خبرگزاری کار ایران

هوآوی قدرتمندترین پردازنده هوش مصنوعی دنیا را معرفی کرد

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۳۱۶

هوآوی از قوی‌ترین پردازشگر هوش مصنوعی دنیا به نام Ascend 910 و همچنین فریم‌ورک همه منظوره MindSporeبرای هوش مصنوعی رونمایی کرد. در ادامه می‌توانید با تازه‌ترین دستاوردهای هوآوی برای دنیای فناوری و عصر وسایل هوشمند آشنا شوید.

Ascend 910 قوی‌ترین پردازنده هوش مصنوعی دنیا

پردازنده هوش مصنوعی Ascend 910 هوآوی به سری Ascend-Max از چیپست‌های این کمپانی تعلق دارد. هوآوی در سال 2018 میلادی خبر از توسعه این پردازنده و مشخصات آن را داده بود. حالا یک سال پس از آن، شاهد اتمام توسعه پردازنده Ascend 910 و نتایج خیره‌کننده آن هستیم. جالب اینکه Ascend 910 با مصرف انرژی بسیار کمتر از برآوردهای اولیه هوآوی، کارایی مورد انتظار را ارائه می‌کند.

 

قدرت محاسبات اعشار FP16 پردازنده Ascend 910 به 256 ترافلاپ می‌رسد. این در حالی است که قدرت محاسبات اعداد صحیح INT8 آن به 512 ترافلاپ می‌رسد. علی‌رغم اینکه کارایی Ascend 910 بی‌نظیر است، بیشینه مصرف آن تنها به 310 وات می‌رسد که بسیار کمتر از 350 وات اعلام شده در سال 2018 است.

از پردازنده Ascend 910 برای آموزش به شبکه‌های عصبی مصنوعی استفاده می‌شود. جالب اینکه در یک جلسه آموزشی معمول بر پایه ResNet-50، ترکیب پردازنده Ascend 910 و فریم‌ورک MindSpore در آموزش مدل‌های هوش مصنوعی، دو برابر سریع‌تر از کارت‌های بر پایه TensorFlow است.

هوآوی به سرمایه‌گذاری بر روی پردازنده‌های مخصوص هوش مصنوعی ادامه خواهد داد تا بتواند نیاز طیف گسترده‌ای از توسعه‌دهندگان  و مشتریان را برآورده کند.

MindSpore فریم‌ورک هوش مصنوعی همه‌منظوره

همچنین هوآوی فریم‌ورک هوش مصنوعی MindSpore را معرفی کرد که از توسعه انواع اپلیکیشن‌های بر پایه هوش مصنوعی در تمام زمینه‌های رایج پشتیبانی می‌کند. فریم‌ورک‌های هوش مصنوعی برای تسهیل توسعه اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی ضروری هستند و علاوه بر تضمین محافظت از حریم خصوصی، تولید آنها را فراگیرتر و امکان‌پذیرتر می‌کنند.

از آنجایی که MindSpore تنها با مدل اطلاعات کار می‌کند و خود داده‌ها پردازش نمی‌شوند، از داده‌های خصوصی کاربر به شکل مؤثری محافظت می‌شود. همچنین فناوری‌های پیاده شده در MindSpore تضمین‌بخش امنیت مدل‌ها و قابل اعتماد بودن آنها است.

هوآوی قدرتمندترین پردازنده هوش مصنوعی دنیا را معرفی کرد

فریم‌ورک MindSpore با کلیه سناریوهای به‌کارگیری هوش مصنوعی در وسایل مختلف، فناوری‌های پیشرفته و محیط‌های تحت کلاد (ابری) به خوبی سازگاری دارد و امکان دسترسی هم‌زمان به آنها را می‌دهد. طراحی ویژه این فریم‌ورک به توسعه‌دهندگان امکان توسعه آسان اپلیکیشن‌های پیشرفته هوش مصنوعی و آموزش سریع به مدل‌های آنها را می‌بخشد.

در یک شبکه عصبی مصنوعی برای پردازش زبان طبیعی، MindSpore به 20 درصد خطوط کُد کمتری نسبت به سایر فریم‌ورک‌های برتر موجود نیاز دارد که راندمان توسعه‌دهندگان را دست کم 50 درصد افزایش می‌دهد.

بهینه‌سازی‌ها و نوآوری‌های MindSpore و همچنین پردازنده‌های Ascend در قالب راهکار هوش مصنوعی هوآوی، به توسعه‌دهندگان در مواجهه آسان‌تر با چالش‌های پیچیده هوش مصنوعی کمک فراوانی می‌کند. حاصل به‌کارگیری ترکیب یاد شده، عملکرد قوی‌تر و انجام بهینه‌تر کارهاست. افزون بر پردازنده‌های تخصصی Ascend، فریم‌ورک MindSpore از پردازنده‌های مرکزی، گرافیکی و سایر پردازنده‌ها نیز پشتیبانی می‌کند.

هوآوی یکی از پیشگامان بزرگ فناوری هوش مصنوعی و جزء معدود سازندگان پردازنده‌های تخصصی برای این فناوری پیشرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز