خبرگزاری کار ایران

مبادلات انواع وام در فضای مجازی

asdasd
کد خبر : ۷۶۹۶۴۶

نقدینگی، گمشده همیشگی مردم است. نیاز به پول نقد، سیستمی به نام عرضه و تقاضای وام را ایجاد نموده است. مردم همواره برای تهیه اقلام مورد نیاز خود؛‌ نیاز به وجه کلان نقد دارند؛ و نبود و کمبود این وجه نقد افراد را وادار به دریافت قرض از دیگران می‌کند. وام‌چی؛ زمینه خرید و فروش انواع وام را برای متقاضیان و فروشندگان وام فراهم نموده است.

 

 

وام چی ، یک راه کار هوشمند برای تامین مالی

نقدینگی، گمشده همیشگی مردم است. نیاز به پول نقد، سیستمی به نام عرضه و تقاضای وام را ایجاد نموده است. داد و ستد به وسیله پول؛ روشی به منظور باز بودن دست فروشنده در تهیه اقلام مورد نیاز خود است. بهره‌مندی از پول نقد، امکانی نیست که همیشه در اختیار همگان قرار بگیرد. گاه شرایطی برای برخی افراد پیش می‌آید که از وجوه کلان نقد بهره‌مند می‌شوند، در حالی که سایرین از این امکان بی‌بهره‌اند. شرایط شغلی پایدار،‌ بالا رفتن نرخ سکه و طلا و زمین، ارثیه کلان،‌ دیه و... از جمله شرایطی است که باعث برتری برخی افراد نسبت به دیگران در داشتن پول نقد کلان می‌شود. بهره‌مندی از انواع وام نیز از جمله همین شرایط است که برای برخی افراد فراهم می‌شود و برای خیلی‌ها نیز فراهم نمی‌شود.

سیستم استقراضی یکی از دستآوردهای هوش اقتصادی بشر و مورد تأیید ادیان است. در این سیستم، افرادی با اهداف مختلف، اقدام به پرداخت وجود نقد به نیازمندان می‌کنند. یکی از پیشرفت‌های اقتصادی در دو سده اخیر، ایجاد سیستم بانکی است. سیستم بانکی با نظم‌بخشیدن به نظام پولی و مالی کشورها، گردش نقدینگی را کنترل می‌کنند. مردم با سپردن وجوه نقد خود نزد بانک‌ها، علاوه‌بر اطمینان به محفوظ ماندن وجوه نقد خود، می‌توانند از برخی امکانات و تسهیلات بانکی نیز بهره‌مند شده و در برخی فعالیت‌های اقتصادی بانک‌ها تعامل داشته باشند.

مبادلات انواع وام در فضای مجازی

اعطای وام و تسهیلات از سوی بانک‌ها به اشخاص حقیقی و حقوقی، از جمله فعالیت‌های بانکی است. البته اینطور نیست که پرداخت وام در بانک‌ها مانند پرداخت وام میان دو فرد حقیقی به آسانی و صرفاً‌ بر اساس شناخت و اعتماد انجام شود؛ بلکه در نظام بانکی به دلیل اعتماد سپرده‌گذاران به بانک، پای بیت‌المال در میان است و وجوه نقد موجود در حساب بانک‌ها، باید در مجاری خاصی سرمایه‌گذاری شود تا منافع سپرده‌گذاران و بانک تأمین گردد. دولت اسلامی؛ اهداف خاصی را برای این وجوه سرگردان تعیین می‌کند. به همین دلیل انواع تسهیلات اغلب به منظور رونقِ بخش تولید اختصاص داده می‌شوند؛ با این حال برخی از تسهیلات بانکی با اهداف دیگری نیز اعطا می‌شوند. اغراق نیست اگر بگوییم در بخش‌های مسکن، ازدواج،‌ اشتغال و... نیز نیازهای بی‌حدوحصری به وجوه نقد موج می‌زند. بانک مرکزی در ایران موظف به قانون‌گذاری به شیوه اسلامی در پرداخت انواع وام است. این وام‌ها با طی کردن مراحلی و با وضع شرایطی به منظور تضمین بازپرداخت وام، از سوی وام‌دهنده به وام‌گیرنده اعطا می‌شود.

شرایطی که برای دریافت وام در نظر گرفته می‌شود، گاهی آنقدر سخت و پیچیده است که افراد از دریافت وام صرف‌نظر می‌کنند. تأمین ضامن‌هایی که گواهی کسر از حقوق ارائه دهند،‌ داشتن سپرده نزد بانک برای مدتی معین، داشتن اعتبار پولی و اجتماعی و شغلی، آگاهی به موقع از زمان ارائه وام‌های مختلف، مدت زمان طولانی برای قرعه‌کشی وام و... شرایطی است که ممکن است عمر یک فرد کفاف تأمین همه آنها در آنِ واحد را ندهد؛ با این اوصاف برخی از افراد هم هستند که قادر به تأمین شرایط لازم جهت دریافت وام را داشته باشند و با این حال نیازی به دریافت وام خود نداشته، ویا به دلایل مختلف از جمله عدم موفقیت در تامین ضمانت یا تغییر اولویت های مالی توانایی دریافت وام خود را ندارند.

وام مسکن

وام مسکن از جمله وام‌های پرطرفدار نظام بانکی است. همه روزه فوجی از تقاضا جهت تهیه یا تعمیر مسکن از سوی افراد مختلف جامعه مطرح می‌شود. دولت‌ها برای حفظ بقای جامعه، خود را مکلف به ارائه تسهیلاتی به منظور تجهیز بخش مسکن می‌کنند. برخی از واجدین شرایط دریافت وام، نیاز مبرمی به وام تعلق‌گرفته به خود را ندارند و کارشان با بخشی از این مبلغ راه می‌افتد. این افراد می‌توانند وام خود را به فروش گذاشته و افرادی که خواهان دریافت این وام‌ها هستند، می‌توانند از مزایای وام بهره‌مند شوند.

مبادلات انواع وام در فضای مجازی

وام ازدواج

درخواست‌های مکرر کمک جهت تأمین مایحتاج ازدواج نیز ضرورت اعطای وام ازدواج را توجیه می‌کند. یکی از وظایف دولت‌ها ایجاد زمینه‌های لازم جهت تسهیل و تحقق امر ازدواج است. با این حال در مورد وام ازدواج نیز برخی نیاز مبرم به وام خود نداشته و بالعکس برخی در تهیه مقدمات ازدواج خود به شدت نیاز به وجه نقدی کلان دارند. کافی است این افراد وام خود را به گونه‌ای در معرض انتخاب متقاضیان قرار داده و کار هر دو طرف راه بیافتد.

طریقه ی آشنایی فروشندگان و خریداران انواع وام ها، نیازمند بستری مناسب و امن جهت انجام معامله‌ای مطمئن است. در حالت معمولی رو در رو شدن دو فرد با شرایط مطلوب برای انجام چنین معامله‌ای به سختی امکان‌پذیر است. این موضوع برخی افراد را به فکر ایجاد فضایی برای آشنایی این دو طیف جامعه انداخته است. امروزه با گسترش نقش فضای مجازی در تسهیل برخی از امور جاری زندگی و در راستای تحقق دولت الکترونیک، مردم با روش‌های مختلف حضور در این فضاها آشنا شده‌اند. همچنین با تزریق فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط با رسانه و اینترنت،‌ هر روزه امنیت این فضا بیشتر شده و کار برای کاربران این فضاها رو به آسانی است. در این راستا، وام‌چی؛به صورت پایگاهی بی واسطه است که به صورت مجازی، بستر امنی را برای آشنایی طرفین انواع معاملات وام فراهم می‌کند. در فضایی که وام‌چی بدین منظور طراحی نموده،‌ پلتفرمی جهت آشنایی با انواع وام و نحوه معاملات این گونه وام ها  در نظر گرفته شده است. همچنین این فضای مجازی راهنمایی جامع را جهت خرید و فروشی امن، تهیه و تدوین نموده و در اختیار کاربران خود قرار داده است. فروشندگان و متقاضیان انواع وام در فضای وام‌چی قادر خواهند بود اطلاعات مورد نیاز خود درباره انواع آگهی‌های خرید یا فروش وام را مشاهده نموده و با خاطری آسوده با طرف معامله وارد مذاکره شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز