خبرگزاری کار ایران

کمپ ترک اعتیاد حیات نو ، مرکز ترک اعتیاد با مجوز بهزیستی

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۳۶۴

مرکز ترک اعتیاد حیات نو ، یک کمپ ترک اعتیاد در تهران با مجوز رسمی از بهزیستی و با تعرفه های مورد تایید سازمان ، اما با تمامی امکانات درمانی و رفاهی ، اقدام به پذیرش بیماران می‌کند.

ایلنا؛ راه ها و مجموعه های زیادی برای ترک اعتیاد وجود دارند، کلینیک های ترک اعتیاد ، مراکز مشاور خانواده ، بیمارستان ، جلسات گروهی . ما در مورد مرکزی صحبت میکنیم که اصطلاحا کمپ ترک اعتیاد گفته میشود. این مراکز از سالها پیش به صورت ابتدایی ایجاد شدند تا محل نگهداری معتادین باشند و احتمالا آنها را از بقیه افراد جامعه و خانواده ها جدا نگه دارند و ترک دهند. به نظر سخت و ترسناک است که محیطی به این صورت ایجاد شود !! اما پس از سالها ، مراکز ترک اعتیاد ، پیشرفت های فیزیکی و فرهنگی زیادی کردند. از نظر قوانین کمپ ترک اعتیاد ، هم از نظر امکانات و شرایط هتلینگ ، هم از نظر فرهنگی و آموزشی و پزشکی که در ادامه مقاله به آن خواهیم پرداخت.

امروزه ترک اعتیاد در کمپ ها بسیار رایج شده است. این موضوع که زیر نظر متخصص و پزشکان مجرب ترک اعتیاد صورت میگیرد، در بین خانواده هایی که یکی از اعضای آنها گرفتاد اعتیار شده ، جا افتاده است و ذهنیت مردم نسبت به ترک اعتیاد ستی بسیار تغییر پیدا کرده است.

مرکز ترک اعتیاد حیات نو ، یک کمپ ترک اعتیاد در تهران با مجوز رسمی از بهزیستی و با تعرفه های مورد تایید سازمان ، اما با تمامی امکانات درمانی و رفاهی ، اقدام به پذیرش بیماران می‌کند. در کمپ ترک اعتیاد حیات نو ، علاوه بر ترک فیزیکی مواد ، ما به آموزش بیماران و خانواده ها در زمینه اعتیاد خواهیم پرداخت. برگزاری کلاس های گروهی مشاوره خانواده ، کلاس های مشاوره گروهی و شخصی معتادین در کمپ توسط دکتر روانپزشک و مشاور اعتیاد جهت ریشه یابی و درمان ذهنی بیماران مبیلا به اعتیاد ، کلاس های فرهنگی و سرگرمی ، برگزاری کلاس های ماتریکس برای ترک شیشه در کمپ از خصوصیات مرکز ترک اعتیاد حیات نو میباشد.

اولین نکته مهم برای انتخاب کمپ ترک اعتیاد داشتن مجوز از سازمان بهزیستی است. کادر درمانی متخصص و مجرب به ویژه حضور روانشناس ویژگی است که در یک کمپ ترک اعتیاد مناسب حتما باید وجود داشته باشد. ما این مهم را در کمپ ترک اعتیاد حیات نو رعایت کرده ایم و این دوستان و متخصصان اعتیاد همیشه در دستری بیماران خواهند بود. استانداردهای مختلفی از جمله امکانات رفاهی، بهداشتی، و فضای کافی نیز از سوی بهزیستی مشخص شده است که می توانند در انتخاب کمپ مناسب مؤثر باشند.

مزایای کمپ ترک اعتیاد با مجوز بهزیستی نسبت به بدون مجوز ها

لازم به ذکر است که خانواده ها برای ترک اعتیاد نباید به هر کمپی اعتماد کنند، طبق قوانینی که توسط دولت پیرامون کمپ های ترک اعتیاد تعیین شد، کمپ هایی مجاز به فعالیت در حوزه ی ترک اعتیاد هستند که دارای مجوز رسمی از سازمان بهزیستی کشور باشند. در این مقاله می خواهیم به تفاوت میان کمپ ترک اعتیاد با مجوز بهزیستی و کمپ اعتیاد بدون مجوز بپردازیم.

در کمپ های ترک اعتیاد بدون مجوز چه می گذرد؟

در کمپ های ترک اعتیاد بدون مجوز از روش های صحیح و معقول جهت ترک اعتیاد افراد استفاده نمی شود. در واقع روش های رایج در این نوع از کمپ های ترک اعتیاد، روش درمان به شیوه ی نامناسب و غیر اصولی رخ است. نبودن پزشک یا متخصص مجرب در کمپ سبب بروز مشکلات جدی در سلامت افراد می شود. همچنین کمپ های ترک اعتیاد بدون مجوز چون سازماندهی رسمی ندارند و بازرسی از این کمپ ها صورت نمی گیرد، فضای کثیف و غیربهداشتی  و تغذیه نامناسب باعث بروز بیماری های خاصی برای افراد مراجعه کننده می شود که برای سلامتی آنها بسیار مضر است.

کلام آخر

واقعیت این است که اعتیاد به مصرف مواد مخدر و محرک محدود نمی شود وعدم توانایی معتاد در کنترل و مصرف مواد، یکی از علائم بیماری اعتیاد است. اعتیاد یک بیماری چند بعدی است و فراتر از یک بیماری جسمی. بیماری اعتیاد یک بیماری جسمی، عاطفی، ذهنی، رفتاری و معنوی است.

از آنجایی که ما ، اعتیاد را بیماری میدانیم ، به درمان آن نیز اعتقاد داریم. روشهای مختلفی برای درمان اعتیاد ارائه شده است که هر شخص با توجه به روحیات و شدت بیماری اعتیاد، میتواند آنها را به عنوان درمان و ترک اعتیاد، دنبال کند.

تجربه‌های سالها پاکی، بزرگترین گنج و آموزش برای مددجویان در این مرکز است. مرکز ترک اعتیاد حیات نو، با مجوز رسمی از بهزیستی، به‌صورت کاملاً علمی و اصولی، آماده خدمت رسانی به مددجویان ترک اعتیاد است. برای دریافت مشاوره رایگان با تلفن ۴۴۳۲۷۴۴۸ تماس حاصل فرمایید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز