خبرگزاری کار ایران

عطر را از کجا بخرم؟

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۳۳۱

در اول بهتر است شما را با انواع عطر آشنا نماییم تا با شنیدن نام آنها دقیقا بدانید در حال خریدن چه محصولی هستید. انواع عطر به عناوین پرفیوم‌ ، ادو پرفیوم‌ ، ادوتویلت‌ ، ادوکلن (ادکلن)‌ و ادوفرش‌ تقسیم می گردد. توجه گردد عطر ترکیبی از آب ، الکل ، تثبیت کننده ها و اسانس روغنی که همان پایه اصلی عطر می باشد تشکیل گردیده است و انواع عطر، بر اساس درصد اسانسی که در آنها وجود دارد دسته بندی می گردند.

اگر قصد خرید عطر و ادکلن داشته باشید شاید شما هم با سوالات زیر مواجه شده باشید

انواع عطر و ادکلن چیست و چه تفاوتی دارند؟

عطر اصلی را چگونه تشخیص بدهم؟

عطر اصلی و شرکتی چیست و چه تفاوتی دارند؟

عطر مناسب من چیست؟

عطر مناسب آقایان کدام است؟

عطر مناسب بانوان چیست؟

آقایان دوست دارند همسرشان چه عطری بزند؟

خانم ها بیشتر دوست دارند همسرشان چه عطری بزند؟

عطر مناسب فصل چیست؟

چه عطری برای چه محیطی مناسب است؟

عطر را از کجا بخرم؟

و سوالاتی از این دست که بسیاری، در خرید این کالای دوست داشتنی با آن درگیر هستند. اگر شما هم جزو این دسته هستید شما را به مطالعه این مقاله دعوت می نماییم.

انواع عطر و ادکن چیست و چه تفاوتی دارند؟

در اول بهتر است شما را با انواع عطر آشنا نماییم تا با شنیدن نام آنها دقیقا بدانید در حال خریدن چه محصولی هستید. انواع عطر به عناوین پرفیوم‌ ، ادو پرفیوم‌ ، ادوتویلت‌ ، ادوکلن (ادکلن)‌ و ادوفرش‌ تقسیم می گردد. توجه گردد عطر ترکیبی از آب ، الکل ، تثبیت کننده ها و اسانس روغنی که همان پایه اصلی عطر می باشد تشکیل گردیده است و انواع عطر، بر اساس درصد اسانسی که در آنها وجود دارد دسته بندی می گردند.

پرفیوم : دارای 22 درصد اسانس است که بالاترین میزان اسانس در انواع عطر می باشد در رده اول قرار دارد

ادو پرفیوم : این نوع معمولا بین 15 الی 22 درصد اسانس دارند و در رتبه بعدی قرار دارد.

ادو تویلت : این نوع بین معمولا بین 8 الی 15 درصد اسانس روغنی دارند.

ادو کلن (ادکلن) : این نوع که نامی آشنا در میان مردم است فقط 4 درصد اسانس پایه دارند

ادو فرش : این دسته کم ترین میزان اسانس پایه را دارا می باشد که معمولا کمتر از 3 درصد می باشد.

اما این تفاوت در میزان اسانس غیر از تفاوت در نام چه تفاوتی در ویژگی آنها دارد؟

جواب این است که هر چقدر اسانس موجود در عطر بیشتر باشد اولا قیمت عطر و ثانیا ماندگاری آن بیشتر خواهد بود و هر چقدر اسانس کمتر و مقدار الکل بیشتر باشد طبیعتا قیمت کمتر و ماندگاری نیز کمتر می گردد ولی در عوض شما پخش بوی بیشتری خواهید داشت. زیرا ویژه پراکندگی الکل باعث می گردد تا اسانس با سرعت و برد بیشتری منتشر گردد و این همان ویژگی است که بسیاری به دنبال آن هستند و آن پخش بو است. البته ممکن است این تصور بشود که پس بین ماندگاری و پخش بو رابطه عکس وجود دارد، در عین اینکه با توجه به تعریف فوق این مطلب صحیح است اما باید توجه کرد که یک قاعده کلی همیشگی نیست و در عطر با عطر این ویژگی ها متغیر هستند و در دو عطر متفاوت قابل مقایسه نظیر به نظیر نیستند.

عطر اصلی را چگونه تشخیص بدهم؟

با کمی جستجو در اینترنت در این خصوص خواهید دید که تشخیص عطر اصلی و تقلبی کاری بسیار سخت است که معمولا نیاز به تجربه افراد خبره این کار دارد و اگر شما در این زمینه تخصص نداشته باشید واقعا کار سخت تر شده و بعضا غیر ممکن است.یکی از راه ها جستجوی دقیق در اینترنت در خصوص مقایسه نمونه های اصلی و کپی  عطری که بدنبال خرید آن هستید می باشد. نگاه ریز بینانه و بررسی سخت گیرانه عطر از جهت پکینگ ، شیشه ، درب و لیبل ها هم کمک شما خواهد کرد. هر چند شرکت های سازنده عطر های تقلبی هر روزه نمونه هایی شبیه تر به نمونه های اصلی می سازند لذا  به نظر بهترین راه خرید عطر و ادکلن اصلی و اورجینال این است که از فروشگاه های معتبر خرید خود را انجام دهید. این فروشگاه ها بدلیل حسن سابقه و مشتری مداری، معمولا منافع کوتاه مدت خود را فدای منافع بلند مدت و اعتباری که نزد خریداران وفادار خود بدست آورده اند نمی کنند. لذا پیشنهاد ساده یک چیز است از فروشگاه های معتبر خرید کنید.

عطر اصلی و شرکتی چیست و چه تفاوتی دارند؟

عطر اصلی همان چیزی است که در بالا به آن اشاره شد اما در این بین شرکت های با اصالتی مانند ریو کالکشن (Rio collection) ، اسمارت کالکشن (Smart Collection) ، فرگرانس یا فرگرنس (Fragrance World)  ، جان وین (Johnwin) و اجمل (Ajmal) هستند که فرمول عطر های اصلی را خریداری نموده و نمونه مشابه همان عطر ها را با قیمت بسیار مناسب تر تولید و روانه بازار می نمایند. این عطر از آن جهت شرکتی نامیده می شود که مانند عطر های تقلبی نیستند که سعی دارند نمونه تقلبی را بجای نمونه اصلی و با قیمت های گزاف بفروشند. این عطر ها بصورت قانونی و با نام و نشان رسمی و درج شده خودشان بر روی شیشه عرضه می گردند و در غالب موارد دارای انواع مجوز های بهداشتی نیز می باشند. این نوع عطر ها به دلیل گرانی عطر های اورجینال و افزایش قیمت جهشی آن، در ایران دارای طرفداران بسیاری می باشد و افراد بسیاری با مراجعه به  فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن ارزان شرکتی ، بدلیل علاقه به رایحه عطر اصلی نمونه شرکتی آنرا خریداری می نمایند. با این دسته از عطر های شرکتی هم مشکلی نداریم و آنها را به رسمیت می شناسیم

عطر مناسب من چیست؟ عطر مناسب آقایان کدام است؟ عطر مناسب بانوان چیست؟ آقایان دوست دارند همسرشان چه عطری بزند؟ خانم ها بیشتر دوست دارند همسرشان چه عطری بزند؟

این پنج سوال را در یک بخش آورده ایم چون گرچه بار ها بصورت جداگانه مطرح شده اند اما پاسخی معمولا نزدیک به هم دارند. پاسخ ساده یک چیز است "کاملا بستگی به سلیقه شما دارد."

بله پاسخ ساده همین است زیرا عطر یکی از پیچیده ترین کالاهایی است که بسیار شخصی و وابسته به سلیقه و ذائقه افراد هست . حتی اگر شما بدانید فردی که برای او عطری را بعنوان هدیه خریداری می نمایید مثلا عطر های خنک را دوست دارد، باز هم کار شما چندان ساده نیست چون خود طیف عطر های خنک آنقدر سلایق گوناگون را پوشش می دهد که ممکن است برخی عاشق یک عطر خنک باشند و از نمونه دیگری از عطر خنک اصلا خوششان نیاید.

عطر را از کجا بخرم؟

اما اگر قرار باشد راهنمایی در این خصوص داشته باشیم باید عرض کنیم در خصوص خودتان در خرید عطر به سن و سال و فصل مورد استفاده و محیطی که قرار است از عطر استفاده کنید توجه نمایید اما در نهایت باید عطر را بپسندید.

در مورد اینکه عطر مناسب آقایان یا بانوان چیست پیشنهاد ما اینست که در زمان خرید با یک جستجوی ساده مثلا 10 عطر برتر خانم ها و یا آقایان را شناسایی کنید تا ببینید 10 عطر برتری که در بین عموم طرفداران بیشتری یافته کدام است بعد بر اساس ذائقه خودتان انتخاب ها را محدود کنید مثلا در بین 10 عطر 4 عطر خنک که مد نظر شما است را مورد بررسی و تست قرار دهید. همین موضوع عینا در خصوص خرید برای همسران نیز کاربرد دارد و شما اینبار با شناختی که از نوع عطر مورد نظر همسرتان دارید انتخاب ها محدود و بررسی را ساده تر می نمایید.

یک کلید برای خرید عطر برای همسران و کسانیکه قصد خرید هدیه برای آنان را دارید اینست که ببینید چه عطری را در حال حاضر دارد و آنرا خیلی دوست دارد و عناصر آنرا بررسی کنید مثلا عطری که دارد در آن نت های بویای خس خس ، مشک یا کاکائو است پس شما می توانید بدنبال عطری باشید که بیشترین شباهت از لحاظ نت های بویایی را به عطر او داشته باشد. در این زمینه سایت هایی هستند که عطر ها را بر این اساس هم دسته بندی کرده اند که انتخاب شما را بسیار ساده تر و دقیق تر می نماید.

عطر مناسب فصل چیست؟ چه عطری برای چه محیطی مناسب است؟

معمولا در فصول سرد از عطر های گرم و شیرین استفاده می شود و در فصول گرم از عطر های خنک و تلخ. در خصوص محیط استفاده هم باید توجه داشت عطری که مثلا در میهمانی استفاده می شود با عطری که در محیط کار استفاده می شود معمولا کمی متفاوت است. در محیط کار معمولا عطر های ملایم تر استفاده می گردد در حالیکه در میهمانی ها شما دست باز تری دارید و می توانید از عطر های تند تر و قوی تر نیز استفاده نمایید. اما باز هم باید گفت این قاعده کلی قطعیت ندارد و کاملا وابسته به حال و هوا و سلیقه شماست.

عطر را از کجا بخرم؟

عطر را از کجا بخرم؟

خرید عطر نیز مانند بسیاری از کالاهای دیگر دو روش حضوری و اینترنتی دارد. اگر عطری را که قصد خرید دارید کاملا می شناسید براحتی می توانید بصورت اینترنتی آنرا خریداری نمایید. اما اگر شناختی از آن ندارید و بر اساس تعریف و توصیه قصد خرید دارید حتما باید به یک فروشگاه مراجعه نموده و ضمن تست عطر بررسی دقیق نموده و خرید خود را انجام دهید. اگر به هر دلیل قصد خرید اینترنتی عطری را دارید که قبلا آنرا تجربه نکرده اید پیشنهاد می گردد در اینترنت و سایتهای مختلف نظرات افراد را که در خصوص عطر مورد نظرتان بدقت مطالعه کنید و البته با یکی دو نظر هم تصمیم گیری نکنید. بهتر است نظرات زیادی را مطالعه کنید و با جمع بندی آنها با تصمیم نهایی برسید. توجه نمایید خرید خود را از یک فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن معتبر انجام دهید تا از بابت اصالت و ضمانت کالای خود اطمینان داشته باشید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز