خبرگزاری کار ایران

سفر ارزان در این تابستان

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۴۸۰

دوست دارید یک سفر کم‌هزینه در تابستان داشته باشید؟ اگر جوابتان آری ست باید بگویم که با سفر به کشورهای اطراف ایران می‌توانید با کمترین هزینه یک مسافرت بی‌نظیر داشته باشید. ارمنستان یا آذربایجان و گرجستان همسایه‌های شمالی ایران، ازجمله گزینه‌های مناسب است.

به گزارش ایلنا، بنابر اعلام آژانس هواپیمایی ستاره ونک، کشورهایی مانند ارمنستان، گرجستان، ترکیه و آذربایجان به علت نزدیکی  به ایران یک گزینه عالی و مقرون‌به‌صرفه برای سفر به شمار می‌آیند.

برای سفر به این چند مقصد هم می‌توان از راه زمینی اقدام کرد و هم از راه هوایی. البته بسیاری برای تور استانبول ترجیح می‌دهند که سفر هوایی داشته باشند اما افراد زیادی برای تور ارمنستان یا آذربایجان سفر زمینی و عبور از جاده‌های سرسبز که آب‌وهوای مطبوع دارد را بیشتر می‌پسندند.

البته پرواز با هواپیما طرفداران خاص خودش را در همه مقصدها دارد و در تور ارمنستان تا چندی پیش هواپیمایی ماهان پروازهایی را انجام می‌داد که در سال جدید هواپیمایی ارمنیا تمام پروازهای مستقیم این کشور را برعهده گرفته است. ممکن است در آینده ماهان و یا ایرلاین‌های دیگر پرواز دوباره خود را به ارمنستان از سر بگیرند.

آیا با کشور ارمنستان آشنایی دارید؟

ارمنستان همسایه شمالی ایران است که از نظر جغرافیایی کشور کوچکی محسوب می‌شود و پایتخت آن شهر ایروان است.

آب‌وهوا: ارمنستان دارای آب‌وهوای ملایمی است و در نیمه اول سال هوا گرم همراه با وزش باد می‌باشد و بهترین زمان سفر همین فصل است چون در نیمه دوم سال هوا بشدت سرد و خشک می‌شود.

جغرافیا: ارمنستان میان دو دریای سیاه و خزر واقع‌شده است. اینجا سرزمینی کوهستان با بارش زیاد باران است.

جاذبه‌های گردشگری

جرموک:

اگر اهل طبیعت‌گردی هستید، پس حتماً از چشمه‌های آب‌معدنی و آبشار منطقه جرموک در استان وایوتس جور که در جنوب ارمنستان قرار دارد؛ لذت خواهید برد. جرموک در زبان ارمنی به معنای جای گرم است.

دیلیجان

دیلیجان شهری ست که با ورود به آن شگفت‌زده خواهید شد چون بسیار زیبا و دلنواز است. شهری با تابستان‌های خنک و زمستان‌های گرم و آفتابی.

چشمه‌های آب گرم و معدنی که از زمین این شهر می‌جوشد هم برای یک تفریحی عالی، مناسب است و هم برای از بین بردن امراض بدن.

دریاچه سوان

با مرتفع‌ترین دریاچه جهان و بزرگ‌ترین دریاچه ارمنستان آشنا شوید. دریاچه سوان که در استان گفارکونیک قرار دارد و شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد. قسمت جنوبی آن قشنگ‌ترین قسمت دریاچه بشمار می‌آید و در سواحل غربی و شمالی آن استراحتگاه‌هایی برای مسافران تعبیه‌شده است. سواحل غربی آن نزدیک به کلیسای هایراوانک است که علاوه بر طبیعت‌گردی یک ماجراجویی تاریخی هم خواهید داشت.

کمی دورتر از کلیسا آرامگاه نراتوس قرار دارد که بسیار زیبا و باستانی است.

کاسکاد ایروان

کاسکاد یکی از جاذبه‌های شهر ایروان که اکثر گردشگران حتماً از آن بازدید می‌کنند. این مکان که به هزار پله مشهور است راه‌پله‌ای پر ابهت است که در مرکز شهر ایروان و نزدیک پارک هافتناک واقع‌شده است.

در اینجا هزاران پله وجود دارد که البته برای کسانی که علاقه‌ای به بالا رفتن از پله را ندارند‌، پله‌برقی هم تعبیه‌شده تا بتوانند از چشم‌انداز آن لذت ببرند.

کلیسا نوراوانگ

یک کلیسای قدیمی که قدمت آن به قرن سیزدهم میلادی باز می‌گردد. نوراوانگ در دره رودخانه آماغو و در نزدیکی شهر یغگنادزور قرار دارد. این کلیسا دوطبقه جز یکی از مهم‌ترین مراکز مذهبی روحانیان ارامنه تلقی می‌شود.

پارک دنیای آب ایروان:

یک مجموعه روباز آبی ست که شامل استخر، سرسره‌های آبی، تفریحات آبی و جکوزی است. در پارک شاهد اجرای موسیقی زنده و مسابقات گوناگونی هستید و یک رستوران دریایی که بسیار سرگرم‌کننده خواهد بود.

سفر ارزان در این تابستان

غذاهایی که باید در ارمنستان امتحان کنید

اگر می‌خواهید با فرهنگ این کشور آشنا شوید، خوردن غذا بهترین راه برای آشنایی با تمدن این سرزمین است. بادمجان، گوشت بره و نان لواش مهم‌ترین اقلام موجود در غذاهای ارمنی است.

دلمه: احتمالاً همه ما ایرانی‌ها بارها و بارها دلمه خورده‌ایم و با  طمع و مزه آن آشنا هستیم. اما در هر  اقلیم غذاها  بر اساس دستور پخت خاص آن ناحیه طبخ می‌شود، پس امتحان کردن دلمه ارمنی یک پیشنهاد خوب در نظر بگیرید.

خوروواتس: کباب مخصوص ارمنی ست که  بر روی آتش پخته می‌شود.

مانته: پراشکی که با گوشت چرخ‌کرده همراه با سیر و ماست درست می‌شود.

از دیگر غذاهای این کشور می‌توان به: کله‌پاچه، قاپاما، شیرینی گاتا، باقلوا و هریسه اشاره کرد.

سفر ارزان در این تابستان

برای اطلاع از قیمت تورهای ارمنستان یا استانبول و یا کسب اطلاعات بیشتر با همکاران ما در آژانس هواپیمایی ستاره ونک با شماره 88880000-021 تماس حاصل فرمایید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز