خبرگزاری کار ایران

چرا باید پوست را پاکسازی کنیم؟!

asdasd
کد خبر : ۸۱۰۵۰۴

همه به شما می گویند برای داشتن پوستی صاف و سالم باید به طور دوره ای پوست را پاکسازی کنید، اما هیچ کس گفته است چرا؟!

به گزارش ایلنا، پوست به عنوان یک سد دفاعی اولیه در تمام سطح بدن شما پراکنده شده است. به همین خاطر تمام آلودگی ها ابتدا با پوست شما در ارتباط هستند؛ در واقع می توان گفت که پوست بیش از هر قسمتی از بدن شما درگیر آلودگی و بیماری است. یکی از مهم ترین راه حل هایی که برای نجات پوست از آلودگی وجود دارد، پاکسازی مداوم، حرفه ای و منظم آن است.

 پاکسازی پوست در اصل فرآیندی برای تمیز شدن سطح پوست از آلودگی ها، لایه برداری، تخلیه جوش ها و به خصوص دانه های سرسیاه یا سرسفید بدون التهاب است. گذشته از این پاکسازی پوست کمک می کند، منافذ باز روی صورت کمتر و کمتر شوند. گرچه بسیاری از پاکسازی ها به کمک دستگاه های مخصوص انجام می شود، اما پزشکان معتقدند که اگر این کار به صورت دستی و با ماساژ همراه شود، نتیجه بهتری خواهد داشت. چرا که ماساژ خودش هم نوعی محبت نسبت به پوست است! از طرفی شما باید ماساژ پاکسازی پوست را در خانه انجام دهید. می پرسید چرا؟! چون تا چند ساعت بعد از پاکسازی پوست شما باید از آلودگی های محیطی (نور خورشید و آلودگی هوا) دور باشد. به همین خاطر آرایشگاه اینترنتی کلون این کار را برای شما در منزل خودتان انجام می دهد.

چه وقت باید پاکسازی کنیم؟!

در پاکسازی هم مثل هر خدمت پوستی دیگر مهم ترین مساله که باید قبل از هر چیز در نظر گرفته شود، جنس پوست است. پوست های چرب نیازمند پاکسازی با فواصل کوتاه تری نسبت به دیگر پوست ها هستند. یادتان هم باشد که پاکسازی پوست خشک و پوست چرب باید با دقت بیشتری نسبت به پوست نرمال انجام شود. چون این پوست ها حساسیت بیشتری دارند. اما قانون کلی در این زمینه می گوید که ماهی یک بار پاکسازی پوست کفایت می کند. چون شما نیاز دارید به صورت ماهانه علاوه بر تمیز کردن منافذ پوستتان، لایه شاخی و مرده روی سطح پوست را هم بردارید.

پوست من چه جنسی دارد؟!

به طور کلی پوست صورت انسان به چهار نوع تقسیم می شود. شما برای اینکه بدانید پای تلفن به آرایشگرتان چه بگویید که برای پاکسازی شما آماده شود، اول باید بدانید در کدام دسته پوستی قرار می گیرید:

پوست خشک، پوستی نازک است که در مواقع خاصی ممکن است فلس مانند، ترک خورده و زبر شود. این نوع از پوست به تنهایی و بدون کمک مواد آرایشی درخشندگی ندارد و به سختی روزنه ای را روی سطح آن می توان دید.

پوست چرب، پوستی صاف، صیقلی و جلا خورده است که در قسمت پیشانی، بینی و چانه برق بیشتری دارد. مقدار چربی روی پوست از حد معمول بیشتر است و وقتی صبح از خواب بیدار می شوید این چربی را با دستتان هم می توانید احساس کنید.

پوست نرمال، پوستی بینابین است، یعنی نه خشک و نه چرب. این نوع پوست نرمی و رطوبت مطلوبی دارد و منافذ روی آن بزرگ نیست.

پوست مختلط، درست مانند پوست های نرمال است با این تفاوت که در قسمت تی شکل صورت (پیشانی، بینی و چانه) فعالیت غده های چربی زیاد است و پوست این منطقه، چرب است. خبر مهم هم این است که شما هر کدام از این نوعت پوست را داشته باشید، باید و باید پاکسازی را انجام دهید.

پاکسازی پوست چه فوایدی دارد؟!

ماساژ پاکسازی پوست، در درجه اول به آبرسانی و جوانسازی پوست شما کمک می کند. آبرسانی باعث افزایش رطوبت پوست شده و در نتیجه جلوه بهتری به چهره شما می دهد. از مهم ترین اتفاق هایی که آبرسانی برای پوست انجام می دهد، جلوگیری از چروک زودرس است. از طرفی ماساژ صورت باعث می شود که خون زیر پوست شما حرکت بیشتری پیدا کند؛ در نتیجه سطح بیرونی پوست رها شده و این آرامش به جذب بیشتر مواد اکسیژن رسان کمک می کند.

چرا باید پوست را پاکسازی کنیم؟!

وقتی اکسیژن بیشتری دریافت می کنید، پوست تحریک شده و مواد زائد را از روی خود دفع می کند. برای همین است که پاکسازی باعث زیبایی و شادابی پوست شده و کلاژن سازی را با روند بهتری دنبال می کند.

نخستین سد دفاعی بدن پوست است که وظایف مختلفی را بر عهده دارد یکی از مهمترین وظایف پوست دفع سموم بدن و مواد زیان آور از طریق پوست می باشد که این سموم به طور عمده از طریق غدد عرق موجود در پوست از بدن دفع خواهند شد. فرقی ندارد پوست شما چرب است یا خشک در هر صورت هر ۲۰ روز باید یکبار صورت خود را پاکسازی کنید تا تمام منافذ موجود روی پوست کاملاً تمیز شوند.

 

یکی از مهمترین فواید پاکسازی پوست آبرسانی می باشد. این عمل باعث افزایش رطوبت سطح پوست شده و با استفاده از آن رطوبت به لایه بیرونی به راحتی می رسد. آبرسانی پوست های خشک نیز مفید می باشد و از چروک زودرس پوست صورت جلوگیری می کند. با ماساژ دادن صورت باعث می شوید خون در زیر پوست شما به حرکت درآید و آرامش پوست شما را به همراه خواهد داشت. یکی دیگر از فواید پاکسازی پوست جذب مواد اکسیژن رسان به پوست است، پس از اینکه پوست صورت شما تحریک شد مواد زائد به راحتی دفع خواهند شد.

از دیگر فواید پاکسازی پوست می توان به زیبایی، شادابی پوست، از بین رفتن آلودگی های سطحی و رفع دانه های سرسیاه از سطح پوست اشاره کرد. همچنین با استفاده از پاکسازی مواد معدنی و اکسیژن دار راحت تر به سطح درمیست پوست خواهند رسید. در لایه درمیست مقدار زیادی کلاژن وجود دارد از این رو پاکسازی پوست باعث جوانسازی آن خواهد شد. آبرسانی باعث افزایش رطوبت پوست می‌شود که برای رطوبت رساندن به لایه بیرونی بسیار مفید است. آبرسانی برای پوست‌های خشک نیز بسیار مفید است و مانع از چروک زودرس می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز