خبرگزاری کار ایران

نمای شیشه‌ای و کاربرد آن در ساختمان‌های مدرن

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۴۱۶

در برهه‌های مختلف زندگی بشر نماهایی مختلف و متنوع برای ساختمان استفاده شده است که هر کدام از آن ها بسته به نوع طراحی و ساخت از مزایا و معایبی برخوردار بوده اند. یکی از این نوع نماها را می‌توان نمای شیشه ای ساختمان دانست که امروزه در ساختمان های مختلف استفاده می شوند. نمای شیشه ای در نمای داخلی و خارجی ساختمان ها کاربرد داشته و دارای مزایای متعددی است.

مزایای اجرای نمای شیشه ای ساختمان

اجرای نمای شیشه ای ساختمان علاوه بر زیبایی‌های ظاهری مزایایی دارد که از آن جمله می‌توان به کاهش آلودگی های صوتی و کنترل نور اشاره کرد.

با استفاده از شیشه های دو و سه جداره می توان تا حد بسیار زیادی از اتلاف هزینه های انرژی بابت گرمایش و سرمایش ساختمان نیز جلوگیری به عمل آورد و همچنین با استفاده از این نوع شیشه ها معمولاً ساختمان بسیار بزرگ‌تر به نظر خواهد رسید. استفاده از نمای شیشه ای در ساختمان های بلند برای لذت بردن از فضای سطح شهر نیز بسیار کاری پسندیده و جالب توجه است.

با توجه به پیش ساخته بودن نمای شیشه ای می توان گفت هزینه های نصب و اجرای این نما  تا حد بسیار زیادی نسبت به دیگر انواع نمای ساختمان کاهش یافته و سرعت نصب آن نیز به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت. با استفاده از شیشه های خاص می توانید از نور و انرژی خورشید استفاده کرده و علاوه بر آن می توانید از عبور اشعه ماورای بنفش نیز جلوگیری به عمل آورید.

انواع نمای شیشه ای

نماهای شیشه بنا به  کاربردی که دارند در داخل و خارج از ساختمان از انواع مختلفی برخوردار هستند. در ادامه به برخی از پرکاربردترین انواع نمای شیشه ای ساختمان اشاره ای خواهیم داشت.

 ⁃ نمای کرتین وال : یکی از پرکاربردترین نماها در نمای خارجی ساختمان را می توان نمای شیشه ای کرتین وال دانست. این نما جزء دسته نماهای خود ایستا در طراحی بیرونی ساختمان محسوب می گردد. این نوع از نما بر روی پروفیل های از پیش نصب شده بر روی نمای ساختمان نصب می گردند و نکته بسیار مثبت و حائز اهمیت در نمایش را می توان عدم تحمیل بار اضافی بر روی ساختمان دانست؛ به این معنی که بار وزنی نمای ساختمان بر روی خود نما قرار خواهد گرفت.

در نمای کرتین وال با توجه به کاربرد و سلیقه کارفرما از مدل های مختلف شیشه می توان استفاده کرد که عبارتند از شیشه ی ساده، شیشه دو جداره، شیشه سه جداره، شیشه لمینیت، شیشه سکوریت، شیشه اسپندرال، شیشه سندبلاست و انواع مختلف شیشه های دیگر. نمای کرتین وال را می توان یکی از رایج ترین و محبوب ترین نماهای شیشه ای در قسمتهای بیرونی ساختمان دانست.

 ⁃ نمای اسپایدر: نمای اسپایدر که به وسیله پایه های اسپایدر بر روی ساختمان نصب می گردد یک مزیت بسیار قابل توجه نسبت به نمونه های دیگر شیشه‌ای در ساختمان خواهد داشت و آن هم ارایه نما و دید یکپارچه است که در ساختمان ایجاد خواهد شد.

نمای اسپایدر به صورت شیشه های تک جداره ضخیم اجرا می شود که علاوه بر این می تواند در نماهای دو پوسته و پارتیشن بندی نیز در ساختمان استفاده گردد. لازم به ذکر است در نمای دو پوسته پس از اجرای شیشه با نمای اسپایدر می توان با اندکی فاصله یک نمای دیگر با استفاده از شیشه و یا موارد دیگر اجرا کرد که باعث جلوگیری از اتلاف انرژی های حرارتی و یا نوری گردد.

 ⁃ نمای یونیتایزر : نمای یونیتایز یک نوع  نمای شیشه ای  یک دست و یکنواخت شده است که به صورت پیش ساخته در کارخانجات تهیه شده و به راحتی بر روی نمای بیرونی ساختمان نصب می گردد. مزیت بزرگ نمای یونیتایز را می‌توان مقاومت این نوع از نما در برابر لرزه های زلزله دانست که به دلیل انعطافی که در قسمت های اتصال آن وجود دارد ایجاد خواهد شد.

 ⁃ هندریل: عملاً هندریل را می توان یک محافظ و یا نرده شیشه ای برای حفاظت از محیط های مرتفع و راه پله ها دانست ولی از آنجا که استفاده از هندریل برای زیبایی ساختمان به جای نرده های فلزی نیز قابل استفاده و کاربرد است می توان هندریل را نیز یکی از نماهای ویژه شیشه ای دانست که معمولا در محیط های داخلی ساختمان قابل استفاده خواهد بود. امروزه معمولاً برای ایجاد نماهای بسیار زیبا طرح و همچنین برای کنترل نورهای محیطی از هندریل در قسمتهای مختلف داخلی ساختمان استفاده می شود. اجرای هندریل شیشه ای در ساختمان ها انواع مختلفی را شامل می شود که برای خود مبحث گسترده ای را شامل می شود .

انواع هندریل شیشه ای

نمای شیشه‌ای و کاربرد آن در ساختمان‌های مدرن

هندریل های شیشه ای یا همان نرده های شیشه ای محافظ راه پله و ارتفاعات ساختمان ها با توجه به کار کرد و همچنین نوع نمایی که برای آن در نظر گرفته می شوند با یکدیگر متفاوت هستند و از انواع مختلفی برخوردار می‌باشند. یکی از تفاوت های عمده بین مدل‌های مختلف هندریل شیشه ای را میتوان با فریم بودن یا بدون فریم بودن این هندریل های شیشه ای دانست. برخی از انواع هندریل شیشه ای را می توان شامل موارد زیر دانست:

 ⁃ هندریل شیشه ای فیکس پوینت: این نوع از هنریل شیشه ای با استفاده از چندین سوراخ به محل نصب فیکس می شود . این مدل از هندریل بدون فریم خواهد بود و از زیبایی خاصی برخوردار است .

 ⁃ هندریل تمام شیشه ای : این نوع از هندریل تمام شیشه ای با استفاده از پایه هایی به شکل گیره  بر روی زمین قرار گرفته و جام شیشه در آن نصب می گردد. این مدل از هندریل شیشه ای نیز فاقد فریم می باشد

 ⁃ هندریل شیشه ای اسپیگت: این نوع از هندریل تمام شیشه ای با استفاده از پایه های اسپیگت نصب می شود این نوع از پایه ها که بر روی زمین قرار گرفته و جام شیشه در آن نصب می گردد.

انواع هندریل های شیشهای در نمای داخلی ساختمان های مختلف مانند حفاظ پله و یا تراس، جدا کننده محیط های گوناگون ، حفاظ استخر و برای استفاده در قسمت های مختلف موزه نصب خواهند شد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز