خبرگزاری کار ایران

نکات مهم در طراحی رستوران

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۹۶۰

در رستوران، جدا از کیفیت غذا و ارائه خدمات مناسب؛ محیط و فضای سالن سرو غذا نیز بسیار اهمیت دارد. دکوراسیون داخلی رستوران باید به گونه‌ای انجام شود که مشتریان کاملاً احساس راحتی کنند و از وعده غذایی لذت ببرند.

ایلنا، در واقع دیگر با یک رستوران ساده و معمولی نمی‌توان نظر مشتریان را جلب کرد. به خاطر همین طراحی رستوران و دکوراسیون داخلی علاوه بر یک منوی متنوع و غذاهای باکیفیت برای جذب مشتریان لازم و ضروری است.

در این مطلب قصد داریم که ضمن بیان نکات لازمه برای موفقیت در طراحی رستوران، مرحله ‌به‌ مرحله به اقدامات مورد توجه برای طراحی داخلی رستوران ایرانی را نیز اشاره کنیم.

طراحی و دکوراسیون داخلی رستوران

طراحی رستوران با توجه و دقت به دکوراسیون شیک و خاص، استفاده از میزهای فورمیکا و صندلی‌های چوبی، آثار هنری و تابلوهای نقاشی، استفاده از عناصر نمادین و تزیینی مناسب با روحیه فضا، موسیقی زنده و... طراحی رستوران شما را متفاوت و جذاب خواهد کرد. درواقع در طراحی داخلی رستوران باید بین اندازه سالن و حداکثر ظرفیت صندلی‌ها تعادل برقرار باشد تا شلوغی بیش ازحد و نزدیک بودن میزها به یکدیگر، مشتریان را اذیت نکند.

به عبارت دیگر رستوران شما باید به گونه‌ای طراحی شده باشد که علاوه بر انتقال احساس راحتی و لذت‌ بخش به مشتریان، یک تجربه غذای خوب نیز در ذهن مشتریان برجای بگذارد. البته احتمالاً نیز با خواندن این جمله چند اسم رستوران را که تنها به ظرفیت بالای صندلی‌ها و افزایش شمار مشتریان تمرکز کرده است را به خاطر خواهید آورد. اما باید همیشه این نکته را در ذهنتان داشته باشید که یک رستوران عالی باید به محیط و ایجاد یک دکوراسیون داخلی حرفه‌ای توجه کند.

طراحی داخلی رستوران در استفاده از رنگ‌های ملایم، صندلی‌های مجلل و تشریفاتی و پرده‌های خاص، دقت در نحوه چینش صندلی‌ها و میزها، پارکت مناسب مکان و... خلاصه می‌شود. در واقع دکوراسیون داخلی یک رستوران ضمن توجه به مبانی طراحی داخلی و در نظر گرفتن نیازهای مشتریان، باید درصدد خلق یک فضا و دکور متفاوت و خاص باشد که شیوه‌ی جدیدی را برای پاسخ به توقعات مشتریان بیافریند.

فاکتورهای مهم در طراحی رستوران

عوامل زیادی باعث می‌شود که طراحی رستوران شما برای مشتریان جذاب و فوق‌العاده به نظر آید. بی‌شک آرامش و راحتی را نمی‌توان از فضای رستوران حذف کرد؛ اما این گفته بدن معنا نیست که نباید به پویایی، هیجان و نشاط محیط و فضای داخلی رستوران بی توجه بود. فضای آرام و راحت صرفاً به فضایی بی‌صدا، کم‌نور با رنگ‌هایی خنثی اشاره ندارد. بلکه یک فضای آرام و لذت‌بخش با توجه به نوع مخاطب و سلیقه‌ی او تعریف می‌شود. در ادامه تمام مواردی را که باید در طراحی نما و دکوراسیون داخلی رستوران مورد توجه قرار دهید را برای شما تشریح می‌کنیم.

این عوامل عبارت‌اند از:

  • رنگ در طراحی رستوران: اولین عامل در طراحی رستوران، رنگ دکوراسیون داخلی می‌باشد. رنگ‌ها، احساسات و حالت‌های روانی مختلفی را به مشتریان القا می‌کنند. ازاین رو در بازاریابی نیز یک سری رنگ‌های مشخص موجب افزایش اشتهای مشتریان شناخته شده است. رنگ‌هایی با تم تند و هیجانی چون قرمز، زرد و نارنجی اشتها را بیشتر می‌کنند. به همین دلیل معمولاً حتی به صورت محدود نیز در طراحی رستوران باید به کار گرفته شود. برای لوکس و شیک شدن رستوران و جذب نظرات مشتریان می‌توانید از کاغذ دیواری‌های خاص برای طراحی نمای داخلی بهره گیرید.
  • سالن غذا خوری و فضای طراحی رستوران: مرکز و قلب یک رستوران، فضای غذاخوری آن است. برای راحتی مشتریان و جذاب کردن فضا حتماً با یک طراح در مورد دکوراسیون داخلی و ظرفیت و محل قرارگیری صندلی و میزها راهنمایی بگیرید. ایجاد یک فضای دلنشین در زمان صرف غذا، مهم‌ترین عامل در خلق تمایز برای رستوران‌ها می‌باشد. این امر به شهرت و اعتبار نام رستوران در میان افراد که پیامد افزایش تعداد مشتریان را خواهد داشت می‌تواند باعث موفقیت تجاری رستوران شما شود.
  • موسیقی در رستوران: پخش یک موسیقی خاص و جذاب که با سبک رستوران هماهنگی داشته باشد، سکوت نامطلوب رستوران را رفع می‌کند. اجرای موسیقی زنده، شاید هزینه‌ی زیادی را برای شما در پی داشته باشد، اما مطمئناً یک احساس خاص و عالی را برای مشتریان به وجود می‌آورد. حتی یک گروه نوازنده خوب و حرفه‌ای می‌تواند در جذب مشتریان بیشتر برای رستوران شما تأثیر به سزایی داشته باشد. پیشنهاد می‌کنیم که اگر تصمیمی به اجرای زنده دائمی در رستوران خود ندارید، حتماً در روزهای خاص و به خصوص تعطیلات از موسیقی زنده بهره بگیرید.
  • سیستم سرمایشی و گرمایشی در طراحی رستوران: یکی دیگر از مهم‌ترین نکات در طراحی رستوران، توجه به سیستم سرمایشی و گرمایشی می‌باشد. هیچ چیزی به اندازه سالن غذاخوری بدون هوا در گرمای بیش ازحد تابستان و یا سرمای سخت زمستان بدون وجود یک سیستم سرمایشی و گرمایشی مناسب آزاردهنده نخواهد بود. بنابراین در طراحی دکوراسیون داخلی رستوران به تهویه مطبوع مناسب محیط اهمیت بدهید.
  • نمای بیرونی در طراحی رستوران: تابلوی رستوران از مهم‌ترین عوامل در طراحی نمای خارجی رستوران محسوب می‌شود. درواقع نورپردازی مناسب و ایدئال و شیک بودن نمای خارجی و تابلو رستوران باعث می‌شود که بیشتر افراد نمای داخلی رستوران را نیز یک فضای لوکس و خاص تلقی نمایند.

طراحی داخلی رستوران ایرانی

احتمالاً همیشه این نکته ذهنتان را درگیر کرده است که چرا برخی از نام‌های رستوران‌ها در ذهن مشتریان ثبت و ماندگار می‌شود. در طراحی داخلی رستوران ایرانی همیشه باید به این موارد اهمیت بدهید که دکوراسیون داخلی به نحوی صورت پذیرد که حتی شده یک تصویر کوچک از کل فضای رستوران، خواسته و یا ناخواسته در ذهن و یاد مشتری ثبت شود. این ماندگاری یک ایده یعنی حک کردن برند شما در ذهن مشتری.

نکات مهم در طراحی رستوران

طراحی داخلی رستوران ایرانی یک تخصص و علم می‌باشد که باید همراه با مدرن و لوکس جلوه کردن فضای داخلی رستوران، حس قدیمی و ایرانی بودن آن سنت‌های خاص در رستوران نیز موردتوجه مشتریان قرار گیرد. اگر مشتری در نگاه اول، طراحی داخلی رستوران ایرانی شما را به عنوان طراحی یک مجموعه خاص و لاکچری احساس کرد؛ باید به شما تبریک بگوییم. زیرا توانسته‌اید احساس مشتری را به سوی ایده آل‌های خود جذب کنید. یک طراح موفق می‌تواند با رعایت تمام نکات جزئی و البته هوشمندانه، مشتری را به سمت رستوران شما جذب کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز