خبرگزاری کار ایران

از جغرافیای اسیای شرقی در تور مالدیو، بالی و چین بدانید

asdasd
کد خبر : ۷۸۴۸۳۶

جزایر مالدیو، از صخره های مرجانی بزرگ حلقه ای شکل، تشکیل شده است. مساحت هر جزیره به طور متوسط تنها یک تا دو کیلومتر مربع و به طور متوسط 1 تا 1.5 متر بالاتر از سطح دریا می باشد.

تور مالدیو و جغرافیای مالدیو

جزایر مالدیو، از صخره های مرجانی بزرگ حلقه ای شکل، تشکیل شده است. مساحت هر جزیره به طور متوسط تنها یک تا دو کیلومتر مربع و به طور متوسط 1 تا 1.5 متر بالاتر از سطح دریا می باشد. 

جزایر مالدیو هیچ گونه تپه ای ندارد به طور کامل از شن و ماسه مرجانی ساخته شده است. این جزایر بسیار کوچک تر از آن هستند که رود یا روخانه داشته باشند، اما در بعضی از آنها برکه ها و باتلاق های کوچک وجود دارد. 

بعضی از جزایر ها باتلاقی هستند، در حالیکه دیگر جزایر به لطف شن و ماسه و سنگ ریزه ها که توسط موج و تغییرات جرز و مد روی یکدیگر انباشته شده اند، بالاتر از سطح دریا هستند. خاک جزایر مالدیو بسیار قلیایی هستند و تولید محصولات کشاورزی به دلیل کمبود نیتروژن، پتاسیم و آهن بسیار محدود است.

اکوسیستم مالدیو

آبهای مالدیو مکانی برای زندگی اکوسیستم های مختلف است، اما بیشتر به خاطر انواع مختلف صخره های رنگی مرجانی، 1100 گونه ماهی، 5 گونه لاک پشت دریایی، 21 گونه از نهنگ ها و دلفین ها، 187 گونه مرجان، 400 گونه از نرم تنان – هشت پا، حلزون ها، ماهی های مرکب و 83 گونه از خارپوستان – لاله های دریایی، خیارهای دریایی، ستاره دریایی و انواع مختلفی از خرچنگ ها...، شناخته شده است.

گیاهان و جانوران

گیاه و جانوران جزایر شامل صخره ها، اقیانوس اطراف و جزایر مرجانی است.

  • گیاهان: درخت نارگیل، نماد پوشش گیاهی گرمسیری مالدیو است. در تور مالدیو خواهید دید که برخی از گونه های گیاهی که در جزیره های مسکونی هستند با آنهایی که در جزایر غیر مسکونی هستند، فرق دارند. با توجه به تاثیر زندگی انسان ها بر روی این جزایر، بیشه های کوچکی برای رشد موز، پاپایا، Drumstick و درختان مرکبات وجود دارد، درحالیکه، درختان Breadfruit یا درختان نان و نخل های نارگیل در تمامی تکه زمین های موجود رشد می کنند. از سوی دیگر، در تور مالدیو سفر کردید میبینید که در جزایری که مسکونی نیستند، شاهد گونه های بسیار متفاوت از بوته ها (magū و boshi) و مانگروها (kuredi و kandū) که در کنار خط آبی و برخی از درخت های نارگیل است، می باشیم. 
  • ماهی: یکی از جنبه های برجسته در تور مالدیو ، تنوع شگفت انگیزی از زندگی دریایی است که در این جزایر یافت می شود، با طیف وسیعی از، مرجان ها و بیش از 2000 گونه از ماهی های رنگی تا کوسه های ساکن در صخره های مرجانی، مار ماهی ها و انواع مختلفی ازسفره ماهی ها: Manta، stingray و Eagle می باشد. آب های مالدیو، خانه کوسه نهنگی است. اقیانوس هند در اطراف مالدیو، در داشتن گونه های نادر از نظر زیستی و ارزش تجاری بسیار با ارزش است. صید ماهی تن و صدف، به طور سنتی منبع تجاری اصلی کشور است. در چند دریاچه و باتلاق ها، ماهی های آب شیرین مانند Chanos chanos یا خامه ماهی و دیگر گونه های کوچکتر وجود دارد 
  • پرنده ها: با توجه به محل اقیانوسی مالدیو، پرندگان مالدیو محدود به پرندگان دریایی هستند. در تور مالدیو خواهید دید که اکثر گونه های پرندگان هم مشابه پرندگان مهاجر اروپایی و آسیایی هستند. برخی از پرندگان فصلی هستند؛ مانند Frigate bird یا مرغ دله. همچنین پرندگانی هم در باتلاق ها و بوته زارهای جزیره مانند مرغ ماهیخوار و چنگر نوک سرخ ساکن هستند. پرستوهای سفید دریایی هم، گاهی اوقات در جزایر جنوبی یافت می شوند.
  • پستانداران: در تور مالدیو خواهید دید که تعداد بسیار کمی از پستانداران خشکی وجود دارد. خفاش های میوه خوار یا خفاش های روباهی و گونه ای از حشره خوارها را می توان بومی نامید. گربه ها، موش های صحرایی و موش ها توسط انسان به این جزایر راه پیدا کردند. در اقیانوس های اطراف جزایر نهنگ ها و دلفین ها وجود دارد.

تور بالی طبیعت و جغرافیای بالی

جزیره بالی، به لحاظ جغرافیایی در مجمع الجزایر اندونزی و هم ردیف جزایر دیگر مانند Java، Lombok و Flores واقع شده است. این یکی از استان های اندونزی است که بین جزیره Java و جزیره Lombok قرار گرفته است، که از شمال با دریای بالی محصور شده است (Laut Bali)، در شرق به تنگه Lombok می رسد، در جنوب هم به اقیانوس هند می رسد و در غرب به تنگه بالی می رسد. در تور بالی خواهید دید که استان بالی، پنج جزیره را پوشش می دهد مانند جزیره بالی، جزیره Nusa Penida، جزیره Nusa Lembongan، جزیره Nusa Ceningan و جزیره Menjangan. محدوده این جزیره حدود 632.86. 5 کیلومتر مربع است. بالی بر اساس حکومت، شامل 8 ناحیه، 53 زیر ناحیه و 674 روستا است.

از جغرافیای اسیای شرقی در تور مالدیو، بالی و چین بدانید

در تور بالی خواهید دید که جزیره بالی یک منطقه استراتژیک است زیرا این منطقه جزیره جاوه را به سایر جزایر در سمت شرق جزیره بالی (Nusa Tenggara) متصل می کند. بالی بین آسیا و استرالیا واقع شده است. از لحاظ جغرافیایی در مرکز بالی، رشته کوه های پراکنده ای وجود دارند از جمله کوه Agung (3.142 متر) Gunung Batur (1.717 متر)، کوه Abang (2.152 متر) و کوه Batukaru (2.276 متر) که گسترش یافته است. در کنار این کوه ها، بالی نیز دارای دریاچه هایی مانند دریاچه Batur (1.605 هکتار)، دریاچه Beratan (375.6 هکتار)، دریاچه Buyan (336 هکتار) و دریاچه Tamblingan (110 هکتار) است.  

آب و هوای بالی

جزیره بالی یک منطقه استوایی است که تحت تاثیر دو فصل در سال است که فصل خشک فصل و مرطوب است. دما حدود 24 درجه سانتی گراد و 30 درجه سانتیگراد است و رطوبت در حدود، 79 درصد است که در تور مالدیو میتوانید لذت ببرید.

بهترین زمان مسافرت به بالی

فصل خشک بالی از ماه های آپریل تا سپتامبر (اواسط فروردین تا اوایل مهر)، و در تور بالی روزهایی رو انتخاب کنید که با آسمان آبی و آفتاب مشخص شده باشد. ماه های می، جون و سپتامبر (اواسط اردیبهشت تا اوایل مهر)، احتمالا بهترین زمان برای تور بالی است چرا که آسمان آبی و آفتابی است ولی تعداد مسافرین خیلی زیاد نیست، و ساحل های محبوب Jimbaran، Sanur و Seminyak بسیار پر جمعیت نیستند.

فصل مرطوب و بارانی بالی در بین ماه های اکتبر و مارچ (اوایل مهر تا اواسط فروردین سال بعد) است، اما ما درباره باران های گرمسیری مختصر به جای روزهایی که دائما باران های موسمی می بارد، صحبت می کنیم. در تور بالی خواهید دید که دما در بالی نسبتا ثابت است و از 26 درجه سانتی گراد تا 29 درجه سانتیگراد متغیر است، گرچه در مناطق مرکزی و در اطراف Ubud و کوه هایی مانند Mt Batur، هوای سردتر و بارندگی بیشتری را به نسبت مناطق ساحلی، می توان تجربه کرد. 

بالی - چه وقتی بریم؟ 

این که آیا شما با سواحل وحشی بالی، دشت هایی که پر از مزارع برنج زیبا و درخشان هستند و یا معابد شگفت انگیز خود شما را وسوسه کرد، در تور بالی خواهید دید که بالی جایی است که از، مجموعه ای از مناظر تشکیل شده است که مطمئنا از آن لذت می برید! فصل خشک در اینجا از آپریل تا سپتامبر (اواسط فروردین تا اوایل مهر) طول می کشد و باران های موسمی در ماه اکتبر (اوایل مهر) آغاز می شود و در ماه مارچ (اواسط فروردین سال بعد) به پایان می رسد. با تهیه بلیط خارجی بیشتر لذت ببرید.

تور چین و خوراکی های خوشمزه

رستوران جو بوآ یوآن | Ju Bao Yuan

یکی از بهترین رستوران ها جو بوآ یوآن می باشد که دراین مقاله به شما معرفی می شود.اگر به کباب و غذاهای گوشتی علاقه مند هستید حتما به این رستوران رفته و کباب هایی که با گوشت بره تهیه شده اند را امتحان کنید که کاملا مطابق با استانداردهای اسلامی آماده شده است.انواع استیک بره و گوساله با طعمی به یادماندنی به همراه نوشیدنی های متنوع در آن جا سرو می شود که در تور چین میتوانید از این غذاهای این رستوران لذت ببرید

یکی دیگر از دلایل محبوبیت این رستوران،نان های کنجدی مخصوص می باشد که به دلیل متقاضی زیاد،مسئولین رستوران محدودیت هایی را برای آن تعیین کرده اند.رستوران جو بوآ یوآن دارای 2شعبه در منطقه ی نیوجی چین بوده وهمیشه شلوغ است.در تور چین برای رفتن به این رستوران بهتر است ازقبل صندلی رزرو کنید تا در صف طولانی منتظر نمانید.

از جغرافیای اسیای شرقی در تور مالدیو، بالی و چین بدانید

رستوران A XI YA

آشپزان این رستوران در زمینه ی تهیه ی غذا به صورت درباری ویا سلطنتی سنتی تبحر خاصی دارند وغذاهای بی نظیری به مشتریان خود ارائه می دهد.رستوران A XI YA در منطقه ی سین کیانگ واقع شده است.اگر در سفر خود به این رستوران رفتید می تواند هم دراتاق های مخصوص و هم در فضای بازازخوردن غذاهای خوشمزه ی آن جا لذت ببرید.انواع کباب ها و غذاهای سنتی در این رستوران سرو می شود.اگر تور چین را برای مسافرت خود انتخاب کردید،دیگرنگران مسئله ی خورد وخوراک آن نباشید و به این رستوران های حلال سر بزنید.

رستوران سین کیانگ باژو جین سیت | XINJIANG BAZHOU JINSITE

اگر برای باراول است که می خواهید طعم غذاهای منطقه ی سین کیانگ را بچشید حتما به این رستوران سری بزنید و آشپزی تخصصی سین کیانگ را امتحان کنید.این رستوران در دسته بندی بهترین رستوران ها قرار دارد که غذای حلال سرو می کنند.شما می توانید انواع کباب را امتحان کنید و اگر طرفدارغذاهای تند هستید حتما جوجه ی آتشین را سفارش دهید.جالب است بدانید نان و ماست محلی و خانگی نیز در این رستوران موجود است.

رستوران حلال در دانشگاه زبان و فرهنگ پکن | HALAL RESTAURANT IN THE BEIJING LANGUAGE AND CULTURE UNIVERSITY

این رستوران در قسمتی از دانشگاه زبان و فرهنگ در شهر پکن واقع شده است اما هیچ گاه از ظاهر قضاوت نکنید!چراکه این رستوران فقط رستورانی دانشجویی نیست و بهترین غذاهای حلال را سرو می کند.از مزیت های رستوران این است که علاوه برکیفیت خوب غذاها قیمت پایین تری نسبت به بقیه دارد.در تور چین خود حتما به این رستوران سر بزنید و ازغذاهای خوشمزه با قیمت کم لذت ببرید.

رستوران باربکیو جی | Barbecue Ji

رستوران باربکیو جی از بهترین های رستوران های قدیمی در پکن است که غذاهای حلال سرو می کند.اهمان گونه که از نامش نیز پیداست این رستوران انواع غذاهای کبابی و باربکیو را سرو می کند.گوشت استفاده شده در تهیه ی کباب ها بره می باشد که بسیار لذیذ است.رستوران باربکیو جی دارای شعبات مختلفی است و اگر به شعبه ی آن در منطقه ی Houhai بروید هم می توانید از طعم غذاهای آن لذت ببرید و هم از رودخانه و منظره ی زیبایش استفاده کنید.در طبقه ی اول رستوران غذاهای آماده وجود دارد که اگر عجله دارید می توانید از آن ها استفاده کنید.با شناخت چین و آگاهی نسبت به رستوران های حلال حتما تور چین را درالویت های خود قرار دهید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز