خبرگزاری کار ایران

همیارپروژه ، مرجع اصلی انجام پروژه های مهندسی برق

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۴۵۸

اگر شما هم به دلیل کمبود وقت و یا عدم تخصص کافی در انجام پروژه های مهندسی برق تصمیم دارید تا پروژه خود را برون سپاری کنید به نکاتی که همیارپروژه در ادامه به آن اشاره می کند توجه کنید.

ایلنا؛ در واقع پروژه های مهندسی برق چالش های زیادی برای دانشجویان و صنعت گران حوزه برق و الکترونیک به همراه داشته است که گاهی نیاز است این پروژه های تخصصی به شرکت ها و موسسات مجرب در این حوزه که دارای متخصصین و نخبگان رشته مهندسی برق هستند سپرده شوند.

موسسه پژوهشی همیارپروژه ، سال ها در حوزه انجام پروژه های مهندسی برق با گرایش های قدرت ، کنترل ، مخابرات و الکترونیک فعالیت دارد و در انجام پروژه های دانشجویی مهندسی برق و همچنین پروژه های بزرگ شرکتی و سازمانی حضور موثر و فعالی را داشته است.درواقع ضرورت وجود یک مرکز تخصصی در حوزه برق در چندسال اخیر باعث تشکیل گروهی از نخبگان دانشگاهی گردید تا نیازهای علمی و پژوهشی دانشجویان و شرکت های برقی را تامین نماید.

قصد داریم در این مطلب نگاهی به پروژه های رشته مهندسی برق و وسعت آن و نرم افزارها و زبان هایی که برای انجام آنها مورد استفاده قرار میگیرند داشته باشیم

موسسه پژوهشی همیارپروژه ، سال ها در حوزه انجام پروژه های بزرگ و کوچک مهندسی برق با گرایش های قدرت ، کنترل ، مخابرات و الکترونیک فعالیت دارد و در انجام پروژه های دانشجویی مهندسی برق و همچنین پروژه های بزرگ شرکتی و سازمانی حضور موثر و فعالی را داشته است.درواقع ضرورت وجود یک مرکز تخصصی در حوزه برق در چندسال اخیر باعث تشکیل گروهی از نخبگان دانشگاهی گردید تا نیازهای علمی و پژوهشی دانشجویان و شرکت های برقی را تامین نماید.

قصد داریم در این مطلب نگاهی به پروژه های رشته مهندسی برق و وسعت آن و نرم افزارها و زبان هایی که برای انجام آنها مورد استفاده قرار میگیرند داشته باشیم.

نرم افزارهای مورد استفاده برای انجام پروژه های برق:

انجام پروژه مهندسی برق با نرم افزار متلب(MATLAB):

متلب(matrix laboratory) یک زبان برنامه نویسی تراز بالای fourth-generation محیط تعاملی برای محاسبات عددی،تجسم و برنامه نویسی است که توسعه یافته MathWorks می باشد.هسته MATLAB  برای سرعت و کارایی بالا به زبان سی نوشته شده‌است و برنامه‌های آن اکثراً متن ‌باز هستند و در واقع MATLAB  مفسر است و به صورت کامپایلر نیست. قدرت متلب از انعطاف‌پذیری آن و راحت بودن کار با آن ناشی می‌شود.

این شبیه ساز قدرتمند در پیاده سازی پروژه های مهندسی برق و مقالات تخصصی بسیار کاربرد دارد و مورد استفاده متخصصین و دانشجویان رشته مهندسی برق می باشد.

انجام پروژه مهندسی برق با نرم افزار پروتئوس :(Proteus Design)

پروتئوس نرم‌افزاری برای شبیه‌سازی ریزپردازندهها، ایجاد شماتیک و طراحی تخته مدار چاپی است Proteus .مجموعه ای از یک سیستم شبیه سازی مدارات بر مبنای مدل های اجزای الکتریکی در PSpice است. یکی از ویژگی های متمایز    Proteus  امکان مدل سازی از دستگاه های قابل برنامه ریزی مانند میکروکنترلرها ،میکروپروسسورها ، DSP  و ... می باشد.

با اینکه سال ها از حضور این نرم افزار در دنیای صنعت برق میگذرد اما همچنان گزینه اول برای تحلیل مدارات میکروکنترلی می باشد. پروتئوس قابلیت شبیه سازی ، طراحی و آنالیز مدارات آنالوگ و دیجیتال را دارد و مهمترین ویژگی آن نسبت به نرم افزارهای مشابه دیگر همانند  Orcad، شبیه سازی میکروکنترولر ها و موتورهای مختلف است .این نرم افزار بیشتر برای پروژه های مهندسی برق الکترونیک کاربرد دارد.

انجام پروژه مهندسی برق با نرم افزار  :ADS

یک نرم افزار تحلیل Microwave بوده که ابزار طراحی قدرتمندی را در اختیار مهندسان RF/Microwave، طراحان DSP و طراحان سیگنال ترکیب شده قرار می دهد.موارد کاربرد این نرم افزار در خطوط مخابراتی ،ارتباطات بی سیم و تجزیه وتحلیل مدارات الکترونیکی می باشد مخاطبین این نرم افزار بیشتر دانشجویان مهندسی مایکروویو و مدارمجتمع می باشند.

انجام پروژه مهندسی برق با نرم افزار Autocad Electrical:

شرکت Autodesk نرم افزاری تخصصی برای رشته برق و زیر شاخه های آن به نام اتوکد الکتریکال (AutoCAD Electrical) ارائه نموده است که در طراحی مدارات و تابلو برق کاربرد دارد.با استفاده از امکانات گنجانده شده در نرم افزار اتوکد الکتریکال کاربر می تواند به راحتی به ترسیم انواع اجزا و قطعات مدارهای الکتریکی، سیم کشی،  اتصال دهنده ها و … بپردازد.

انجام پروژه مهندسی برق با نرم افزار Code Vision AVR:

انجام پروژه مهندسی برق با نرم افزار Codevision Avr

نرم افزار Codevision Avr یکی از محبوب ترین کامپایلرهای میکروکنترلر AVR است که در ایران طرفداران زیادی دارد.زبان این نرم افزار C می باشد و امکانات فوق العاده ای دارد.تا آنجا که بیشتر روبات هایی که با میکروکنترلر Avr پیاده سازی شده اند توسط این نرم افزار برنامه نویسی می شوند. CodeVisionAVR یک نرم افزار تخصصی برای رشته های برق و الکترونیک (گرایش سخت افزار) می باشد. بسیاری از افراد حتی کسانی که رشته تحصیلیشان کامپیوتر است با این نرم افزار بخوبی آشنا هستند.

انجام پروژه مهندسی برق با نرم افزار OrCAD Pspice

 این نرم افزار از شبیه ساز قدرتمند pspice برای شبیه سازی استفاده می کند ،ارکد دارای مد های مختلف شبیه ساز می باشد که بنا به نیاز می توان یکی از آنها را انتخاب کرد. این نرم افزار از شبیه ساز قدرتمند pspice برای شبیه سازی استفاده می کند. با این نرم افزار می توان خیلی از مدارات را شبیه سازی کرد و با قابلیت هایی چون اضافه کردن نویز و غیره می توان نتایج دقیق و جامعی از عملکرد مدار بدست آورد.

از دیگر نرم افزارهایی که در حوزه مهندسی برق استفاده می شود میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

نرم افزار Altium Designer

نرم افزار SIMATIC Step 7

نرم افزار eplan

نرم افزار DIgSILENT

نرم افزار SILVACO

نرم افزار COMSOL

حال که با برخی از نرم افزارهای شبیه سازی پروژه های مهندسی برق آشنا شدیم بهتر است کاربردهای آنها کمی بیشتر مورد بررسی قرار دهیم تا موارد استفاده آنها در پروژه های مختلف را ارزیابی کنیم.در زیر برخی از کارهایی که می توان با این نرم افزارها انجام داد را مطرح می کنیم:

کاربردها نرم افزارها در انجام پروژه های مهندسی برق:

پروژه های دانشجویی مهندسی برق:

با استفاده از نرم افزارهای ذکر شده براحتی می توان پروژه های دانشجویی در رشته برق قدرت ، برق مخابرات ، برق الکترونیک و برق کنترل را انجام داد.در ادامه پروژه هایی را که میتوان در هر گرایش انجام داد را مورد بررسی قرار می دهیم:

پروژه های برق مخابرات:

در حوزه پروژه های مهندسی برق گرایش مخابرات موارد زیر قابل انجام هستند :

  •  میدان ها و امواج
  •  مایکروویو
  •  الکترونیک
  •  آنتن
  •  ریزپردازنده
  •  میدان ها و امواج
  •  تئوری پیشرفته الکترومغناطیس
  •  مخابرات
  •  فیلتر و سنتز مدار
  •  پردازش سیگنال های دیجیتال
  •  مدارهای مخابراتی

این پروژه ها معمولا با نرم افزارهای HFSS ، CST ، Altiume Designer ،  ADS و Matlab انجام می شود.

پروژه های برق الکترونیک

در حوزه پروژه های مهندسی برق گرایش الکترونیک موارد زیر قابل انجام هستند :

  • طراحی مدارات آنالوگ و دیجیتال
  • مدارات مایکروکنترولر AVR
  • مدارات تغذیه خطی و سوییچینگ
  • شومینه های دیواری و LED
  • مدارات صوتی و آمپی فایر
  • مدارات ترافیکی (شمارنده ، آژیر و فلاشر)

این پروژه ها معمولا با نرم افزارهای Matlab ، میکروکنترلر AVR و CodevisionAVR ، Proteus ، orCAD ،  ،adence ، HSPICE ، ADS ، HFSS ، CST ، Altiume Designe و Silvaco انجام می شود.

پروژه های برق قدرت

در حوزه پروژه های مهندسی برق گرایش قدرت موارد زیر قابل انجام هستند :

  • شبیه سازی کانال مخابراتی از قبیل کانال نویزی و کانال فیدینگ
  • شبیه سازی سیستم ارسال و دریافت مخابراتی، مسایل مربوط به مدولاسیون
  • شبیه سازی سیستم کدینگ منبع و کانال
  • تحلیل مسایل در حوزه ی پردازش سیگنال
  • تحلیل صدا و آنالیز پارامتر سیگنال صدا
  • شبیه سازی سیستم موجبری
  • طراحی کوپلر، سیرکولاتور، مقسم توان

این پروژه ها معمولا با نرم افزارهای Simulink ، Auto cad electrical ، ePlan ، GAMS ، DigSilent ، ETAP ،  CYME و Matlab انجام می شود.

پروژه های برق کنترل

در حوزه پروژه های مهندسی برق گرایش کنترل موارد زیر قابل انجام هستند :

üانجام پروژه کنترل خطی و غیرخطی

üانجام پروژه کنترل تک متغیره و چند متغیره

üپروژه کنترل نامی و مقاوم

üپروژه کنترل بهینه

üپروژه کنترل تطبیقی

üانجام پروژه کنترل صنعتی

üپروژه کنترل پیوسته و دیجیتال

üپروژه کنترل هوشمند 

این پروژه ها معمولا با نرم افزارهای Simulink و Matlab انجام می شود.

انجام پروژه های دانشجویی مهندسی برق توسط موسسه همیارپروژه

همیارپروژه با داشتن سابقه ای چندین ساله در انجام پروژه های دانشجویی مهندسی برق آماده است تا پروژه های دانشجویی شما عزیزان را بپذیرد و با کیفیتی عالی بهمراه آموزش کدها و نحوه اجرای برنامه به شما تحویل دهد.

این نکته حائز اهمیت است که بدانید که شبیه ساز متلب در همه گرایش های رشته مهندسی برق استفاده می شود و انجام پروژه های متلب تخصص گروه برنامه نویسی همیارپروژه نیز می باشد.

نمونه پروژه های مهندسی برق زیادی توسط این مرکز پژوهشی انجام شده که در سایت همیارپروژه قابل مشاهده و دانلود می باشد.

به سایت همیارپروژه سر بزنید و پروژه مهندسی برق خود را سفارش دهید.

جهت اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های 09117983709 – 09330859275 تماس بگیرید و یا به آیدی تلگرامی @fnalk پیام دهید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز