خبرگزاری کار ایران

مشاور حقوقی تلفنی الو سلام وکیل با قیمت مناسب

asdasd
کد خبر : ۷۸۴۸۵۹

با گذشت زمان و تخصصی شدن امور در هر حوزه ای ممکن است برای افراد و شرکت ها مسائلی پیش بیاید که به تنهایی قادر به حل مشکلات و مسائل پی آمده نباشند و برای حل و فصل آن ها به تجربه و تخصص افراد کاردان و متخصص حوزه مربوطه نیاز داشته باشند.

در طول زندگی، هر فرد ممکن است با مسائل حقوقی بسیاری مواجه شود که به تنهایی نمی تواند آن ها را حل و فصل نماید, در چنین شرایطی مشورت گرفتن از مشاورین حقوقی مجرب کار را برای این افراد بسیار آسان کرده و با کمک و راهنمایی های متخصص این حوزه می توانند مشکلات و مسائل خود را حل و فصل نمایند!

بر خلاف باور عموم، فقط بعد از طرح دعوا و بروز مشکل؛ مشورت گرفتن از مشاورین حقوقی کارساز نیست و در بسیاری از موارد افراد می توانند پیش از طرح دعوا می توانند با مشاورین حقوقی مجرب مشورت کرده و از بروز مشکلات جدی جلوگیری کنند؛ با توجه به این که ممکن است همه افراد به مشاورین حقوقی مجرب دسترسی نداشته باشند، الو سلام مشاور امکان مشاور حقوقی تلفنی را برای افراد فراهم کرده و هر فرد حقیقی و حقوقی می تواند با یک تماس از راهنمایی های کارشناسان مجرب حقوقی استفاده کند.

متاسفانه در بسیاری از شرکت ها و سازمان ها نیز، عدم آگاهی در مورد قوانین موجود، موجب شده سازمان ها دچار چالش های بزرگ قانونی شده و یا حتی ضرر مالی متحمل شوند. به همین دلیل مشورت گرفتن از کارشناسان حقوقی مجرب برای سازمان ها امری ضروری تلقی شده و هر شرکت می بایست در قراردادهای مختلف، نظر مشاورین حقوقی را هم، جویا شود.

تخلیه پیش از موعد در چه صورت امکان پذیر است؟

با توجه به این که موجر و مستاجر قبل از عقد اجاره قراردادی تنظیم می کنند، باز هم ممکن است بین آن ها در مورد اجاره اختلافاتی پی بیاید! یکی از مواردی که ممکن است باعث ایجاد اختلاف بین موجر و مستاجر شود، عدم آگاهی در مورد قانون موجر و مستاجر تخلیه پیش از موعد است. همان طور که می دانید، زمانی که اجاره نامه تنظیم شد و هر دو طرف معامله آن را امضا کردند، امکان فسخ قرار داد و جود ندارد مگر در شرایط خاص.

به عنوان مثال ممکن است در قرار داد صاحب خانه ذکر کند که ظرف 10 روز آینده دیوار خانه را تعمیر خواهد کرد و در مدت زمان تعیین شده این کار را انجام ندهد؛ در چنین شرایطی مستاجر می تواند قرار داد را فسخ کند.

در صورتی که در قرارداد ذکر شود؛ اگر مستاجر اجاره بها را در زمان معین پرداخت نکند، صاحب خانه حق فسخ دارد؛ و این مساله اتفاق بیافتد، با استناد به قانون، موجر می تواند قرار داد را فسخ کند.

چگونه می توان از صاحبخانه شکایت کرد؟

دعوای بین موجر و مستاجر از جمله مواردی است که تمامی ندارد؛ حتی با تنظیم قرار داد و امضای طرفین نیز ممکن است بین موجر و مستاجر اختلافاتی پیش بیاید.

گاهی اوقات به هر دلیل، موجر مستاجر را اذیت کرده و حق او را پرداخت نمی کند.

مثلا مستاجر در خانه اجاره ای تعمیراتی انجام می دهد و مالک هزینه را پرداخت نمی کند؛ یا مالک پیش پرداخت را به مستاجر تحویل نمی دهد! در چنین مواردی به استناد قانون مستاجر می تواند از مشاورین حقوقی ملکی در مورد نحوه شکایت از موجر یا صاحبخانه سوال کرده و بر اساس راهنمایی های کارشناس این حوزه در این مورد اقدام نماید.

در صورتی که مبلغ پول پیش بیش از 20 میلیون باشد و مالک آن را به مستاجر پرداخت نکند، برای شکایت از موجر باید به دادگاه مراجعه کرد و در صورتی که مبلغ پول پیش کمتر از 20 میلیون باشد، برای شکایت از موجر باید به شورای حل اختلاف مراجعه کرد.

تفاوت چک کیفری و حقوقی چیست؟

 چک کیفری چکی است که بدون وعده وعید به صورت نقد صادر شود. به طور کلی می توان گفت چک هایی که وعده دار هستند (با وعده صادر می شوند )، پیگیری کیفری ندارند.

بیشتر جک های صادر شده در طول روز، چک های حقوقی هستند و مجازات و پیگیری کیفری ندارند.

چک های تضمین و چک های سفید امضا (بدون تاریخ و مبلغ) نیز در درسته چک های حقوقی قرار دارند.

چک هایی که برای معامله های نامشروع مانند ربا صادر می شوند نیز پیگیری کیفری ندارند.

در مورد چک های حقوقی بهتر است بدانید شما می توانید وجه خود را در این نوع چک ها دریافت کنید اما نمی توانید صاحب چک را به زندان بیندازید در صورتی که در چک های کیفری این طور نیست و شما می توانید هم وجه خود را دریافت کرده و هم صاحب چک را به زندان بیندازید.

در چه زمانی می توان از چک بلامحل شکایت کرد؟

قبل از شکایت در مورد چک، باید کیفری یا حقوقی بودن چک مشخص شود!

در قدم بعدی، زمانی که شرایط زیر به وجود آمده باشد می توانید برای شکایت از چک بلامحل اقدام نمایید:

در صورتی که چک از یک حساب مصدود کشیده شده باشد.

اگر حسابی که از آن چک صادر شده، خالی باشد.

اگر چک به صورت نادرست تنظیم شده باشد.

اگر صاحب حساب، دستور عدم پرداخت وجه را صادر کرده باشد.

قانون چک بدون تاریخ چیست؟

اگر کسی چک بدون تاریخ برای شما صادر کرد، یعنی اختیار تاریخ وصول چک را به شما که دارنده چک هستید، می دهد؛ مگر این که خلاف این موضوع ثابت شود.

همان طور که گفته شد این نوع چک ها ( چک های بدون تاریخ و بدون مبلغ) در دسته چک های حقوقی هستند و پیگیری کیفری ندارند، به همین دلیل اگر در هنگام وصول چک، حساب صادر کننده چک خالی باشد، نمی توان از صاحب چک به دلیل صدور چک بلامحل شکایت کرد.

قانون چک ضمانت چیست؟

در بسیاری از قرار دادها، از چک ضمانت به عنوان تضمین استفاده می شود و در صورتی که متعهد به تعهدات خود عمل نکند، امکان وصول چک ضمانت فراهم می شود؛ در غیر این صورت اگر چک ضمانت را بی دلیل به بانک ببریم، خیانت در امانت تلقی می شود.

در صورتی که فردی چکی را به عنوان تضمین معامله یا قرارداد بدهد و به تعهدات خود عمل نکند، این چک پیگیری حقوقی دارد و می توان در دادگاه های حقوقی موضوع را پیگیری کرد.

در صورتی که به اطلاعات و راهنمایی هایی بیشتری در این زمینه نیاز دارید، می توانید از مشاورین حقوقی تلفنی الو سلام وکیل کمک بگیرید و پاسخ سوالات خود را از آن ها بشنوید. کافی است با 02166081200 تماس بگیرید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز