خبرگزاری کار ایران

دو قلوی همسان پورشه را بشناسید

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۷۴۶

ماکان و کاین در نگاه اول شباهت زیادی به هم دارند. هر دو در بستر یک کارخانه تولید شده‌اند و به همین دلیل در خصوصیات ظاهری و باطنی شبیه به هم هستند. با این حال این دو خودرو با هم تفاوت‌هایی دارد که برای خریداران مهم است. در این گزارش یک ماکان و یک کاین را کنار هم گذاشته‌ایم و مشخصات فنی آنها را مقایسه کرده‌ایم.

جزئیات مربوط به پیشرانه

پورشه کاین از سال 2002 به بازار آلمان رسید و چند سالی است که به یکی از خودروهای محبوب ایرانیان تبدیل شده است. آخرین نسل از کاین یک موتور توربوشارژ سه لیتری دارد و به این ترتیب می‌تواند 570اسب بخار قدرت رویایی تولید کند. اگر مدل توربوشارژ آن را هم نخریم با 335 اسب بخار قدرت تولید شده از پیشرانه این خودرو، چیز زیادی را از دست نخواهیم داد.

برای مدل توربوشارژ ماکان هم یک موتور چهارسیلندر دو لیتری مجهز به توربو نصب شده اما قدرت نهایی که آن تولید می‌کند 440 اسب بخار است. برای این خودرو دو مدل دیگر هم به نام‌های s و GTs طراحی شده که توانشان بین 252 تا 300 اسب بخار است. مدل s و gts ماکان موتوری سه لیتری و مدل توربوی آن یک موتور 3.7 لیتری دارد.

از سوی دیگر کسی که به دنبال خرید پورشه کاین باشد باید از قبل بداند برای این خودرو مدل‌های مختلفی به نام‌های s ، gtsTتوربو و هیبریدی هم تولید شده  که با موتورهای متفاوتی طراحی شده‌اند. بنابراین اگرچه ماکان قدرت کمتری در مقایسه با کاین توربو دارد اما در نهایت قدرت آن از کاین شش سیلندری و حتی هشت سیلندری بیشتر است. به خاطر اینکه موتور شش سیلندر کاین در نهایت  به 300 اسب بخار می‌رسد و موتور هشت سیلندر آن به 400 اسب بخار. در نتیجه پورشه ماکان توربو از این دو مدل سریع‌تر است اما هرچقدر هم تلاش بکند به سرعت کاین توربو نمی‌رسد.

کاین توربو همچنین می‌تواند 0.4 ثانیه زودتر از ماکان به 100 کیلومتر سرعت برسد. یعنی با گذشتن 3.8 ثانیه این خودرو به مرز 100 کیلومتر می‌رسد. این کوتاه‌ترین زمانی است که یک ماکان 100 کیلومتر را طی می‌کند چراکه شتاب استاندارد برای ماکان s  و ماکان GTs حدود 5.3 ثانیه است.

اگر این مقایسه را در حوزه سوخت خودرو ادامه دهیم باید بگوییم که تفاوت چندانی بین خرید پورشه کاین و ماکان توربو وجود ندارد. مصرف بنزین هر دو خودرو بالا و در هر 100 کیلومتر نزدیک به 13 لیتر است.

از نظر امنیتی شاید خنده‌دار باشد که بخواهیم دو ستاره بهترین خودروساز دنیا را با هم مقایسه کنیم اما ستارگان هم با هم متفاوت هستند. مثلا در ماکان یک هشداردهنده تغییر لاین نصب شده که در کاین وجود ندارد. برخی از راننده‌ها همچنین معتقدند با وجود موتور کوچک‌تر ماکان، این خودرو هندلینگ بهتری دارد و از نشستن پشت فرمان آن لذت بیشتری می‌برند.

قیمت کاین و ماکان

قیمت پورشه ماکان صفر نزدیک به دو میلیارد و حتی بیشتر از آن است اما کسی که عاشق این خودروی آلمانی باشد می‌داند یک مدل دست دوم تمیز دارای گارانتی پورشه، فرقی با مدل صفر کیلومتر آن ندارد. اگر در سایت دیوار بگردیم حداقل 100 میلیون تومان از قیمت صفر ارزان‌تر پیدا خواهیم کرد. در برخی از آگهی‌ها هم می‌توان یک پورشه کاین دست دوم 2015 را تا یک میلیارد و 800 میلیون تومان معامله کرد. در بازار دست دوم همچنین پورشه کاین دست دوم 2013 را به همین قیمت می‌فروشند. برای قیمت‌های بیشتر وارد سایت دیوار شوید و آگهی‌های دو خودرو را مشاهده کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز