خبرگزاری کار ایران

نکته های مهم و ضروری برای خرید تشک مناسب

کد خبر : ۷۷۳۵۰۵

قبل از خرید تشک مناسب باید بدانید که یک انسان در طی 24 ساعت میبایست حداقل هشت ساعت ان را به خوابیدن اختصاص می دهند. بنابراین متوسط یک فرد 60 ساله حداقل 20 سال عمر خویش را در خواب گذرانده است. این مطلب نشان دهنده اهمیت بالای وسایل خوابیدن از جمله تشک می باشد.

به گزارش واحد بازرگانی ایلنا، بیشتر افرادی که تا به امروز تجربه خرید تشک را نداشته‌ اند و تصمیمم به تهیه آن دارند ، یقینا دچار سردرگمی گشته ولی با مطلعه این مطلب امیدواریم کمک شایانی در جهت تصمیم گیری صحیح در خرید تشک مناسب برای شما باشد.

نکته های مهم و ضروری برای خرید تشک مناسب

 

انواع تشک های موجود در بازار

 

1- تشک های ساده

این دسته از تشک ها از جنس اسفنج میباشند. تشکهای ساده نسبت به دیگر گزینه ها، ارزان تر بوده ولی از نمیتوان از این دسته تشک ها انتظار استراحت و خوابی صد در صد آرام و مورد تایید دنیای پزشکی را داشت.

 

2- تشک های فنری

این گروه از تشک ها همانطور که از اسمشان پیداست ، در زیر اسفنج رویی خود از فنر تشکیل شده است. تشکهای فنری خود به دو دسته "فنری یکپارچه" و "فنری غیرمتصل" تقسیم بندی می گردد

نکته های مهم و ضروری برای خرید تشک مناسب

فنری یکپارچه (فنرمتصل) : این تشک های فنری به گونه ای ساخته شده که تمامی فنرهای بهم پییچیده شده و ساختار یکپارچه را تشکیل میده. بطوری که اگر یک تخت خواب دو نفره از این جنس را در نظر بگیریم، بصورتی که یک نقطه از این تخت زیاد فرو برود؛ این موج فرورفتگی به اطراف و دیگر نقاط تخت سرایت و انرا تحت تاثیر قرار میدهد (رفتار موجی یکپارچه)

 

تشک فنری غیر متصل:

نکته های مهم و ضروری برای خرید تشک مناسب

برخلاف تشک فنری یکپارچه، فنرهای این تشک به یکدیگر متصل نبوده و جدا از هم قرار گرفته اند. همین امر موجب میشود اگر قسمتی از تشک زیاد فرو برود، تاثیری در نقاط اطراف نداشته و رفتار موجی متمرکز از خود بروز میدهد چرا که ارتباط فنرها باهم قطع می باشد. این چینش مجزا باعث می‌شود تا هر کدام از فنرها به صورت جداگانه عمل نماید. نمونه داخلی این مدل تشک که توسط برند داخلی و مشهور تشک رویا  تولید میگردد حتی از برندهای خارجی هم با کیفیت تر می باشد.

 

3- تشک های طبی

این دست از تشک ها بدلیل حمایت از فرم ستون فقرات کمر موجب میشود تا در طولانی مدت آسیبی به مهره ها وارد نشده و شخص استفاده کننده تا حد ممکن از آسیبهای کمری بدور ماند. تشکهای طبی به دو مدل عمدتا در بازار یافت میشوند:

تشک طبی فنردار

تشک طبی بدون فنر

عمده ترین تفاوت تشکهای طبی و غیره طبی در میزان سفت بودن آنها می باشد. تشکهای طبی فنری برخلاف فنری معمولی، از فنرهای قطورتر و سخت تر و همچنین رویهء آن از فومهای مستحکم تر ساخته شده است. اما تشک های طبی بدون فنر عمدتا از فوم های سفت تر و یا اسفنج های متراکم تشکیل شده اند.

 

تشک های فوم ماندگار (memory foam)

این مدل از تشک ، جدیدترین نوع تشک بوده و جنس آن از فومی می باشد که خاصیت اینرا دارد تا پس از فرو رفتن و فرم گرفتن، مدت طولانی در همان وضعیت حالت گرفته و دیرتر به حالت اولیه خود باز میگردد. این تشک بسیار خواب راحتی را فراهم نموده ولیکن برای افرادی که به مشکلات دیسک کمر و بیماریهای ستون فقرات را دچار هستند؛ مناسب نمی باشد.

نکته های مهم و ضروری برای خرید تشک مناسب

 

نحوه انتخاب برای خرید تشک مناسب

 

هنگامی‌که تصمیم به تعویض تشک می‌گیرید با تنوع گسترده‌ای از محصولات مواجه می‌شوید که انتخاب را برای شما مشکل می‌کنند. امروزه با توجه به تنوع نیازهای کاربران، تشک‌ها نیز در انواع مختلفی تولید می‌شوند که هر یک برای افرادی با مشخصات خاص عملکرد بهتری دارند؛ بنابراین، بهتر است پیش از خرید کمی درباره انواع تشک‌ها بدانید

شرایط فیزیکی و فرم و وزن بدن شما مهمترین دلیل جهت در نظر گرفتن نوع تشک مناسب برایتان می باشد. قبل از ذکر تیپهای بدنی و نوع تشک مناسب آنها باید ذکر نمود که در خرید و انتخاب تشک ؛ تا حد ممکن نباید قیمت را از معیارهای اصلی خویش قرار دهید. معیار اصلی باید سلامتی و راحتی و آسوده بودن شما در زمان خوابیدن باشد نه بهای مادی.

 البته خدا را شاکریم که در سال رونق تولید مشتریان گرامی با وجود برندهای داخلی معتبر همانند تشک خوشخواب که یکی از تولیدکنندگان محصولات خواب با کیفیت و تخصصی می باشد؛ توانسته با تولید انواع تشک های ویژه و خاص و با قیمتهای مناسب دست خریداران را باز گذاشته تا همگان دست پر و بارضایت کامل تشک مدنظر خود را تهیه نمایند.

 

کهنسالان و بیماران دچار بیماریهای ستون فقرات:

این گروه از خریداران حتما قبل از خرید باید با پزشک خود مشورت نمایند. بهترین نوع تشک برای این افراد، تشک های طلب فنردار میباشد. اگر بودجه شان به خرید تشک طبی فنردار نرسید، حداقل از تشک های سفت و طبی معمولی استفاده نمایند.

 

زوج ها

اگر به تازگی ازدواج کرده اید و قصد خرید تشک مناسب را دارید، بهتر است از تشکهای "فنر منفصل" استفاده کنید. زیرا هم در حین خواب صدای زیادی تولید نمی کند و از همه مهمتر اینکه با فرو رفتن یکی از زوجین، دیگری با او فرو نمیرود و متمایل نمیشود. بهتر است برای تختهای دو نفره از تشک فنر یکپارچه استفاده نشود.

سنگین وزنها

افراد سنگین وزن قاعدتا نباید از تشک های بسیار نرم استفاده نمایند زیرا بسیار در انها فرو رفته و بعد از مدت کمی؛ فرم و شکل تشک هم تغییر و اصطلاحا دِفورمه می گردد و نشست پیدا میکند و فرورفتگی در آن باقی می اند.

لاغرها و افراد تک نفره

اگر شما شخصی سبک وزن می باشید و یا مجرد هستید و تک نفره میخوابید ، بهتر است از شک های نرم تر و ر کل تشک "فتر یکپارچه و متصل" استفاده نمایید. چون نه انقدر سنگین هستید که زیاد فرو بروید و نه کس دیگری در کنار شما میخوابد که با فرو رفتن یک کدامتان دیگری هم تکان بخورد.

 

افراد بدخواب

مقصود از بدخواب کسانی هستند که در حین خواب کج و ماوج شده و فرم بدنشان متغیر و نامناسب میشود. این افراد اگر از تشکی استفاده ننمایند که بتواند جاهای خالی بدنشان را پر کند ، قطعا وزن قسمتهاییی زیر انها پرشده بر روی آن قسمتهای زیرخالی می افتد و فشار های نامتعارفی را ایجاد مینماید. این افراد بدون شک می بایست بسراغ تشکهای مموری فوم (فوم ماندگار) بروند و از آن استفاده کنند زیرا این فوم ها قابلیت پرکردن تمام قسمتها از جمله اعضایی که زیر آنها خالی مانده را دارا می باشند و بطور کامل تمام زیر بدن را پوشش و پر می نمایند.

فراموش نکنید قبل از خری تشک حتما آنرا تست نموده تا از راحتی آن رضایت کامل داشته باشید.

در انتها شما سروران گرامی می توانید جهت انتخاب و خرید و همچنین مشاوره با متخصصان این امر به سایت تشکچی مراجعه نمایید.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز