خبرگزاری کار ایران

مقایسه سه خودرو لوکس جهان

asdasd
کد خبر : ۷۸۶۸۴۸

به نظر شما لوکس‌ترین خودروی جهان کدام است؟ تقریبا هر سال یک رتبه‌بندی متفاوت از لوکس‌ترین خودروی بازار ارائه می‌شود. با اینکه بیشتر این خودروها در ایران وجود ندارند اما هنوز هم می‌تواند به تعداد انگشت‌شماری بعضی از آنها را در سایت دیوار پیدا کرد.

ایلنا؛ در بررسی که سایت usnews داشته پانامرا بعد از بنز کلاس s، لوکس ترین خودروی چهان است. از نظر این وبسایت در تکنولوژی و رفاه فرقی بین این خودرو و بی ام دبلیو سری هفت وجود ندارد با این حال قیمت پورشه پانامرا کمی گران‌تر از بی ام و است. در سال قبل بی ام و سری 5، جنسیس جی 80 و سپس لکسوس ای-اس امتیازهای بیشتری آورده بودند اما امسال نام پورشه پانامرا هم در ابتدای این لیست به چشم می‌آید.

تفاوت در ظاهر خودروها

کارخانه پورشه برای این خودرو 18 مدل مختلف طراحی کرده است. فروش پورشه پانامرا برای این کمپانی آنقدر مهم است که بعد از آن دیگر جای هیچ سدانی را در قلب خود باز نکرد. اگر بخواهی نگاهی به این لیست داشته باشیم می‌توانیم سه خودروی راس جدول را بررسی و مقایسه کنیم. این بررسی را از ظاهر خودروها آغاز می‌کنیم. همانطور که از تصاویر همه مدل‌های موجود از این سه خودرو پیداست طول و عرض پورشه کمتر از دو مدل بی ام و 7 و  مرسدس بنز کلاسs  است. همچنین از دو خودروی دیگر هم وزن سبک‌تری دارد. بی ام و و مرسدس بنز شاید شباهت‌های کوچکی در چراغ‌ها با هم داشته باشند اما ترکیب بیضی شکل پانامرای 2019 آن را از دو خودروی دیگری جدا کرده است.

تفاوت در باطن خودروها

پورشه توربو یک موتور چهار لیتری دارد که 543 اسب بخار تولید و این قدرت را با گیربکس هشت سرعته به چرخ‌ها می‌رساند. در مقابل پوشه اگر بنز S63 را قرار دهیم شاهد دو سرنشینه بودن این مدل کوپه خواهیم بود. موتور این خودروی مرسدس بنز 5.5 لیتر حجم و 577 اسب بخار قدرت دارد که در دور پایین گشتاور بیشتری تولید می‌کند. سری اس کوپه یک خودروی هفت دنده‌ای است که در 3.9 ثانیه به 100 کیلومتر می‌رسد. این عدد در پورشه برابر با 3.7 ثانیه است.

طرفداران بی ام و و پورشه پانامرا هیچ گاه به توافق نخواهند رسید که کدام یک خودروی بهتری هستند. بی ام و سری هفت بزرگ‌ترین عضو خانواده بی ام و از نظر ابعاد است. پیشرانه این خودرو حدود شش لیتر و میزان قدرا تولیدی سری 760i به 600 اسب بخار می‌رسد. گیربکس آن نیز مانند پورشه هشت سرعته بوده اما شتاب آن از هر دو خودروی نامبرده بالاتر است و در 3.4 ثانیه به 100 کیلومتر می‌رسد. بنابراین بی ام و از نظر فنی و پورشه از نظر تکنولوژیک برنده این مقایسه هستند. همچنین از نظر مصرف سوخت پورشه 11.2 لیتر در 100 کیلومتر و بی ام و 15 لیتر می‌سوزاند.

تفاوت در امکانات رفاهی

آنهایی که به مولتی مدیا اهمیت می‌دهند نمی‌توانند به جای خالی اندروید اتو و اپل کارپلی در بی ام و عادت کنند. پورشه شاید زیبایی منحصربه‌فردی داشته باشد اما فضای صندوق عقب آن به خصوص در نسخه‌های هیبریدی بسیار کوچک است. این ویژگی منفی به خصوص در نسخه کانورتیبل و کوپه مرسدس بنز هم وجود دارد. همچنین پورشه در مقایسه با دو مدل دیگر استفاده بیشتری از فناوری‌های روز داشته است.

با وجود این تفاوت‌ها اگر راه واردات هر سه مدل با افزایش تحریم‌ها بسته شده اما هنوز راه خرید و فروش انواع دست دوم از محصولات لوکس در سایت دیوار وجود دارد. فقط کافی است نام خودروی نایاب بازار را جست‌جو و آن را با یک کلیک از دورترین نقطه شهر پیدا کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز