خبرگزاری کار ایران

داستان کتابی که برای 33 هفته، در لیست پرفروشترین‌های نیویورک تایمز بود

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۴۴۰

تا همین چند سال پیش وقتی صحبت از ادبیات ملل به میان می‌آمد، اکثر ما به یاد فرانسه، روسیه و آمریکای لاتین می‌افتادیم. اما اخیرا ادبیات خاورمیانه و به ویژه افغانستان، بیشتر از قبل به جهان شناسانده شده و شاید بتوانیم این اتفاق را مدیون نویسندگانی باشیم، که قلم توانای آن‌ها کتاب‌شان را به سرتاسر جهان می‌کشاند و مردم دنیا را با فرهنگ خود آشنا می‌کند.

ایلنا؛ خالد حسینی، یکی از همین نویسندگان است که توانسته داستان افغانستان را به جایی خارج از مرزهای این کشور ببرد و بار دیگر افغانستان و داستان‌های جذابش را آن‌گونه که هست به مردم بشناساند.

موضوع کتاب و کوهستان به طنین آمد:

یکی از بهترین کتاب‌های خالد حسینی، کتاب «و کوهستان به طنین آمد» می‌باشد. این اثر با داستانی جذاب و گیرا روایت عشق بین یک خواهر و برادر با نام‌های پری و عبدلله را روایت می‌کند. داستان از جایی شروع می‌شود که پدر خانواده مجبور می‌شود برای گذران زندگی، پری را به خانواده‌ای ثروتمند بفروشد و این مسئله عبدلله را آزرده می‌کند. تا جایی که عبدلله تصمیم می‌گیرد به پاکستان سفر کند و این سفر شروع اتفاق‌ها و ماجراهای مختلف است.

داستان کتابی که برای 33 هفته، در لیست پرفروشترین‌های نیویورک تایمز بود

این کتاب که به مدت 33 هفته در لیست پرفروش‌ترین آثار نیویورک تایمز بوده‌است، نه فصل دارد که هر فصل، توسط یک شخصیت روایت می‌شود تا جایی که این داستان‌ها به هم پیوند می‌خورند.

خالد حسینی پزشک و نویسنده‌ی افغانی آمریکایی، قبل از این کتاب، دو اثر دیگر با نام‌های بادبادک باز و هزار خورشید تابان منتشر کرده بود که هر دوی آن‌ها با استقبالی بی‌نظیر از سوی مخاطب روبرو شدند.

روایت هر دوی این کتاب‌ها، بیشتر به جنگ افغانستان، سلطه‌ی طالبان و مسائل سیاسی و اجتماعی می‌پردازد اما در کتاب «و کوهستان به طنین آمد» کمتر به مسائل سیاسی پرداخته می‌شود و داستان بیشتر بر روی روابط عاطفی و به ویژه رابطه‌ی خواهر و برادر تاکیید دارد. خود خالد حسینی در رابطه با اینکه این کتاب کمتر به جنگ می‌پردازد می گوید: این کار را از قصد انجام نداده اما از این  بابت خوشحال است چرا که این امر نشان دهنده‌ی بهتر شدن اوضاع سیاسی افغانستان می‌باشد. او همچنین در مصاحبه‌ای دیگر در رابطه با کتاب «و کوهستان به طنین آمد» می‌افزاید:

«امیدوارم روزی بیاید که هنگام نوشتن در مورد افغانستان، بتوانیم در مورد افغانستانی به‌دور از جنگ وکشمکش‌های سی‌ساله‌ی اخیر صحبت کنیم. فکر می‌کنم این کتاب تا حدودی تلاشی در جهت رسیدن به این هدف است.»

روابط و نزدیکی فرهنگی ایران و افغانستان باعث می‌شود که علاقه‌ی مردم ایران به مطالعه‌ی کتاب‌های خالد حسینی بسیار زیاد باشد و ایرانیان داستان‌های او را به نوعی، روایت زندگی خود بدانند.

بخشی از کتاب صوتی و کوهستان به طنین آمد:

داستان کتابی که برای 33 هفته، در لیست پرفروشترین‌های نیویورک تایمز بود

عبدالله با خوشحالی دور پری می‌چرخید. کل روز سایه پری را دنبال می‌کرد، پاشنه پایش را بو می‌کشید و شب‌ها که راهشان جدا می‌شد، درمانده و بی‌کس پشت در ولو می‌شد و منتظر صبح می‌ماند.

-عبدالله؟

-بله؟

-می‌شود وقتی بزرگ شدم، با تو زندگی کنم؟

عبدالله خورشید را نگاه کرد که مانند نارنج تازه از درخت پایین افتاده‌ای سقلمه زنان جای خود را در افق باز می‌کرد. «اگر بخواهی. اما فکر نکنم دلت بخواهد.»

-چرا، می‌خواهد.

-آن موقع دلت می‌خواهد برای خودت خانه داشته باشی.

-اما می‌توانیم همسایه باشیم.

-شاید

-جای دوری که زندگی نمی‌کنی.

-اگر از دستم خسته شوی چه؟

پری با آرنج به پهلوی عبدالله سقلمه‌ای زد و گفت: «نمی‌شوم.»

عبدالله خنده‌ای کرد و گفت: «باشد، خیلی خوب»

-نزدیکم می‌مانی؟

-آره

-تا وقتی پیر شویم.

-پیر پیر

-برای همیشه

-آره برای همیشه...

اگر هنوز نمی خواهید این کتاب صوتی را بشنوید:

همه‌ی ما در زندگی امروز،  به مشکلاتی در روابطمان با خانواده و سایر انسان‌های جامعه بر می‌خوریم و گاهی عشق و عاطفه‌ای که نسبت به آن‌ها داریم در روزمرگی گم می‌شود. کتاب «و کوهستان به طنین آمد» یک اثر روانشناسی نیست اما شاید بتوان گفت که مانند یک کتاب قوی روانشناسی ما را متحول می‌کند و کمک می‌کند تا عاطفه و مهرمان نسبت به خانواده را دوباره پیدا کنیم.

و کوهستان به طنین آمد را صوتی گوش کنید:

خواندن کتاب یکی از بهترین تجربیاتی‌ست که هر انسانی می‌تواند در زندگی‌اش داشته باشد. اما گاهی مشغله‌ی روزمره اجازه‌ی این کار را به ما نمی‌دهد. در این هنگام، باز هم تکنولوژی به سراغمان می‌آید و امروزه حتی می‌توانیم کتا‌ب‌ها را صوتی گوش کنیم تا هم در شرایط مختلف بتوانیم از آن‌ها لذت ببریم و هم از وقتمان بهتر استفاده کنیم.

 کتاب صوتی «و کوهستان به طنین آمد»:

و کوهستان به طنین آمد یکی از کتاب‌هایی‌ست که نسخه‌ی صوتی آن، لذت خواندنش را چند برابر می‌کند. گروه گویندگان حرفه‌ای، صداگذاری و فضاپردازی فوق‌العاده همگی در کنار روایت جذاب داستان، باعث می‌شوند تا مخاطب حتی یک لحظه داستان را رها نکند.

شما می‌توانید کتاب صوتی «و کوهستان به طنین آمد» را از سایت یا اپلیکیشن نوار دریافت کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز