویی در اغلب شهرهای پرجمعیت و شلوغ که دارای آلودگی های هوا هستند بیشتر انجام می شود زیرا در این شهرها به دلیل بارش باران های اسیدی ، لایه ای نازک روی سنگ نمای ساختمان را می پوشاند و با مرور زمان پاک کردن و از بین بردن این کثیفی ها سخت می شود .

کفسابی در مراحل مختلفی انجام می شود ، اولین مرحله از کفسابی از بین بردن پستی و بلندی های سطح سنگ می باشد که این کار معمولا به وسیله ی دستگاه های سابزنی جهت یک دست شدن سطح سنگ انجام می شود . دومین مرحله از کفسابی پرکردن درز و ترک های موجود با استفاده رزین بتونه می شود.بعد از پرکردن درزها بایستی با استفاده از لقمه های مخصوص عملیات ساب زنی را انجام دهیم و تمامی برآمدگی ها را ساب بزنیم و در پایان برای درخشنگی و جلای بیشتر کف می توانیم از ساب ایتالیایی استفاده کنیم . نکته قابل توجه این است که تمامی مراحل کفسابی با استفاده از لقمه های مخصوص انجام می شود .

خدمات کفسابی از ابتدای بنای ساختمان و حتی زمانی که افراد در آن ساختمان مستقر می شوند کاربرد دارد. پس از اتمام ساخت ساختمان چه اداری یا مسکونی و حتی تجاری احتمال اینکه مواد مختلفی بر روی دیوار و کف آن ریخته شده باشد وجود دارد و برای تمیز کردن و جداکردن آن ها نیاز به مهارت خاصی است که توسط شرکت های کفسابی انجام می شود . یکی از خدمات کفسابی تمیزکاری این ساختمان ها پس از تمام شدن ساخت آن ها است که با کمک تجهیزات و افراد ماهر دراین زمینه بهترین نتیجه را به همراه دارد. استفاده از خدمات کفسابی زیبایی و جلوه خاصی را به بنا تازه تاسیس می دهد و همین امر به بازاریابی اجاره و فروش واحد های ساختمان کمک بسزایی را خواهد کرد .

چنانچه کف ساختمان سرامیک باشد و حتی به صورت روزانه تمیزکاری و از بین بردن کثیفی بر روی آن ها انجام شود بازهم با گذشت زمان به دلیل ایجاد خراش و یا ماندگاری بعضی از لکه ها بر روی آن نیاز به استفاده از خدمات کفسابی سرامیک دارد . استفاده از کف سابی سرامیک با توجه به لکه پذیربودن آن برای ایجاد جلوه و زیبایی هرچه بیشتر کف بسیاراهمیت دارد . در بعضی مواقع هزینه کفسابی از نظر افراد زیاد به نظر می رسد اما در مقایسه با هزینه های شستشوی و خرید و استفاده از مواد شوینده متفاوت برای موکت و فرش ،هزینه های کفسابی سرامیک مبلغ ناچیزی به حساب می آید .

 از دیگر خدمات کفسابی ساختمان ساب زنی موزاییک نیز می باشد . از موزاییک بیشتر در مکان های عمومی و پر رفت و آمد استفاده می شود . پس از موزاییک کاری به دلیل ریختن سیمان اضافی و تکه های موزاییک مشکلاتی برای ساکنین ساختمان ایجادمی کند و از زیبایی کف نیز کاسته شود به همین دلیل از ساب زنی موزاییک که یکی از موارد پرکاربرد خدمات کفسابی محسوب می شود ، استفاده می شود .خدمات سنگ سابی به دلیل اهمیت بالای آن در ساختمان برای افراد اهمیت خاصی دارد و مورد توجه آن ها قرار می گیرد .سنگسابی انواع سنگ ها مانند گرانیت و کفسابی پارکت ها از جمله موارد مهمی است که نمی توان به سادگی ازآن چشم پوشی کرد زیرا با انجام خدمات مربوط به کفسابی زیبایی ساختمان چند برابر شده و جلوه و درخشندگی را به ساختمان خواهد داد.

 ساب زنی سنگ ها به خصوص گرانیت نیاز به تخصص و مهارت خاصی دارد که اغلب شرکت های کفسابی با به کارگیری افراد متخصص و استفاده از تجهیزات و دستگاه های باکیفیت توانسته اند ، سنگسابی را به درستی انجام دهند و در نهایت رضایت مشتری را برای همکاری مجدد با شرکت خود جلب نمایند . از موارد مهمی که اغلب به آن توجه نمی شود انتخاب کفساب مناسب برای انجام کفسابی انواع کف ها می باشد که بسیار اهمیت دارد . علت این که انتخاب کفسابی باید با دقت بالایی انجام شود این است که نباید کف سرامیک را به روش کف موزاییکی کفسابی کرد ، هریک از آن ها روش های مخصوص به خود را دارد که کفساب با توجه به تجربه و مهارت و آموزش های لازم می تواند تشخیص دهد و کار خود را به بهترین نحو انجام دهد و یکی دیگر از دلایل مهم انتخاب کفسابی مناسب استفاده از مواد با کیفیت و مناسب با نوع کفپوش و نوع ساب زدن کفساب که با توجه به میزان کثیفی و لکه های موجود در کف انجام می دهد . همه ی این موارد گفته شده با تجربه و مهارت فراوان کفساب به وجود می آید و به همین دلیل تاکید می شود برای انجام خدمات کفسابی به شرکت های معتبر و رسمی کشور مراجعه شود . یکی از شرکت های برتر در زمینه ارایه خدمات کفسابی ساختمان ایلیا ساب یا ایلیا کفسابی میباشد.

خدمات کفسابی و سنگسابی و نماشویی ساختمان را بهتر بشناسیم

گروه کفسابی و نماشویی ایلیا ساب

گروه کفسابی و سنگسابی و نماشویی ساختمان ایلیاساب  در سال 1366 به مدیریت جناب آقای شهریار بهاری  در راستای فعالیت در زمینه ترمیم و حفظ کلیه سطوح سنگی،سیمانی،بتنی و غیره به صورت حرفه ای فعالیت خود را شروع کرده است . این موسسه با بهره گیری از تجربه و نیروی جوان یکی از بهترین گروه های ارائه دهنده خدمات در زمینه های کفسابی و نماشویی و تکنولوژی نانو در تهران و کرج میباشد.

 تماس با ایلیا ساب 09125255294 و 09120575192

مهمترین خدمات گروه کفسابی و نماشویی ایلیا عبارتند از:

خدمات کفسابی و سنگ سابی ساختمان ( کفسابی پله و پاگرد ، کفسابی پارکینگ ، کفسابی سنگ ‌، کفسابی گرانیت ‌و کف سابی سرامیک ‌)

خدمات ساب زنی ( ساب زنی سنگ با رزین و نانو ساب ، ساب زنی موزاییک‌ )

خدمات نماشویی ساختمان ( نماشویی سنگ ساختمان ، نماشویی شیشه های ساختمان های بلند با طناب راپل بدون داربست ، نماشوی کامپوزیت ، نماشویی آجر، نماشویی سرامیک ، نماشویی با واترجت )

محافطت از سطوح ( پولیش سنگ ، واکس سنگ ، نانو براقیت سنگ ، رزین های سنگ ، جلای رنگ سنگ کف و نما )

بررسی کلی هزینه کفسابی

برآورد هزینه و قیمت کفسابی ساختمان به صورت متری تعیین می شود. هر ساختمانی به خدمات کفسابی ، سنگ سابی و ساب زنی سنگ در طول عمر خود احتیاج دارد. به مروز زمان هر ساختمانی به دلایل مختلف از جمله پوسیدگی ، قدیمی بودن ، از دست دادن جلوه و زیبایی ظاهری به بازسازی نیاز دارد. ایلیا کفسابی مفتخر است خدمات کفسابی و ساب زنی سنگ و... را با استفاده از تیم حرفه ای و با تجربه به مشتریان ارائه دهد.

هزینه کفسابی در تهران

هزینه و قیمت کفسابی نسبت به هر متر مربع متفاوت است که به عوامل متعددی از جمله نوع سنگ ، متراژ و محل انجام کف سابی بستگی دارد. یکی از موارد مهم دیگری که ممکن است در هزینه کفسابی تاثیر گذار باشد این است که آیا کف سابی قبلا انجام شده است یا خیر ، اگر کف سابی قبلا انجام شده باشد هزینه کفسابی پایین تر است زیرا بیشتر عیب ها رفع شده است. توجه داشته باشید که بزرگترین اشتباه یک کارفرما سپردن پروژه به نیروی بی تجربه و غیر حرفه ای می باشد.

بررسی عوامل تاثیرگذار در هزینه کفسابی

  • نوع سنگ : دو نوع سنگ وجود دارد : 1. سنگ نرم 2. سنگ سخت

سنگ از جمله مصالح قدیمی است که در خانه سازی مورد استفادهقرار می گرفت.

سنگ نرم دارای استحکام طبیعی ، زیبایی و جذابیت منحصر به فردی می باشد و به محیط زیست آسیب نمی رساند. ترمیم و بازسازی سنگ نرم راحت تر است ، بنابراین هزینه کفسابی پایین تری دارند. سرامیک ، تراورتن و موزاییک از جمله نمونه های این سنگ می باشند.

سنگ گرانیت از نمونه های سنگ سخت می باشد و بر طولانی مدت اثر منفی بر سلامتی انسان میگذارد بنابراین برای نمای ساختمان ، کف و پله مناسب است. ترمیم و بازسازی سنگ سخت براحتی انجام نمی شود. بنابراین هزینه کف سابی این نوع سنگ ها بالاتر می باشد.

  • متراژ محیط : برای انجام کفسابی هزینه بر اساس متر بالاتر می باشد.
  • تعداد زاویه ها و گوشه های سطح : تعداد گوشه های محیط در برآورد هزینه کف سابی تاثیر دارد. به عنوان مثال هزینه کفسابی یک سالن 30 متری مستطیلی شکل با هزینه کف سابی همان اتاق با تعداد گوشه های مختلف متفاوت می باشد.
  • محل کفسابی : اگر کف سابی و ساب زنی بیرون شهر انجام شود به دلیل هزینه رفت و برگشت قیمت آن بالاتر خواهد بود.
  • میزان پستی و بلندی سطح
  • کیفیت سنگ
  • نوع سطح
  • روش ساب زنی و کفسابی

روش های انجام کفسابی و ساب زنی

امروزه کفسابی با روش های گوناگونی انجام می شود.

  1. کف سابی با فرچه سیمی : در این روش با استفاده از فرچه ، کف ساییده می شود.
  2. کفسابی کامل : کف سابی کامل چند مرحله دارد. در ابتدا لایه برداری و یکپارچه کردن کف انجام می شود و در نهایت ساب براق کننده توسط کف ساب انجام می شود.
  3. کفسابی با رزین : در این مرحله سوراخ هایی که در برخی سنگ ها وجود دارد توسط ماده رزین پر می شود و پس از خشک شدن ساب زنی را انجام می دهند. هزینه استفاده از این روش در انجام کف سابی بالا نمی باشد. البته توجه داشته باشید که قسمت های ترمیم شده شنگ مانند روز اول درخشان و براق نمی شوند. استفاده از این روش به صرفه تر از تعویض سنگ می باشد.
  4. کفسابی با پولیش : پولیش یک نوع ماده جامد یا مایع می باشد که پس از انجام کفسابی اجرا می شود.
  5. کفسابی با نانو : یکی از پر هزینه ترین روش های انجام کف سابی ، کفسابی با نانو می باشد. استفاده از نانو باعث جلوگیری از جذب آب ، روغن ، گریس ، اسید و.. می شود.
  6. کفسابی ایتالیایی : این روش باید با مهارت بالا و توسط نیروهای ماهر انجام شود. نتیجه انجام کفسابی به روش ایتالیایی فوق العاده خواهد بود.

بهترین روش انجام کف سابی ، کفسابی ایتالیایی می باشد. در این روش سطحی براق و درخشنده خواهید داشت.

کفسابی باعث رفع چه ایراداتی می شود ؟

  • باعث رفع هرگونه ماده اسیدی ، سرکه ، رنگ ، پستی و بلندی یا مصالح ساختمانی مانند چسب و...از روی سطح می شود.
  • سوراخ و یا درز ایجاد شده در سطح با استفاده از ماده رزین از بین می رود.
  • اگر سنگ سطح دارای خط و خش و... باشد با انجام کفسابی مانند روز اول درخشنده و براق می شود.
  • کفسابی ایتالیایی در ساختمان
  • کفسابی ایتالیایی نوعی از سنگسابی سنگ محسوب می شود که علاوه بر برطرف کردن عیب و ایرادهای سنگ به آن جلا و زیبایی فوق العاده ای می بخشد ، به گونه ای که بعد از اتمام کار تصویر سقف یا افراد بر روی سنگ قابل مشاهده بوده و به اصطلاح این نوع از سنگسابی را سنگسابی آیینه ای یا کفسابی ایتالیایی می گویند .
  • اقدامات لازم جهت اجرای کفسابی ایتالیایی
  • در سنگسابی از روش های مختلفی برای سابزنی سنگ استفاده می شود . یکی از بهترین و مرغوب و با کیفیت ترین روش های سنگسابی استفاده از روش کفسابی ایتالیایی است . علت نامگذاری این روش از سنگسابی را به دلیل استفاده از لقمه هایی است که در این روش از سنگسابی استفاده می شود . لقمه های استفاده شده در کفسابی ایتالیایی می تواند به بهترین شکل و با کیفیت بالا تمامی عیوب سنگ را برطرف نماید و سطح سنگ را آیینه ای کند .
  • کفسابی ایتالیایی از مراحل پایانی کفسابی محسوب می شود و با استفاده از لقمه مخصوص ساب زدن سنگ صورت می گیرد . نکته قابل توجه در مورد کفسابی ایتالیایی این است که فقط بر روی سنگ انجام می شود و از کفسابی ایتالیایی برای بتن و پارکت نباید استفاده کرد .در این نوع از کفسابی به قدری ساب زدن سنگ ادامه دارد تا همه ی عیب ها و درز و شکاف سنگ گرفته شود ، جلا و درخشندگی در سنگ ایجاد شود .
  • قیمت کفسابی ایتالیایی چگونه محاسبه می شود ؟
  • از عوامل مهم در تعیین قیمت کفسابی ایتالیایی نوع ومتراژ سنگی است که قرار است کفسابی بر روی آن صورت گیرد . برای اطلاع دقیق از قیمت کفسابی می توانید با شرکت ایلیا کفسابی تماس بگیرید و از قیمت ها و شرایط و مدت زمان انجام کفسابی اطلاعات کافی به دست آورید .
  • از ویژگی های مهم استفاده از ساب زنی ایتالیایی علاوه بر جلا و درخشندگی و زیبایی ، باعث طولانی تر شدن عمر سنگ نیز می شود . با از بین بردن مشکلات اساسی سطح سنگ عمر دوباره ای به سنگ برگردانده می شود .در کفسابی تمامی درز و شکاف های سطح سنگ با استفاده از رزین گرفته می شود و بعد از آن سنگسابی روی سنگ انجام شده و عمر سنگ طولانی و براقیت و درخشندگی آن دو چندان می شود .
  • سنگ های ساختمان با گذشت زمان به دلیل رفت و آمدهای فراوان افراد ، آلودگی و کثیفی های ایجاد شده بر روی آن نیاز دارند عملیات کفسابی بر روی آن انجام شود. به طور کلی سنگسابی ایتالیایی باعث براقیت و عمر طولانی سنگ می گردد و سنگسابی نیز باعث می شود تمامی عیب های سنگ که شامل پستی و بلندی ، درز و شکاف های ایجاد شده در آن را از بین ببرد.عملیات کفسابی توسط افرادی با تجربه با استفاده از دستگاه های سنگساب مخصوص صورت می گیرد.
  • برای انتخاب سنگ ساختمان نکاتی را باید در نظر داشته باشیم . سنگ ساختمانی باید سالم و بهتر است بدون رگه و ترک باشد . شکاف و درز در آن وجود نداشته باشد . از ویژگی های سنگ با دوام یکدست و یکنواختی آن را می توان نام برد .
  • از مراحل پایانی کفسابی می توان به رزین کاری کف اشاره ای کرد . به این صورت که ابتدا سنگساب با استفاده از دستگاه های سنگسابی مخصوص مراحل مختلف سابزنی سنگ را انجام می دهد و بعد از آن برای پرکردن درز و شکاف داخل سنگ ها از ماده ای چسبناک به نام رزین تمامی سطح سنگ را بتونه کاری می کند . با گذشت زمان و خشک شدن رزین مواد اضافی را از روی سطح سنگ برداشته و بخ منظور آیینه ای و شیشه ای کردن سنگ از کفسابی ایتالیایی استفاده می کند.
  • برای محاسبه قیمت کفسابی مهم ترین عامل تعیین کننده قیمت آن نوع سنگ به کار رفته در ساختمان بوده زیرا با توجه به آن نوع لقمه دستگاه سابزنی انتخاب می شود . دستگاهی که برای سنگسابی استفاده می شود از لحاظ تک فاز یا سه فاز بودن آن در قیمت سنگسابی موثر می باشد . متراژ و نوع رزین استفاده شده در کفسابی از دیگر عوامل تعیین کننده در انجام کفسابی می باشد .
  • در صورتی که از افراد بی تجربه در کفسابی استفاده شود آسیب های جدی و جبران ناپذیری برای سنگ کف ساختمان به وجود خواهخد آمد از جمله ایجاد خط و خش ، شکستن سنگ هنگام انجام سنگسابی ، باز شدن درز و شکاف بین سنگ ها پس بهتر است برای اجرای عملیات کفسابی به افراد ماهر و باتجربه در این زمینه کار خود را بسپارید .
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز