خبرگزاری کار ایران

با تلاش‌ کانون جهانگردی و اتومبیلرانی؛

ورود موتورسیکلت‌های بالای ۲۵۰ سی‌سی به کشور آزاد شد

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۹۴۴

ورود و تردد موقت موتورسیکلت‌های بالای ۲۵۰ سی‌سی گردشگران خارجی به کشور با تلاش و پیگیری‌های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی بلامانع اعلام شد.

به گزارش ایلنا، رامین افشاری مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه سفر با وسایط نقلیه موتوری به عنوان یکی از عناصر‌گردشگری، طرفداران زیادی در جهان دارد، گفت: پیش از این و در‌ پی صدور بخشنامه‌هایی از سوی پلیس راهور ناجا و گمرک جمهوری اسلامی ایران، ورود موقت موتورسیکلت‌های بالای ۲۵۰ سی‌سی ‌گردشگران خارجی به‌ کشور ممنوع اعلام شده بود.

 

او تصریح کرد: این امر غافلگیری و نارضایتی گردشگران و کلوپ‌های اتومبیلرانی و جهانگردی‌ سایر کشورها، کاهش ورود رالی‌ تورهای موتورسیکلت‌سواران خارجی و همچنین وارد آمدن آسیب‌های مادی و معنوی بر پیکره صنعت گردشگری کشور را به دنبال داشت.

افشاری کمک به تسهیل در تردد بین‌المللی وسایط نقلیه ‌گردشگران خارجی را جزو وظایف ذاتی و اصلی کلوپ‌های جهانگردی و اتومبیلرنی در دنیا برشمرد و اظهار داشت: با توجه به این وظیفه و پیرو دستور دکتر علی اصغر مونسان سرپرست وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص رفع این ممنوعیت و کمک به رونق صنعت گردشگری کشور، اقدامات لازم برای رفع این مشکل و ورود موقت موتورسیکلت‌های بالای ۲۵۰ سی‌سی‌گردشگران در اسرع‌وقت و با جدیت دنبال شد.

افشاری افزود: پیگیری نامه‌های دکتر مونسان به معاون محترم اول رئیس جمهور، وزیر محترم کشور و رییس محترم شورای امنیت‌ کشور، وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی، وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت، فرمانده محترم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و برگزاری چندین جلسه با مدیران نهادهای مذکور از جمله اقدامات کانون جهانگردی و اتومبیلرانی برای رفع این ممنوعیت‌ها بوده است.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی تصریح کرد: خوشبختانه اقدامات به عمل آمده مثمر ثمر واقع شد و طی بخشنامه‌‌هایی از طرف رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا و مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه‌ گمرک جمهوری اسلامی ایران، ورود و تردد موقت موتورسیکلت‌های بالای ۲۵۰ سی‌سی گردشگران خارجی به کشورمان، بلامانع اعلام شد.

او خاطرنشان کرد: به موازات تلاش برای لغو ممنوعیت ورود موتورسیکلت‌ گردشگران با همکاری و هماهنگی‌های انجام شده از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، تور موتورسواران کشورهای ایتالیا، پاکستان و فرانسه با ملیت‌های مختلف، وارد ایران شدند و از جاذبه‌های گردشگری کشورمان بازدید کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز