خبرگزاری کار ایران

ساپانجا؛ گوشه‌ای از بهشت

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۲۰۴

در مدت اقامتتان در استانبول ممکن است با جاذبه های مختلفی روبرو شوید، یکی از این جاذبه های طبیعی که با این شهر فاصله کمی دارد ساپانجا می­باشد.

ایلنا؛ این منطقه به مانند تکه ای که از بهشت جدا شده باشد، همراه با صدای صلح آمیز طبیعت، در هر فصل منظره های مختلف و اعجاب انگیزی را نمایش می‌­دهد.

در داخل منطقه ساکایارا در حوزه مارمارا، ساپانجا در حوالی دریاچه فوق العاده ای ساخته شده و توسط جنگل های سرسبز احاطه گشته است. این مکان یک میراث طبیعی، با سابقه ای که قدمت آن به 1200 سال قبل از میلاد مسیح می­رسد، می­باشد.

ساپانجا با تابستان های آفتابی و زمستان های پوشیده از برفش یک خاطره فراموش نشدنی است. اگر می خواهید با این منطقه چشمگیر و باشکوه بی نظیر که شبیه به زیباترین پرتره چشم انداز است آشنا شوید، از همین حالا برنامه ریزی تعطیلات خود را همراه با تور استانبول شروع کنید.

دریاچه ساپانجا

دریاچه ساپانجا که در آن می توانید از روزهای گرم تابستان، چشمه های بکر و روزهای زمستان پوشیده از برف لذت ببرید، یکی از محبوب ترین مناطق منطقه است. بازدید کنندگان می توانند در کنار بعضی از کافه ها و رستوران هایی که در اطراف دریاچه قرار دارند متوقف شوند و از تماشای آن لذت ببرند یا از طریق دوچرخه یک تور دور دریاچه بزنند.

اگر می خواهید فقط بنشینید و از منظره و آب و هوا لذت ببرید، کافیست یک صندلی را در مقابل این دریاچه انتخاب کنید و خیالتان را از همه چیز رها کنید. اگر می خواهید قهوه، دسر یا غذا بخورید چندین کافه/رستوران در اطراف  وجود دارند... فقط یکی را انتخاب کنید و از تماشای دریاچه همراه با طعمی به یاد ماندنی لذت ببرید. در مسیر این دریاچه از استانبول نیز جاذبه های فراوانی وجود دارند، مانند مناظر طبیعی اطراف دریاچه، اردک هایی که از آب تنی لذت می­برند و... این دریاچه حدود دو ساعت با استانبول فاصله دارد. این مکان برای لذت بردن از یک صبحانه عالی در یک روستای زیبا و لذت بردن از طعم ماهی قزل آلا تازه و همچنین زیبایی های طبیعی، هوای تمیز و مناظر زیبا ایده آل است. با استفاده از خدمات اتوبوس بین ساکاریا و استانبول می توان به ساپانجا رسید. با مینی بوس هایی که از مرکز آداپازارو حرکت می کنند نیز می توانید به ساپانجا بروید.

مناسبت ها

با آشکار ساختن منظره های مختلف در تابستان و زمستان، ساپانجا همچنین مکان برگزاری یک سری از جشنواره ها از جمله انواع فعالیت های لذت بخش است.

جشنواره تابستانی ساپانجا-کیرکپینار ( Sapanca – Kirkpinar)، که در ماه های ژوئن و ژوئیه برگزار می شود، جشنواره ای است که بسیاری از هنرمندان برجسته را گرد هم می آورد. برنامه این جشنواره مملو از فعالیت هایی از جمله کنسرت، اجرای رقص و تئاتر و نمایش فیلم است که بازدید کنندگان زیادی را به خود جلب می کند.

ساپانجا؛ گوشه‌ای از بهشت

جشنواره صنایع دستی ساپانجا نیز در ماه ژوئیه هر سال برگزار می شود و نمونه های بی شماری از صنایع دستی محلی را معرفی می کند. با ارائه غذاهای محلی نیز، هیجان و زیبایی این جشنواره بیشتر می­شود.

ساپانجا همیشه آماده معرفی شگفتی های طبیعی و ارزش های فرهنگی اش به بازدید کنندگان است!

سایر جاذبه ها

قریه ساپانجا در منطقه جنوبی دریاچه ساپانجا واقع شده است و تا آنجا که چشم کار می­کند، توسط درختان سبز احاطه شده است.

  1. یکی از مکانهای دیدنی منطقه کرپنار (Kırkpınar) است. این سایت با دارا بودن گونه های بی شمار گیاهان و طبیعت بکر، مکان­های بی شماری دارد که ارزش بازدید در تور استانبول را دارند.

مکان دیگری که باید دید ، مشوکیه (Maşukiye ) است. شما می توانید قدم بزنید و از تماشای منظره این دهکده جذاب که برای رستوران های خود با غذاهای ماهی قزل آلا ماهی خوشمزه لذت می برد لذت ببرید.

علاقه مندان به طبیعت ممکن است گشت و گذار در ارتفاعات سرسبز و بی نظیر ساپانجا را ترجیح دهند. ارتفاعات Cigdem ، Soğucak ، Inonu ، Dikmen و Sultanpinar مکانهای ایده آل برای کشف تنوع طبیعی منطقه هستند.

ساپانجا؛ گوشه‌ای از بهشت

استانبول-دره و آیگیر کریک که به دریاچه ساپانکا وصل می شوند از دیگر شگفتی های طبیعی هستند که مناظر زیبایی بی نظیر را نشان می دهد. ضمن بازدید از منطقه دریاچه ساپانجا ، فرصت بازدید از این شگفتی های طبیعی را از دست ندهید.

علاقه مندان به تاریخ که از ساپانجا بازدید می کنند می توانند از آثار تاریخی متعلق به دوره عثمانی نیز دیدن کنند. مسجد رحیم سلطان، مسجد رستمپسا، دروازه ویتزی و سارکوفاژی و سنگ قبرهای دوره بیزانس از جمله اماکن مهم تاریخی است که ارزش بازدید را دارد. ساپانجا همچنین انواع چشمه های آب گرم و هتل های راحت را برای راحتی گردشگرانی که می خواهند یک تعطیلات آرام و جوان را سپری کنند، ارائه می دهد.

چطور است تعطیلات بعدی خود را در ساپانجا بگذرانید؟

برای سفر به ساپانجا می توانید از طریق تور لحظه آخری استانبول و تور ارزان استانبول اقدام نمایید.

از مناطق دیدنی شهر ساپانکا (ساپانچا) در استانبول به موارد زیر می‌توانیم اشاره کنیم. زیبایی‌های موجود در این شهر بسیار زیاد بوده و احتمالا در هنگام نام بردن این جاذبه‌ها منطقه‌ای زیبا را فراموش کرده باشیم. مرکز اسکی کارتپه (kartepe) یکی از بهترین مناطق اسکی ترکیه در فصل زمستان است. در هنگام سفر زمستانی با تور استانبول پیشنهاد می‌شود حتما به این پیست اسکی بروید.

منبع: تور لحظه آخری

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز