خبرگزاری کار ایران

همه چیز در ارتباط با قطارهای 4 ستاره و 5 ستاره

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۰۶۵

قطار یکی از وسیله های نقلیه عومی است که طرفداران بسیاری در جهان دارد. کسانی که سفر با قطار را تجربه کرده اند می دانند نشستن در این ماری که به سمت مقصد می خزد چه لذتی می تواند داشته باشد. به این نکته توجه کنید که برای تهیه بلیط قطار می توانید از روش های حضوری یا اینترنتی استفاده کنید.

 در حال حاضر با پیشرفت روزافزون وسائل نقلیه شاهد این هستیم که تولید و ساخت قطار هم پیشرفت چشم گیری داشته است. یک از پرطرفدارترین مقصد هایی که برای سفر با قطار در ایران وجود دارد شهر مشهد است. با تهیه بلیط قطار مشهد به راحتی می توانید با این وسیله راحت به شهر مقدش مشهد بروید و خستگی مسیر را احساس نکنید.

در ادامه قصد داریم لیستی از خدمات ارائه شده در قطار فدک که قطاری 5 ستاره است را بیان کنیم. لازم به ذکر است که فدک به عنوان اولین قطار 5 ستاره در ایران شناخته می شود که کیفیتی در سطح بسیار بالا و جهانی دارد. فاکتورهای ارائه شده برای یک سفر خوب با قطار را بررسی خواهیم کرد.

سرعت: در این باره باید بگوئیم که این قطار با سرعت 200  کیلومتر در ساعت می تواند حرکت کند.

عایق: در این قطارها به منظور جلوگیری از ورود صداهای آزار دهنده به داخل کوپه عایق هایی برای صدا در نظر گرفته شده است.

دکوراسیون: تزئینات داخل این قطارها به گونه ای است که مسافران محترم در آن جا احساس آرامش دارند. لازم به ذکر است که این وسائل بسیار شیک و لوکس  می باشند.

دما: همانطور که می دانید میزان دمایی که فرد در آن احساس آرامش می کند در تابستان و زمستان کاملا متفاوت است. دمای داخل قطارهای 5 ستاره این قابلیت را دارد که از 22 تا 26 درجه تنظیم شود.

پخش صوت و تصویر: در داخل هر کوپه یک دستگاه برای نمایش فیلم و موسیقس قرار دارد که مسافرین محترم در صورت تمایل می توانند از آن استفاده کنند و در طول مسیر لذت ببرند.

همه چیز در ارتباط با قطارهای 4 ستاره و 5 ستاره

سرو غذا: امکانی ویژه که در این قطار وجود دارد و سبب آسایش بیشتر مسافران شده است سرو انواع غذاهای خارجی یا ایرانی بنابر ذائقه مشتری است.

تخت: از دیگر امکاناتی که در قطارهای 5  ستاره وجود دارد و سبب راحتی بیشتر مسافران می شود تخت هایی است که از تخت قطارهای معمولی بزرگتر است.

در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که همه خدمات های فوق در قطارها به وسیله مهماندارهای کارآزمونده و کاملا حرفه ای ارائه می شوند. در ادامه لازم می دانیم به این نکته اشاره کنیم که خدمت های موجود در قطار 5 ستاره به موارد فوق محدود نمی شود. از دیگر خدمت هایی که وجود دارد می توان به این موارد اشاره کرد؛ در ابتدای ورود هر شخص به قطار بر طبق نظر و انتخاب خود هدفون یا روزنامه در اختیار او قرار می گیرد تا در طول مسیر از سفر لذت ببرد همچنین پیشنهاد می شود مقاله  معرفی قطار پنج ستاره فدک را نیز مطالعه کنید.

مسافرانی که بلیط قطارهای 5 ستاره را دریافت کرده اند صفی مجزا با دیگر مسافران دارند. این صف مجزا سبب می شود که زمان ایستادن در صف به شدت کاهش پیدا کند. در طول مسیر هرگاه که به کمک مهماندار نیاز داشتید می توانید با فشردن یک دکمه درخواست خود را مطرح کنید و مطمعن باشید در کوتاه ترین زمان پاسخ دریافت می کنید. لازم به ذکر است که فدک تنها قطار 5 ستاره ایران نیست و قطار نورالرضا و قطار زندگی نیز 5 ستاره هستند. امکانات موجود در قطارهای 5 ستاره تا حده زیادی شبیه به هم است.

همه چیز در ارتباط با قطارهای 4 ستاره و 5 ستاره

در ادامه مطلب قصد داریم ویژگی های یک قطار 4 ستاره را بررسی کنیم. یکی از قطارهای 4 ستاره در ایران سیمرغ نام دارد. امکانات موجود در سیمرغ را به طور اجمالی بررسی خواهیم کرد.

در ابتدا که وارد کوپه می شوید می بینید که برای شما آب معدنی، چای، قند و نسکافه در نظر گرفته شده که شما بنابر سلیقه شخصی می توانید میل کنید. کتابخانه، ویلچر، تهویه مطبوع، سیستم پخش موسیقی و نمایش فیلم، سرویس بهداشتی، عایق بندی مناسب برای جلوگیری از ورود صدای مزاحم به داخل، شیشه‌های دوجداره، جعبه کمک های اولیه و سرویس خواب با ملحفه های تمیز، بخشی از امکانات موجود در یک قطار 4 ستاره است.

لازم به ذکر است که در این نوع قطار شام بنابر انتخاب مسافر سرو می شود. یعنی در هنگام تهیه بلیط باید هزینه صرف شام را به طور جدا پرداخت کنید. در این صورت می توانید به راحتی در ساعت هایی که رستوران باز است غذا سفارش دهید. در قطار سیمرغ امکان خریدن غذا و همینطور فروشگاه برای خریدن تنقلات وجود دارد.

موضوع مهمی که درباره سفر با قطار می تواند مسئله ساز باشد این است که در همه شهرها خطوط ریلی وجود ندارد. برای حل این موضوع می توانید به راحتی به تهران سفر کنید و از این شهر به مقصد خود سفر کنید. در انتهای سفر هم با تهیه بلیط قطار تهران، سپس از روش های دیگر سفر به مبدا خود بروید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز