خبرگزاری کار ایران

چقدر با شهر زیبای استانبول آشنا هستید؟

asdasd
کد خبر : ۸۰۱۱۵۶

از اواخر خرداد تا اواسط شهریور آب و هوای استانبول تابستونی میشه به طوری که میانگین دما در طول روز به 27-29 درجه و در شب بین 17-19 درجه سانتیگراد میرسه.

ایلنا؛ با توجه به اینکه استانبول در کنار دریا قرار دارد, آب و هوای متفاوتی رو در این شهر میتونید تجربه کنید. از اواخر خرداد تا اواسط شهریور آب و هوای استانبول تابستونی میشه به طوری که میانگین دما در طول روز به 27-29 درجه و در شب بین 17-19 درجه سانتیگراد میرسه.

بهترین فصل برای کسانی که در استانبول میخوان از تفریحات آبی استفاده کنند همین بازه ی زمانی است. (برای خرید بلیط هواپیما استانبول هم اکنون اقدام کنید.)

دمای هوا در زمستان معمولا به ندرت به زیر صفر درجه میرسه ولی با این حساب هوای سرد و مرطوبی داره و میانگین دما در روز بین 5-7 و در شب حدودا 0-2 درجه سانتیگراد هست. در بیشتر فصول سال هم از بادهای استانبول در امان نخواهید ماند و در کل, استانبول شهر بادخیزی هست و سرعت باد به 17 کیلومتر بر ساعت هم میرسه و همین موضوع احساس سرما رو بیشتر میکنه.

از اواسط شهریور آب و هوای استانبول رو به خنکی میره و تا اواسط خرداد ماه ادامه داره. در هر زمانی که در استانبول باشید امکان بارش رگباری باران وجود داره چه در چله تابستان و چه در پاییز و زمستان! پس همیشه قبل از سفر در مورد آب و هوا از سایت آکواویدر دمای واقعی رو چک کنید.

وسایل حمل و نقل استانبول

استانبول نیز مانند هر شهر توریستی دیگر از انواع وسایل حمل و نقل غنی می باشد و یک توریست در تمام طول مدت اقامت خود بدون نیاز به تاکسی می تواند به تمامی مناطق تفریحی و توریستی استانبول رفت و آمد کند. (برای رزرو هتل استانبول همین امروز اقدام کنید)

هزینه وسایل حمل و نقل عمومی استانبول بسیار پایین و مقرون به صرفه می باشد. برای استفاده مقرون به صرفه تر از این وسایل در همان بدو ورودتون به استانبول, بهتر است از دکه های روزنامه فروشی یک آکبیل کارت (استانبول کارت) تهیه کنید.

این استانبول کارت ها برای هر تعداد افرادی که با شما هستند قابل استفاده است و نیازی نیست به ازای هر کدام از همسفرانتان یک استانبول کارت تهیه کنید. هزینه آکبیل کارت ها 7 لیر است و بسته به میزان رفت و آمدی که دارید می توانید آنرا شارژ کنید.

در روز آخر سفرتان نیز می توانید این آکبیل کارت هارا به دکه های روزنامه فروشی پس دهید که به ازای هر اکبیل کارت 6 لیر به علاوه مبلغی که در آن باقی مانده به شما بازگردانده می شود.در ادامه با انواع این وسایل و نحوه استفاده از آنها آشنا می شویم:

  • تراموا

پر طرفدارترین وسیله حمل و نقل عمومی استانبول ترامواها می باشند که در کنار هر مکان مهم و توریستی استانبول ایستگاه دارند. ترامواها قطارهایی هستند که در سطح شهر رفت و آمد می کنند. هزینه استفاده از تراموا با اکبیل کارت نفری 3 لیر می باشد.

تراموا در استانبول

  • مترو

متروها از تونل های زیرزمینی برای جابه جایی مسافرها استفاده میکنند که یکی از پرسرعت ترین وسیله های حمل و نقل در استانبول به حساب می آیند. شما در کوتاه ترین زمان ممکن با استفاده از مترو از دورترین بخش می توانید به مکان مورد نظر برسید. مثلا چنانچه بخواهید از منطقه آسیایی و ایستگاه باکرکوی به میدان تکسیم بروید با اتوبوس یا کشتی حداقل 1-1:30 ساعت در راه هستید, در صورتی که همین مسیر را با مترو در زمان کمتر از 30 دقیقه می توانید طی کنید.

  • فونیکولار

فونیکولار ها قطارهایی هستند که با تسمه جابه جا می شوند و دو ایستگاه میدان تکسیم و کاباتاش را به هم وصل میکنند.

  • دلموش (ون)

وسایل حمل و نقلی که شبیه ون هستند و در مسیرهایی مختلف تردد دارند ولی پرطرفدارترین مسیر برای توریست ها, ایستگاه بین میدان تکسیم و آکسارای می باشد. این ون ها به صورت 24 ساعته در این مسیر تردد دارند. هزینه استفاده برای هر نفر 2.5 لیر می باشد.

  • اتوبوس

اتوبوس های استانبول نیز بسیار کارامد هستند و مسیرهای مختلفی را به هم وصل میکند. هزینه استفاده از اتوبوس بسته به مسیری که بخواهید طی کنید متفاوت است.

  • تاکسی

گران ترین وسیله جابه جایی در استانبول تاکسی ها می باشند که حتما قبل از سوار شدن باید با راننده بر سر قیمت به توافق برسید وگرنه امکان دارد بعد از رسیدن به مقصد با قیمت های سرسام آوری مواجه شوید و راهی جز پرداخت نداشته باشید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز