خبرگزاری کار ایران

با 3 رژیم لاغری پر استفاده آشنا شوید

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۲۰۳

رژیم کتوژنیک تشابهات زیادی با رژیم کم کربوهیدرات و رژیم اتکینز دارد (رژیم اتکینز یک رژیم لاغری سریع است). این رژیم لاغری با کاهش شدید کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی همراه است. نتیجه‌ی این امر ایجاد یک حالت متابولیکی در بدن به نام «کِتوز» است

رژیم کتوژنیک چیست؟

رژیم کتوژنیک تشابهات زیادی با رژیم کم کربوهیدرات و رژیم اتکینز دارد (رژیم اتکینز یک رژیم لاغری سریع است). این رژیم لاغری با کاهش شدید کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی همراه است. نتیجه‌ی این امر ایجاد یک حالت متابولیکی در بدن به نام «کِتوز» است.

فواید رژیم کتوژنیک

برای سال‌های طولانی است که رژیم کم کربوهیدراتی یا کتوژنیک بر سر زبان‌ها است و مخالفان و موافقان زیادی دارد. بعضی از منتقدان این رژیم غذایی می‌گویند که رژیم کتوژنیک باعث افزایش کلسترول خون و در نهایت خطر بروز مشکلات قلبی می‌شود. با این حال همان‌طور که بارها در مقاله نیز به آن اشاره کردیم رژیم کتوژنیک بر اساس مطالعات علمی انجام شده بسیار سودمند و سالم است. رژیم کتوژنیک کنترل شده نه تنها سبب لاغری بلکه باعث کاهش درصد احتمال بروز مشکلاتی از جمله کلسترول خون بالا می‌شود. آنچه که گفتیم شرح مختصری از خواص رژیم کتوژنیک بود. در ادامه ده مورد دیگر از فواید رژیم کتوژنیک را ملاحظه خواهید کرد.

کاهش اشتها با رژیم کتوژنیک

یکی از روش‌هایی که می‌توانید با استفاده از آن وزن خودتان را کم کنید این است که شروع کنید به کم کردن اشتها و به مرور زمان میزان کالری دریافتی خودتان را در مقابل کالری مصرفی کاهش دهید تا در نهایت با چربی سوزی مواجه شوید. رژیم کتوژنیک یکی از بهترین رژیم‌های کاهش دهنده اشتها است. کاهش اشتها در رژیم کتوژنیک یکی از بهترین ثمرات آن است چرا که بیشتر مردم به علت گرسنگی بیش از حد، رژیم را نهایتاً تا چند روز ادامه می‌دهند.

دلیل این که رژیم کتوژنیک، اشتها را نیز کاهش می‌دهد، غنی بودن آن از مواد مغذی کم کالری است. مطالعات نشان داده است در افرادی که مصرف کربوهیدرات به هر دلیلی به مانند رژیم کتوژنیک کاهش و مصرف چربی و پروتئین افزایش می‌یابد، در مجموع کالری دریافتی افراد کمتر می‌شود. این تنها بخشی از فواید رژیم کتوژنیک است.

رژیم غذایی اتکینز چیست؟

رژیم غذایی اتکینز اسلوب غذاخوری است که عموماً برای کاهش دادن وزن از آن استفاده می‌شود. رژیم اتکینز قانون ساده‌ای دارد که طرفدارانش به راحتی از آن پیروی می‌کنند. قانون اصلی که باید در رژیم اتکینز به آن احترام بگذارید این است که می‌توانید همانند روزهای قبل از رژیم چربی و پروتئین مصرف کنید اما باید به دور غذاهای پر از کربوهیدرات خط بکشید.

مگر می‌شود با این رژیم لاغر شد؟ شاید باورتان نشود اما در طول ۱۲ سال گذشته، حدود ۲۰ مطالعه در دانشگاه‌های برتر دنیا در مورد رژیم اتکینز انجام شده است.

در طول این مطالعات اثبات شده که رژیم کم کربوهیدراتی اتکینز بدون نیاز به محاسبه کالری مصرفی در طول روز، به صورت موفقیت‌آمیزی باعث کاهش وزن و حفظ سلامتی داوطلبان است.

رژیم غذایی اتکینز یا مشی غذایی اتکینز توسط دکتر رابرت اتکینز تنظیم و مورد آزمون قرار گرفت. در سال ۱۹۷۲ کتابی با عنوان «انقلاب رژیم غذایی اتکینز» منتشر شد و توانست در مدت کم به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های امریکا تبدیل شود. از آن روز به بعد رژیم اتکینز بارها و بارها در کتاب‌هایی با عناوین دیگر معرفی شد و طرفداران زیادی به دست آورد.

چرا رژیم اتکینز باعث لاغری می‌شود؟

رژیم اتکینز به مانند دیگر رژیم‌های غذایی در ابتدا با مخالفت‌های زیادی مواجه شد چرا که مخالفان معتقد بودند محتوای بالای چربی اشباع در این رژیم غذایی وجود دارد. با این حال مطالعات بعد در سال‌های اخیر نشان داد که خوردن چربی اشباع شده برای بدن انسان بی‌ضرر است.

از آن زمان به بعد، رژیم اتکینز بیش از پیش مورد توجه پزشکان تغذیه و مردم عادی که به دنبال کم کردن وزن و لاغری بودند قرار گرفت. نتایج بررسی‌ها همگی حاکی از این بود که رعایت رژیم غذایی اتکینز باعث بهبود سطح چربی خون، وزن، قند، کلسترول، تری گلیسیرید و سایر شاخص‌های سلامت نسبت به رژیم‌های کم‌چربی می‌شود.

دلیل اصلی که رژیم اتکینز می‌تواند باعث کاهش وزن و چربی شما شود، کاهش مصرف کربوهیدرات و افزایش مصرف پروتئین است که باعث می‌شود در نهایت اشتهای شما به خوردن کاهش پیدا کند. کم شدن مقدار وعده غذایی شروع کم شدن وزن و لاغری است.

رژیم لاغری ۳ روزه چیست؟

بر اساس گفته‌های سایت اصلی رژیم لاغری 3 روزه این رژیم غذایی به مانند دیگر رژیم‌های غذایی است با این تفاوت که به شما امید می‌دهد بتوانید بدون انجام دادن فعالیت‌های سنگین روزانه در عرض کمتر از یک هفته، ۴٫۵ کیلوگرم (۱۰ پوند) وزن کم کنید.

همچنین اشاره شده است که این رژیم به صورت رایگان آموزش داده شده و نیازی به هیچ دستورالعمل خاص آشپزی یا غذاهای گران‌قیمت و خرید مکمل‌های غذایی ندارد.

رژیم غذایی ارتشی یا لاغری سه روزه همان‌طور که از نامش پیداست، باید طی سه روز از هفت روز هفته انجام شود و ۴ روز دیگر هفته به عنوان زمان سوخت و ساز شناخته می‌شود.

در طول سه روز از هفته شما باید بر اساس رژیم غذایی لاغری سه روزه بدن خودتان را تغذیه و طی ۴ روز بعدی به کالری سوزی بپردازید. هر چند در سایت اصلی رژیم ارتشی رابطه میان این رژیم غذایی و آموزش‌های سربازان ارتشی برای شرایط سخت نفی می‌شود اما می‌توان به سادگی درک کرد که این رژیم برای روزهای بدون غذا همانند جنگ ساخته شده است.

افراد در رژیم لاغری سه روزه صبحانه، ناهار و شام را بر اساس برنامه غذایی مشخصی که عمدتاً شامل ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ کالری است، در سه روز مصرف و مابقی چهار روز از هفته را با مواد مغذی دیگری که عموماً ۱۵۰۰ کالری انرژی دارند، سر می‌کنند. هرچند برای کسانی که فعالیت زیاد دارند در طول چهار روز بعدی میزان کالری پیشنهادی تا ۲۲۰۰-۲۶۰۰ کالری هم افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز