خبرگزاری کار ایران

خرید فرش کاشان به قیمت کارخانه در تهران بدون واسطه و هزینه‌های جانبی

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۹۲۰

طبیعتا کار عاقلانه‌ای نیست که هر شخصی مستقیم به کارخانه فرش برود. پس باید فروشگاهی را پیدا کرد که فرش را به قیمت کارخانه بدهد که فرشام تنها فروشگاه فرشی است که فرش را به قیمت درب کارخانه ارایه می‌دهد.

ایلنا؛ در این مطلب سعی شده است به محصولات تولیدی کاشان و اینکه چرا فرش کاشان مناسب است پرداخته خواهد شد. فرشام به عنوان یکی از قدیمی‌ترین فعالان در زمینه فروش آنلاین فرش به این موضوع پرداخته و به این سوال پاسخ داده است.

تاریخچه شهر کاشان

کاشان از شهرهای مرکزی ایران است که در جنوب کویر قرار دارد و به علت ارتفاع اندک از سطح دریا، دارای تابستان‌هایی خشک و فصولی کم باران است که خشکی زمین موجب کم بهرگی این خطه بوده است به نحوی که شرایط اقلیمی بر تمام شئون زندگی سایه افکنده و بر معماری شهر نیز تأثیرگذار بوده است. بادگیرها، اندرونی‌ها، آب انبارها و حیاط‌هایی که پایین‌تر از سطح زمین است بیانگر ستیز بی امان مردم قناعت پیشه کاشان با شرایط کویری در بادهای گرم موسمی است.

جهانگردان نشانه‌هایی از سوابق تاریخی کاشان به عنوان تولیدکننده پارچه‌های گرانبها و منسوجات گلابتون، مخمل، اطلسدوزی و تافته‌هایی یافتند که سال‌ها با نام پارچه هرمزی در سراسر دنیا بر سر زبان‌ها جاری ساختند و این خطه به عنوان مرکز معاملات، اطلس و مخمل و تافته و حریر موجدار و زری دوزی ساده و گلدار و ابریشم‌های مخلوط به زر و سیم شناخته شده بود و چون کاشان در عصر صفوی به عنوان تولید فرش‌های زیبای افسانه‌ای موجب شکوه و افتخار موزه‌ها و کلکسیون‌های بزرگ قرار گرفت. فرش‌های ابریشمین نقره باف و زرباف که به نام قالی شاه عباس معروف است به کاشان نسبت داده می‌شود هر چند که کاشان نیز مانند سایر مناطق ایران در دوره‌هایی به سبب حوادثی چون تهاجم اقوام و مهاجمان مغول و افغان با کاهش رونق فرشبافی مواجه شده اما با این حال می‌توان گفت شهر کاشان با تولیدات فرش ماشینی و الیاف نقش به سزایی در تجدید حیات هنری ایران ایفا کرده است. به طور کلی قالیبافی کاشان را از نظر نقشه و جزئیات فنی بافندگی می‌توان به چند دسته کاملاً مجزا تقسیم کرد، (کاشان، نطنز، جوشقان) و از نظر نقشه: افشان، اسلیمی، لچک و ترنج، شاه عباسی اساتیدی مانند میرزا نصرالله و استاد افسری،استاد کریم پور، اصفهانیان و استاد تقدیسی از بزرگان در زمینه بافت فرش کاشان می‌توان نام برد.

در واقع پیشرفت اساسی تولیدات صنعتی فرش کاشان از سال 1365 آغاز شد. فرش ماشینی کاشان به علت‌های مختلفی چون سرعت بالای بافت و مواد اولیه مرغوب مورد استفاده در تولید، قیمت مناسب‌تر و ارزان‌تر و تنوع در رنگ و جنس تولیدات فرش، شهر کاشان را شاخص کرده است‌. در ادامه به جزییات بیشتری در رابطه با اینکه چرا فرش کاشان باید خریده شود پرداخته می‌شود.

مشخصات نوع نخ فرش کاشان:

در بافت فرش‌های کاشان عمدتاً از نخ پنبه‌ای به عنوان تار و پود بهره می‌برند و تنها در بافت‌های بسیار ظریف از نخ ابریشم استفاده می‌کنند. از نظر ساختاری پودِزیر در این فرش‌ها ضخیم‌تر از پودِرو است.

انواع طرح‌های فرش کاشان:

فرش کاشان از نظر طرح و نقشه شباهت زیادی با طرح و نقشه‌های شهر اصفهان دارد، که تحت تأثیر طرح گردان و لچک ترنج اصفهان است.

نقشه‌های معروف فرش ماشینی کاشان عبارتند از:

ترنج ،محراب ،محتشم کاشان ،گلدانی و درختی ،شکارگاه، حیوانی، بته جقه ای، سجاده ای ، شاه عباسی ،خشتی، معرفتی، نقشه کاشان (ترنج گرد)

تعداد رنگ‌های فرش ماشینی:

هفت رنگ در فرش 500 شانه.

هشت رنگ در فرش 700 شانه و فرش 1000 شانه و فرش 1200 شانه.

ده رنگ در فرش 700 شانه و فرش 1000 شانه که بالاترین تعداد رنگ را دارند.

البته به غلط بعضی از فرش‌های غیراستاندارد هستند که ادعای 14رنگ بودن را می‌کنند که وجود خارجی ندارند.

چگونه فرش را به قیمت درب کارخانه خرید کنیم؟

روش اول خرید فرش از فروشگاه فرشام

طبیعتا کار عاقلانه‌ای نیست که هر شخصی مستقیم به کارخانه فرش برود. پس باید فروشگاهی را پیدا کرد که فرش را به قیمت کارخانه بدهد که فرشام تنها فروشگاه فرشی است که فرش را به قیمت درب کارخانه ارایه می‌دهد.

روش دوم خرید اینترنتی فرش:

فرشام با داشتن وب‌سایت و اپلیکیشن خرید فرش به خریدار این امکان را می‌دهد که بدون دغدغه بتوان خرید خود را کرده و کالا را درب منزل تحویل گرفت.

روش سوم خرید تلفنی:

فرشام برای رفاه حال مشتریان این امکان را فراهم کرده که بتوانند به راحتی با شماره‌گیری خط ویژه: 38478 - 021 بتوانند سفارش خود را ثبت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز