خبرگزاری کار ایران

هاوال h2، معرفی شاسی بلند پرطرفدار چینی در بازار ایران

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۹۰۷

چینی‌ها تلاش زیادی کرده‌اند تا در صنعت خودروسازی محصولاتی درخور و شایسته بازارهای جهانی ارائه کنند. محصولات برند هاوال که یکی از زیر مجموعه‌های کمپانی بزرگ گریت وال چین است نمونه‌ای از پیشرفت شگرف چینی‌ها در سال‌های اخیر است.

محصولات هاوال در حال حاضر پرفروش‌ترین شاسی‎بلندهای چینی جهان هستند و در بازار چین جایگاه ویژه‌ای دارند. هاوال h2 یکی از محصولات محبوب این شرکت است که در چین به فروش بسیار خوبی نیز دست پیدا کرد. با ما همراه باشید تا به معرفی این خودرو بپردازیم و با ویژگی‌های آن بیش از پیش آشنا شویم.

هاوال h2 در ایران

زمانی که در اوایل دهه 90 شمسی علاقه شدید ایرانی‌ها به خودروهای شاسی بلند ارزان قیمت چینی نمایان شد، بسیاری از شرکت‌های داخلی به دنبال وارد کردن شاسی بلندهای مختلف چینی به بازار ایران بودند. در این بین هاوال با این که آوازه بیشتری نسبت به سایر شرکت‌های چینی داشت هرگز نتوانست شریک مناسبی در ایران پیدا کند. هاوال h2 به عنوان یکی از اولین محصولات این شرکت در سال 2014 به بازار عرضه شد و خیلی زود عظیم خودرو تصمیم گرفت این خودرو را وارد ایران کند. تصمیمات عجیب عظیم خودرو باعث شد فروش هاوال H2 در ایران از چند دستگاه فراتر نرود.

 بعد از آن گروه بهمن که سابقه و امکانات بیشتری نسبت به عظیم خودرو دارد تصمیم گرفت مدل 2016 این خودرو را در ایران مونتاژ کند. مونتاژ هاوال h2 در ایران می‌توانست سر آغاز یک همکاری بزرگ برای گروه بهمن و هاوال باشد اما شرایط آن طور که پیش بینی می‌شد خوب پیش نرفت و بعد از تحویل تعدادی از سفارشات به خریداران ایرانی هاوال پرونده خود را در ایران بست. با این حال اگر قصد خرید هاوال h2 را داشته باشید می‌توانید با سر زدن به آگهی‌های خرید و فروش هاوال h2 در سایت دیوار نمونه‌های صفر و دست دوم این خودرو را پیدا کنید.

مشخصات فنی هاوال h2

این شاسی بلند دیفرانیسل جلو که در دسته شاسی بلندهای جمع و جور قرار می‌گیرد با موتور 1.5 لیتری توربو شارژ 4 سیلند وارد بازار ایران شده است. موتور این خودرو توانایی تولید نیروی 141 اسب بخار را دارد و گشتاور آن نیز حدود 202 نیوتن بر متر است. هاوال یک جعبه دنده 6 سرعته اتومات با حالت برقی را نیز برای این خودرو در نظر گرفته است. هر چند شتاب 11.9 ثانیه‌ای هاوال h2 کمی نا امید کننده به نظر می‌رسد اما مصرف سوخت 7 لیتر به صورت ترکیبی در 100 کیلومتر می‌تواند برگ برنده این شاسی بلند 1.5 تنی باشد.

طراحی و کیفیت ساخت هاوال h2

کیفیت ساخت هاوال h2 یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت این خودرو است. تا جایی که می‌توان آن را با خودروهای کره‌ای موجود در بازار مقایسه کرد. با این حال طراحی هاوال h2 از نظر بسیاری از افراد حرفه‌ای هنوز راه درازی در پیش دارد و نمی‌توان آن را به عنوان یک نقطه قوت در نظر گرفت. ضمن این که مونتاژ این خودرو در ایران مشکلاتی را ایجاد کرده است و عایق‎بندی نه‌چندان مناسب خودرو کمی آزار دهنده است. در مجموع در این بخش، خرید هاوال H2 نسبت به سایر رقبای چینی خود وضعیت بهتری دارد.

هاوال h2، معرفی شاسی بلند پرطرفدار چینی در بازار ایران

کابین و امکانات هاوال h2

در همان نگاه اول کابین هاوال h2 شما را به یاد سایر رقبای چینی این خودرو خواهد انداخت. کنسول شلوغ و کیفیت پایین بعضی از قطعات کاملاً به چشم می‌آید. با این حال کیفیت صندلی‌ها و استفاده از چرم برای قسمت‌های مختلف خودرو کمی آن را از سایر چینی‌های بازار متمایز می‌کند. در بخش امکانات نیز مانند سایر رقبای چینی، خرید هاوال h2 شما را صاحب یک خودرو پر از امکانات رفاهی می‌کند. کروز کنترل، دوربین عقب و جانبی، حالت رانندگی اکو، دی لایت، نور پردازی داخلی، اتولایت، فرمان برقی با روکش چرم و حساس به سرعت، 6 ایربگ، کی لس، صندلی راننده 6 حالته برقی به همراه گرمکن، تریم متال و سانروف تنها بخشی از امکانات این خودرو است.

قیمت و ارزش خرید هاوال h2 در مقابل رقبا

با توجه به آگهی‌های فروش ثبت شده برای هاوال h2 در سایت دیوار می‌توان گفت که قیمت هاوال H2 در محدوده بیش از 320 میلیون تومان قرار گرفته است. در این محدوده رقبایی از جک و چیلی به همراه ام وی‌ام حضور دارند که طرفداران خاص خود را دارند. در یک نگاه کلی ارزش خرید هاوال h2 کمتر از این رقبا نیست، هر چند بازار دست دوم ضعیف‌تر و نبود پشتیبانی مناسب سبب شده است وضعیت رقبای قدیمی این خودرو کمی بهتر باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز