خبرگزاری کار ایران

بهترین شیوه حمل بار و ترخیص کالا از چین به ایران چیست ؟

asdasd
کد خبر : ۸۰۴۸۰۲

وقتی که از حمل بار از چین به ایران صحبت میکنید عواملی نظیر امنیت، تحویل سریع و قیمت رقابتی هزینه حمل و حمل ذهن هر واردکننده ای را درگیر خود خواهد کرد.

به عنوان یک واردکننده نگرانی های زیادی ممکن است در زمان واردات از چین داشته باشید.

وقتی که از حمل بار از چین به ایران صحبت میکنید عواملی نظیر امنیت، تحویل سریع و قیمت رقابتی هزینه حمل و حمل ذهن هر واردکننده ای را درگیر خود خواهد کرد.

انتخاب بهترین گزینه حمل و نقل کاملا به نوع نیاز شما و شرایط روز بستگی دارد اما ما امیدوار هستیم این مقاله ایده های مناسبی را در مورد فرایند حمل بار از چین به ایران به شما بدهد.

ما این مقاله آموزشی را با 1 سوال شروع میکنیم :

کدام شیوه حمل را میتوانید برای حمل بار خود از چین به ایران انتخاب کنید؟

شیوه های حمل :

همانطور که میدانید به دلیل تحریم ها شرایط فعلی کشور بسیار متفاوت میباشد و حتی این تحریم ها بر روی شیوه های حمل واردکنندگان و تجار ایرانی تاثیر گزاشته است .

به طور مثال در ابتدای امسال حدود13 شرکت کشتیرانی خارجی دارای سرویس حمل بار کانتینر بر به ایران بودند اما در این لحظه که این مقاله را برای شما مینویسم هیچ شرکت کشتیرانی خارجی به ایران ارائه خدمات نمیدهد  جز شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی که یک شرکت دولتی و ایرانی است.

لذا سعی شده این مقاله با توجه به شرایط فعلی کشور آماده و منتشر گردد.

به عنوان یک واردکننده شاید هزینه حمل بار از چین به ایران همیشه تنها نگرانی شما نباشد اما یکی از گزینه های بسیار مهم در انتخاب شرکت حمل و نقل و شیوه حمل بار میباشد.

شیوه های مختلف حمل و نقل به شما گزینه های متفاوتی از نظر زمان تحویل بار و هزینه تحویل میدهد بنابراین به عنوان یک واردکننده کالا از چین باید با بررسی شرایط کسب و کار خود و میزان سود ناشی از واردات آن مرسوله بهترین گزینه را انتخاب کنید

روش اول: پست دولتی از چین به ایران

منظور از پست دولتی همان پست چاینا پست و یا هنگ کنگ  پست است که معمولا زمان حمل بارهایی که با این شیوه ارسال میشوند بین 3 تا 5 هفته میباشد.

این روش مناسب مرسولاتی با وزن نیم کیلوگرم نهایتا 2 کیلوگرم میباشد و متاسفانه این پست از پذیرش بسته های سنگین تر به ایران خودداری میکند.

یکی از برتری های این شیوه حمل هم امکان رهگیری مرسولات ضمن پروسه حمل است اما انتظار به روز رسانی سریع سایت پست رو نداشته باشید  !

وقتی که فروشنده شما کالایی رو با شیوه پست دولتی ارسال میکند پس از ورود کالا به کشور سیستم پست جمهوری اسلامی مسئول تحویل مرسوله شما خواهد بود و گمرک ناظر بر این پروسه هم گمرک مستقر در پست است  .

یکی از مزیت های این روش این است که در چون کالا با سیستم پست دولتی شما ارسال میشود کالا رو میتونید به عنوان گیفت و هدیه دریافت کنید گاها هزینه گمرکی هم پرداخت نمیکنید و اگر هم پرداخت کنید بسیار کم خواهد بود بر خلاف پست های خصوصی  نظیر TNT,DHL,ARAMEX چون  کالاهای مشتریان رو در قالب بار تجاری ترخیص میکنند گاها هزینه های ترخیص یک مرسوله عادی از ارزش خود کالا بیشتر خواهد شد به طوری که بسیاری از واردکنندگان از دریافت کالا از این شرکت ها منصرف میشوند J

روش دوم: پست اکسپرس از چین به ایران

به لطف تحریم ها تقریبا هیچ شرکت پست سریع بین المللی در ایران فعال نیست.

شرکت های پست اکسپرس بین المللی که اغلب ایرانیان ممکن است به شرح ذیل است:  (آخرین وضعیت هر شرکت رو هم مقابل آن ذکر میکنیم)

پست TNT  - پست تی ان تی

این پست در حال حاظر در ایران فعال نیست و شعبه و دفتر رسمی ندارد.

مدتی پیش به دلیل خریداری شدن سهام پست تی ان تی توسط شرکت فیدکس ( یک شرکت آمریکایی ) این شرکت کلیه ارتباطات خودش را با نماینده ایران یک طرفه قطع کرد و از ایران خارج شد  .

 پس اگر در ایران شرکتی را مشاهده کردید که اعلام میکند نماینده رسمی پست TNT  است باید مقداری شک کنید !

پست DHL - پست دی اچ ال

پست DHL هم متاسفانه به علت تحریم ها امکان ارسال بسته و بار از کشوری به ایران ارائه نمیدهد  .

 طی بررسی های انجام شده بسیاری از کارکنان این شرکت تعدیل شده اند و نماینده این شرکت با حداقل کارمند در حال فعالیت هستند .

مشکل دیگری که معمولا واردکنندگان برای استفاده از خدمات پست DHL دارند هزینه بسیار بالای حمل و ترخیص آن میباشد که منجر به این شده است که از دایره انتخاب بسیاری از واردکنندگان خارج شود.

پست ARAMEX - پست آرامکس

دفتر مرکزی پست ARAMEX هم به دلیل تحریم ها حوزه خدمات دهی دفتر ایران خود را بسیار محدود کرده است و مشکلات بسیاری را برای واردکنندگانی که تمایل دارند از خدمات پست ARAMEX استفاده کنند ایجاد کرده است.

به عنوان مثال اگر شما از چین کالایی را توسط پست ARAMEX ارسال کنید و چون این مرسوله توسط هاب دبی به ایران ارسال میگردد و گمرک دبی و آرامکس متوجه شود که مرسوله شما برندی آمریکایی است و یا آنکه قطعه ای آمریکایی در کالای شما استفاده میشود عملا باید قید کالای خود را بزنید چون کالا یا توسط گمرک امارات متحده ضبط میگردد و یا نهایتا با هزینه بسیار بالایی مرجوع خواهد شد به کشور مبدا.

پست FEDEX پست فیدکس

پست FEDEX در ایران هیچ گونه نماینده ای ندارد و هیچ گونه سرویسی ارائه نمیدهد.

پست UPS پست یو پی اس

پست UPS در ایران هیچ گونه نماینده ای ندارد و هیچ گونه سرویسی ارائه نمیدهد.

فرض را بر این بزاریم که شما به هر نحوی مرسوله خود را توسط سرویس پست اکسپرس یک شرکت حمل و نقل از چین به ایران ارسال میکنید.

پس از ارسال بار وارداتی ، شدیدا کالای شما در معرض هزینه بالای گمرکی میباشد، لازم به ذکر است گمرک ورودی کلیه پست های اکسپرس و پست سریع کشور گمرک فرودگاه امام خمینی میباشد و این شرکت ها به دلیل هزینه های بالای فرایند ترخیص و کسب سود بالاتر هزینه های بالایی را از مشتریان تقاضا خواهند کرد.

راه حل هزینه بالای ترخیص کالا چیست ؟

یکی از روش هایی که به مشتریان توصیه میگرد برای ترخیص بارهای اکسپرسی خود استفاده کنند استفاده از شرکت های ارائه دهنده خدمات ترخیص کالا است .

شما میتوانید برای این کار قبل از اینکه شرکت حمل کننده  (پست اکسپرس) فرایند ترخیص کالای شما را در ایران شروع کند از انها تقاضا کنید که برای شما یک قبض انبار تفکیکی به نام شرکت ترخیصکارتان صادر کرده . با این روش شما میتوانید پروسه ترخیص را با شرکت ترخیص کالایی که در مورد هزینه های ترخیص کالای وارداتی خود با آنها به تفاهم رسیده اید انجام دهید و در هزینه ها صرفه جویی کنید.

طبق بررسی های انجام شده یکی از شرکت هایی که اعتبار بالایی در حوزه ترخیص کالا و مخصوصا ترخیص بار هوایی در کشور دارد شرکت بازرگانی و خدمات حمل بار هوایی ققنوس تجارت خاورمیانه (گروه تجاری ققنوس) میباشد .

این شرکت با دارا بودن سرویس مخصوصی برای بارهای قبض شده شرکت های پست اکسپرس امکان ترخیص بارهای وارداتی مشتریان ار از مبدا چین و کلیه کشورها به ایران را با بهترین هزینه و شرایط ممکن دارا میباشد  .

 شما میتوانید برای تماس با کارشناسان این شرکت از طریق شماره تلفن 02144451313 تماس حاصل کنید و یا از  طریق وبسایت WWW.FNXSHIPPING.COM  اطلاعات بیشتری کسب کنید.

بهترین شیوه حمل بار و ترخیص کالا از چین به ایران چیست ؟

روش سوم : حمل بار کارگو از چین به ایران ( فریت بار - هوایی )

اگر بار شما بیش از 45 کیلوگرم است حمل با پست دولتی و یا پست های اکسپرس را فراموش کنید  . احتمالا برای حمل بار از چین به ایران برای یک مرسوله 45 کیلوگرم با پست اکسپرس انقدر باید پرداخت کنید که عملا از واردات آن کالا منصرف خواهید شد.

بهترین راه حل ممکن برای واردکنندگان کالا از چین به ایران استفاده از سرویس های حمل بار کارگو از چین به ایران میباشد .

این روش به صرفه ترین روش حمل بار به صورت هوایی برای بارهای به نسبت سنگین و فوق سنگین میباشد.

زمان تحویل بار به صورت کارگو از مبدا چین به ایران بسته به اینکه از لاین های مستقیم و یا غیر مستقیم استفاده کنید بین 2 الی 8 روز کاری به طول می انجامد که به نسبت زمان کوتاهی میباشد.

معمولا مشتریانی که دارای بارهای گرانقیمت و با ارزشی هستند و یا زمان تحویل برای انها مهم است این شیوه حمل را انتخاب میکنند.

در سرویس حمل بار کارگو از چین به ایران وقتی بار شما از فرودگاه مبدا به فرودگاه مقصد یعنی فرودگاه امام خمینی برسد شما نیاز به ترخیص کار برای انجام پروسه ترخیص و مدارک گمرکی خواهید داشت  . ( با توجه به اینکه این مقاله روی بحث حمل و نقل تمرکز کرده ایم از توضیحات پروسه ترخیص خودداری میکنیم )

برای استفاده از خدمات ترخیص بار هوایی در گمرک فرودگاه امام خمینی سعی کنید شرکتی را انتخاب کنید که 3 شرط اصلی زیر را داشته باشد در غیر این صورت امکان بروز مشکلات بسیار جدی و از دست رفتن کل بارتان خواهد بود

  1. شرکتی که برای ترخیص کالای خود انتخاب میکنید دارای مجوز حمل و نقل بار هوایی از سازمان هواپیمایی کشور باشد

چرا ؟

چون این شرکت ها امکان صدور بارنامه های تفکیکی و انجام تغییرات لازم رو برای مدارک بار شما دارند  . نهایتا بارهای کلیه واردکنندگان باید روی بارنامه یکی از این شرکت های دارای مجوز وارد کشور بشه  . این شرکت ها در ایران انگشت شمار هستند .

  1. حتما تیم ترخیص شما دارای کارت حق العمل کاری گمرک باشند.

چرا ؟

بزرگترین اشتباه یک واردکننده این است که بار خود را با فلان شخصی که خود را ترخیص کار با سابقه میداند و هنوز دارای کارت حق العمل کاری نیست ترخیص کند  . طبق قوانین گمرک فقط خود صاحب کالا و یا حق العمل کاری رسمی امکان ترخیص بار را دارند و اگر به هر دلیلی طی پروسه ترخیص شما مشکلی ایجاد شود گمرک از پاسخگویی به افرادی جز حق العمل کاری رسمی گمرک خودداری خواهد کرد.

3.شرکتی را برای ترخیص کالا انتخاب کنید که دارای سابقه و ارتباطات بالا در گمرک باشد

چرا ؟

چون در گمرک ارتباطات همه چیز است . ( دیگه بیشتر از این توضیح نخواهیم داد این موضوع را  J  و احتمالا خود شما متوجه میشوید چرا!؟ )

پس این 3 شرط اصلی را مد نظر داشته باشید برای انتخاب یک شرکت ترخیص کالای حرفه ای و مناسب.

حال ممکن است همین لحظه سایت گوگل رو باز کنید و کلمات  ( ترخیص کالا  ) یا  ( ترخیص کالا از گمرک ) را سرچ کنید تا یک شرکت ترخیص کالای معتبر رو سعی کنید پیدا کنید .

نیازی نیست! ما به نیابت از شما تحقیقاتی رو کردیم و شرکت  شرکت بازرگانی و خدمات حمل بار هوایی ققنوس تجارت خاورمیانه (گروه تجاری ققنوس) رو به شما معرفی میکنیم.

گروه تجاری ققنوس هر 3 شرط لازم شده برای اینکه کالاهای وارداتی شما را با بهترین شرایط ممکن ترخیص کند را دارد  . لذا فقط کافی است با این شرکت تماس بگیرید.

شما میتوانید برای تماس با کارشناسان این شرکت از طریق شماره تلفن 02144451313 تماس حاصل کنید و یا از  طریق وبسایت WWW.FNXSHIPPING.COM  اطلاعات بیشتری کسب کنید.

روش چهارم : حمل دریایی از چین به ایران ( فول کانتینر  -  خرده بار )

اگه دنبال ارزانترین روش هستید و حجم بار وارداتی شما از چین به ایران بالاست حمل دریایی بهترین گزینه برای شما میباشد  .

زمان تحویل ماشالله با شرایط فعلی بسیار طولانی ممکن است باشد که بین حداقل20 تا 45 روز  پس از حرکت کشتی ( شرایط تحریم رو هم که در ابتدای این مقاله ذکر کردیم برای شما ).

در روش حمل دریایی بار از چین به ایران به صورت خرده بار و فول کانتینر به واردکنندگان ارائه میگردد . در سرویس فول کانتینر واردکننده کانتینر به سایز های 20فوت و یا 40 فوت را رزرو کرده و پس از بارگیری از چین به سمت ایران حرکت خواهد کرد.

البته باید توجه کنید پس از رسیدن بار شما به ایران مثلا بندرعباس شخص واردکننده زمان محدودی برای تخلیه دارد که معمولا 14 روز پس از رسیدن بار به بندر مقصد است و باید پس از کانتینر را تخلیه کرده و به کشتیرانی تحویل دهد در غیر این صورت هزینه اضافی را باید برای آن پرداخت کند.

برای حمل بار دریایی از چین به ایران معروف ترین و به صرفه ترین بنادر دریای در چین مسیرهای ذیل میباشد:

  • حمل دریایی از شنژن به بندرعباس
  • حمل دریایی از گوانجو به بندرعباس
  • حمل دریایی از نینگبو به بندرعباس
  • حمل دریایی از کینگداو به بندرعباس
  • حمل دریایی از دالیان به بندرعباس
  • حمل دریایی از شیامن به بندرعباس
  • حمل دریایی از تیان جین به بندرعباس

حمل دریایی بار از چین به ایران درست است که به صرفه است اما برای حمل دریایی هم باید واردکننده فرایند ترخیص را خودش انجام بدهد .

جمع بندی و بهترین راه حل برای حمل و ترخیص کالا از چین به ایران :

واردات کالا و حمل و نقل از چین به ایران به 4 روشی که در این مقاله ذکر شد همانطور که متوجه شدید یک فرایند بسیار تخصصی است  . ما افراد بسیاری را دیده ایم که با یک سفر به چین این احساس رو میکنند که آشنایی کاملی با فرایند واردات کالا از چین دارند و یا با خرید یک کالا از سایت علی بابا گمان میکنند یک واردکننده حرفه ای خواهند بود.

با توجه به تجربه ما در حوزه واردات کالا از چین به ایران اولین اشتباه شما آخرین اشتباه شما میباشد.

ممکن است 10 نوبت از یک فروشنده چینی کالایی را خریداری کرده اید و همه چیز بدون مشکل انجام شود و یا 10 نوبت با یک شرکت حمل و نقل چینی و یا ایرانی کالایی خود را حمل کرده اید و سری 11م به مشکل اساسی در پروسه و یا خرید برخورد کنید و همان 1 بار کافی است تا سودی را که در 10 نوبت قبل داشته اید از دست بدهید.

لذا پس از مطالعه این مقاله امیدواریم بتوانید بهترین روش حمل را برای بارهای وارداتی خود از چین به ایران انتخاب کنید و نهایتا یک کارگزار و شرکت حمل و نقل و ترخیص کالای معتبر را برای همکاری انتخاب کنید.

اگر به دنبال چنین شرکتی میباشید میتوانید از خدمات شرکت بازرگانی و خدمات حمل بار هوایی ققنوس تجارت خاورمیانه (گروه تجاری ققنوس) استفاده کنید.

شما میتوانید برای تماس با کارشناسان این شرکت از طریق شماره تلفن 02144451313 تماس حاصل کنید و یا از  طریق وبسایت WWW.FNXSHIPPING.COM  اطلاعات بیشتری کسب کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز