خبرگزاری کار ایران

هاوال h2 یا چری تیگو5؟ کدام ارزش خرید بیشتری دارد؟

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۳۵۶

هاوال h2 محصولی از کمپانی هاوال، مشتق شده از گریت وال است که سال‌ها در زمینه ساخت خودروهای شاسی‎بلند سابقه دارد. محصولات این کمپانی در مقایسه با سایر برندهای چینی از اعتبار و فروش بیشتری در خود کشور چین برخوردار هستند.

به عنوان مثال هاوال h6 در سال 2017 حدود نیم میلیون دستگاه تنها در چین فروخت و این میزان فروش، این خودرو را در لیست پرفروش‌ترین شاسی‎بلندهای جهان قرار داد. با استناد به این ارقام می‌توان نتیجه گرفت که خودروهای تولید شده توسط این کمپانی قابل اعتماد هستند.

اما در ایران متاسفانه به دلیل عرضه محدود و سودجویی شرکت‌های وارد کننده، اوضاع خوبی ندارند. هاوال h2 نیز از این قاعده مستثنی نیست. فروش هاوال اچ2 در سال اول حضورش در ایران بسیار محدود بود.

هاوال h2 یا چری تیگو5؟ کدام ارزش خرید بیشتری دارد؟

چری تیگو5 نیز از دیگر خودروهای چینی است که در بازار تشنه ایران خوش درخشیده است. هنگامی که شاسی بلندهای وارداتی برندهای مشهور آلمانی و ژاپنی در ایران با قیمت‌های نجومی روبرو شدند و بازار میان رده‌های ایران از حضور این خودروهای تهی شد، فرصت بسیار خوبی برای عرض اندام این خودرو فراهم شد. علاوه بر این، عرضه به تعداد بالا و نیز خدمات پس از فروش خوب باعث شد این خودرو در ایران فروش خوبی را تجربه کند. اما کدام یک از این دو خودرو در عمل از دیگری برتر است؟

مقایسه میزان ایمنی

در مورد کیفیت بدنه و ایمنی خودروهای ایمنی نمی‌توان به طور قطع نظر داد. زیرا اکثر خودروهای چینی یا اصلاً مورد تست و بررسی قرار نمی‌گیرند و یا تست و آزمایش آن‌ها توسط موسسه ایمنی C-NCAP انجام می‌شود که هیچگونه تائیدیه ای از موسسه معتبر Euro-NCAP دریافت نکرده است و استانداردهای آزمایش‌های آن با این موسسه اروپایی تفاوت زیادی دارد. اما از آنجا که کاچی بهتر از هیچی! در این مقایسه به همان امتیاز موسسه C-NCAP بسنده می‌کنیم. هاوال H2 مورد آزمون این موسسه قرار گرفته و امتیاز 5 ستاره را از آن دریافت کرده است و فیلم‌های این بررسی نیز در سایت اصلی این کمپانی قرار دارد. در صورتی که هنوز هیچ فیلمی از بررسی آزمون تصادفات چری تیگو5 منتشر نشده است.

علاوه بر این، سیستم‌های ایمنی مانند کنترل ایستایی در سربالایی و کنترل سرعت در سرازیری، ترمز پارک برقی، اتوهولد، 6 ایربگ جانبی، جلویی و پرده‌ای، پست سری‌های فعال، کمربند ایمنی پیش کشنده و محدود کننده از جمله امکاناتی هستند که هاوال H2 در زمینه ایمنی بیشتر از چری تیگو5 ارائه می‌دهد. به جز این موارد امکانات مشترک بین این دو خودرو مانند سیستم کنترل پایداری الکتریکی، توزیع نیروی ترمز، ترمز کمکی، سنسور فشار باد تایرها و ... نیز در این خودرو ارائه می‌شود. بنابراین با خرید هاوال H2 می‌توانید ایمنی خود و سرنشینان خود را تضمین کنید.

هاوال h2 یا چری تیگو5؟ کدام ارزش خرید بیشتری دارد؟

مقایسه طراحی و امکانات رفاهی

طراحی داخلی هر دو خودرو تقریباً در یک سطح قرار می‌گیرد. مواد به کار رفته در داشبورد و تودری‌ها هرچند از جنس پلاستیک هستند اما از کیفیت قابل قبولی برخوردارند. به طور کلی نشستن در داخل کابین این خودروها حس رضایت را در سرنشینان القا می‌کند. همانطور که در تصاویر نیز پیداست، طراحی داشبورد چری تیگو5 شباهت زیادی با طراحی نسل قبل خودروهای هیوندای دارد و شاید بتوان گفت دلیل بسیاری از خریداران ایرانی همین است که حس داشتن یک خودرو لوکس را به آنها القا می‌کند. هرچقدر در کابین تیگو5 شاهد خطوط منحنی و برجسته هستیم، در کابین هاوال h2 همه خطوط صاف و بدون پیچیدگی است و در کل ظاهر این کابین را ساده‌تر جلوه می‌دهد.

هاوال h2 یا چری تیگو5؟ کدام ارزش خرید بیشتری دارد؟

در مورد امکانات داخل کابین نیز باید گفت که هر دو این خودروها تقریباً برابر هستند و امکاناتی مشابه را ارائه می‌دهند. بنابراین اگر ملاک انتخاب خود را امکانات و آپشن‎های خودرو قرار دهید، خرید هاوال h2 و یا تیگو5 تفاوتی برایتان نخواهند داشت.

مقایسه عملکرد و مشخصات فنی

هاوال h2 با داشتن موتور توربوشارژ 1.5 لیتری خود در این بخش نیروی بیشتری را به راننده تحویل می‌دهد. 141 اسب بخار نیرو و 202 نیوتون متر گشتاور توان این موتور است که با هماهنگی گیربکس 6 سرعته اتوماتیک شتاب 0 تا 100 11.9 ثانیه‌ای را برای این خودرو به ارمغان می‌آورد. مصرف سوخت این موتور کوچک نیز در سیکل ترکیبی حدود 7 لیتر است.

در مقابل پری تیگو5 با موتور 2 لیتری تنفس طبیعی خود 139 اسب بخار نیرو و 182 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند که یک گیربکس CVT این نیرو را به چرخ‌های جلو هدایت می‌کند. شتاب اولیه این خودرو حدود 12.8 ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز حدود 9 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

از لحاظ شتاب اولیه هاوال H2 عملکرد بهتری دارد. اما با توجه به این که چری تیگو5 گیربکس مدرن‌تری دارد، ضرایب دنده در این خودرو کاهش یافته و عملکرد دقیق‌تری در پیچ‌ها و سرعت‌های بالا از خود نشان می‌دهد. با این حال، سیستم‌های کمک راننده‌ای که در هاوال H2 تعبیه شده نیز در رانندگی در شرایط سخت به کمک شما خواهند آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز