خبرگزاری کار ایران

بهترین جاذبه های گردشگری اصفهان

asdasd
کد خبر : ۸۱۰۶۳۵

پس از انتشار مطلب جاذبه های دیدنی بندر عباس بر آن شدیم تا جاذبه های اصفهان را نیز معرفی کنیم. بدون شک این مثال زیبا را بارها و بارها شنیده اید که می گویند "اصفهان نصف جهان"

این شهر کوچک و زیبا که جهانی کوچک اما به لحاظ تاریخی بسیار بزرگ است، جاذبه های گردشگری فراوانی را در خود جای داده است. به واسطه همین ویژگی سالانه گردشگران داخلی و خارجی زیادی از این شهر زیبا دیدن می کنند. پیش از هر چیز باید بگوییم راه های مختلفی برای سفر به اصفهان وجود دارد. برای مثال می توانید با تهیه بلیط هواپیما به این شهر سفر کنید. در ادامه قصد داریم تا به معرفی برترین جاذبه های گردشگری  و روش های سفر به اصفهان بپردازیم. با ما همراه باشید.

کاخ چهلستون اصفهان

این کاخ زیبا و باشکوه به نام باغ چهلستون هم شهرت دارد و یادگاری از دوران حکومت صفویان است. این باغ به دستور شاه عباس اول در جهان نما ساخته شد با این هدف که برای آیندگان به یادگار بماند. متاسفانه اکنون بیشتر قسمت های کاخ نیاز به مرمت و بازسازی دارد اما با تمامی این آسیب ها و تخریب ها هنوز هم شکل ظاهری خود را حفظ کرده و از شکوه و جذابیت آن کم نشده است. در اصل کاخ چهلستون، در ضلع شرقی قرار دارد. در حیاط  باغ این کاخ درخت های سر به فلک کشیده ای همچون نارون، کاج و چنار وجود دارد که قدمت برخی از آن ها به دوران صفوی باز می گردد. این کاخ حدود 2120  متر مربع مساحت دارد. برای بازدید از این عمارت می توانید با تهیه بلیط اتوبوس اصفهان به این شهر سفر کنید و با گشت و گذار در جاذبه های معروف و زیبای آن سفری به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.

آدرس: میدان امام حسین، خیابان استانداردی، کاخ چهلستون

سی و سه پل اصفهان

مگر می شود کسی سی و سه پل را نشناسد؟ این مکان که به پل الله وردی خان هم شهرت دارد دارای 295 متر طور و 14 متر عرض است و همانطور که از نامش پیداست 33 دهانه دارد. این پل معروف در دوران حکومت صفوی به دستور شاه عباس صفوی احداث شد. با اینکه دیگر خبری از آن زاینده رود خروشان نیست اما هنوز هم سی و سه پل جذابیت و زیبایی خودش را حفظ کرده و یکی از اماکن مهم  در گردشگری اصفهان به شمار می رود. همانطور که در قسمت بالا گفتیم از راه های مختلفی می توان به این شهر تاریخی سفر کرد. برخی از مردم راه های زمینی و سفر با اتوبوس و قطار را ترجیح می دهد. اگر شماهم جز همین دسته از افراد هستید، پس پیشنهاد می کنیم با تهیه بلیط اتوبوس رویال سفر، یک سفر امن داشته باشید.

برای ساخت سی و سه پل از ساروج، سنگ، ملات و آجر استفاده شده است. در هر دو ضلع این پل طاق هایی سر پوشیده ساخته شده  که به دو طرف پل منتهی می شود و در واقع همین موجب شده تا یک پیاده روی باریک و سر پوشیده تشکیل شود. سی و سه پل اصفهان در 15 دی سال 1310 با شماره ثبت 110 به فهرست آثار ملی ایران افزوده شد.

آدرس: اصفهان، میدان انقلاب، خیابان چهار باغ عباسی

بهترین جاذبه های گردشگری اصفهان

عمارت عالی قاپو

این بنا که متعلق به دوران حکومت صفویان است در ضلع غربی میدان  نقش جهان قرار دارد. عمارت عالی قاپو در زمان صفوی به قصر دولت خانه و دولت خانه مبارکه نقش جهان شهرت داشت. این بنا دارای 3 طبقه است و هر طبقه از دو اتاق تشکیل شده و اگر بخواهیم تعداد طبقات را اینگونه حساب کنیم جمعا شش طبقه می شود. بر روی این  شش طبقه یک طبقه دیگر هم وجو دارد که از آن به عنوان بالا پشت بام استفاده می کردند. این بنای تاریخی 36 متر ارتفاع دارد که در گذشته به عنوان بلندترین ساختمان اصفهان شناخته شده بود. عمارت عالی قاپو از نمای بیرونی در زاویه های مختلف 5 و 7 طبقه هم به نظر می رسد.

آدرس: اصفهان، ضلع غربی میدان امام

بهترین جاذبه های گردشگری اصفهان

کاخ هشت بهشت

اگر به اصفهان سفر کردید، حتما به این کاخ زیبا و با شکوه هم سری بزنید که دیدنش خالی از لطف نیست. این کاخ قدیمی متعلق به دوران صفویان است و در سال 1080 به دستور شاه سلیمان احداث شده. کاخ هشت بهشت به کاخ هشت به هشت هم معروف است و روزگاری جز یکی از زیباترین کاخ های دنیا شناخته می شد. این بنا در قالب 2 طبقه ساخته شده و سبک معماری اش همان سبک معروف معماری اصفهانی است. این کار در دوران قاجار مالکیت خصوصی داشته به همین دلیل اکنون خبری از تزئینات قدیمی و با شکوه نیست!

آدرس: اصفهان، خیابان باغ گلدسته، پارک شهید رجایی

سر در قیصریه

این بنای زیبا هم یادگاری از دوران حکومت صفویان است و جز اصلی ترین مقاصد گردشگری اصفهان محسوب می شود. سردرد قیصریه در میدان امام  قرار گرفته است. این بنا در گذشته متشکل از سه طبقه بود اما اکنون پس از بازسازی و مرمت های متعدد تبدیل به 2 طبقه شده است. در گذشته در طبقه سوم یک نقار خانه وجود داشته و سر در اصلی آن به بازار بزرگ اصفهان منتهی می شده است.

آدرس: اصفهان، میدان امام، ورودی بازار

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز