خبرگزاری کار ایران

بهترین روش تحلیل بورس

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۶۸۶

بازار سرمایه یا بازار بورس نقش مهمی در توسعه و رشد اقتصادی یک کشور دارد. آشنایی با روش های مختلف تحلیل بورس و تصمیم گیری های هوشمندانه از جانب سرمایه گذاران و معامله گران می تواند ریسک سرمایه گذاری را کاهش داده و مانع ضرر و زیان آن ها گردد. از طرف دیگر با توجه به توسعه جغرافیایی و موضوعی بورس که باعث ایجاد تالارهای منطقه ای در نقاط مختلف کشور گردیده لازم است که اطلاعات کافی برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه در اختیار عموم قرار گیرد تا همگان با هر مقدار سرمایه بتوانند از مزایای این بازار جذاب بهره مند گردند.

ایلنا؛ یکی از راه های تاثیرگذار که می تواند موجب ادامه رشد و گسترش بازار سرمایه و مدیریت بهتر و کارآمد نقدینگی موجود در کشور گردد بدون شک آموزش های تخصصی برای انجام معاملات پر سود و مهارت های تحلیل بورس است. به این دلیل که هر مقدار بینش و نگرش معامله گران و سرمایه گذاران در این زمینه ها بیشتر شود، از واکنش های غافلگیرانه در معاملات، رشد حبابی قیمت ها و سقوط لحظه ای جلوگیری می نماید. این امر بازار بورس را کارآمدتر می کند و موجب روشنگری و شفافیت در معاملات می گردد. واضح است که وقتی انگیزه سهامداران بالا می رود، رقم معاملات نیز افزایش می یابد و همین امر باعث کاهش فاصله بورس ایران با کشورهای هم رده خود از نظر حجم معاملات می شود.

برای تحلیل بورس سه روش کلی وجود دارد.

۱- روش بنیادین یا فاندامنتال

۲- روش چارتیست یا تکنیکال

۳- روش تئوری مدرن پرتفولیو

ما در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با تحلیل بورس به روش تکنیکال آشنا کنیم و توضیحاتی در مورد نرم افزار تحلیل تکنیکال و طراحی سیستم معاملاتی ارائه نماییم.

 بهترین روش تحلیل بورس

 

تحلیل بورس به روش تکنیکال

افرادی که به تحلیل بورس با روش تکنیکال باور دارند، معتقدند که در بازار بورس همه اطلاعات مورد نیاز برای معامله درون قیمت ها پنهان شده است و اگر قیمت های دوره های قبلی و کنونی یک سهام را بررسی و تحلیل کنیم می توانیم قیمت آتی آن را پیش بینی نموده و به سود مناسبی در بازار دست یابیم. در واقع کسانی که از تحلیل بورس به روش تکنیکال بهره می برند بر خود قیمت ها تمرکز دارند، درست برخلاف طرفداران تحلیل فاندامنتال که بر چرایی قیمت متمرکز می شوند. سرمایه گذاری به روش تکنیکال به وسیله دنبال نمودن رفتار قیمت سهام در دوره های گذشته و پیش بینی روند آتی و تعیین قیمت با استفاده از تکرار الگوهای مشابه انجام می گیرد. دوستداران تحلیل بورس به روش تکنیکال می گویند که همه اتفاقات کنونی اقتصاد کشور و صنایع و همچنین توقعات سهامداران تاثیر مستقیم بر روی قیمت سهام دارد به همین دلیل باید روند تغییر قیمت آن از گذشته تا کنون مورد بررسی قرار گیرد.

بنابراین تحلیلگر تکنیکال فقط به یک نمودار نیاز دارد که روند تغییر قیمت سهام روی آن نشان داده شده است از این رو به آنها، چارتیست نیز گفته می شود. چارتیست ها معتقدند قیمت های فعلی سهام که شاید به نظر خیلی افراد تصادفی به نظر برسد، به تدریج می تواند به الگوهای تکرار شونده تبدیل گردد. روندی که از تکرار قیمت ها ایجاد می شود ممکن است حالت نزولی یا صعودی داشته که نوع معامله با توجه به هرکدام از آن ها متفاوت است.

مدت انتظار سهامدار یا معامله گر برای دست یافتن به سود، عامل تعیین کننده برای مشخص کردن زمان خرید یا فروش می باشد. این مدت زمان ممکن است در حد چند ساعت یا چند سال باشد. تحلیل بورس به روش تکنیکال نیازمند یک فکر باز و فارغ از هر گونه تعصب به سهام مورد نظر می باشد. زیرا افراد ممکن است به سرعت تحت تاثیر اخبار و اطلاعات نادرست و شایعات گمراه کننده قرار گیرند و تصمیمات عجولانه ای اتخاذ نمایند.

از طرف دیگر برای راحتی و دقت بیشتر نیاز به یک نرم افزار تحلیل تکنیکال است که اطلاعات سهام را دریافت و خروجی مناسبی از روند قیمت و پیش بینی قیمت آتی ارائه نماید.

 بهترین روش تحلیل بورس

 

آشنایی با نرم افزار تحلیل تکنیکال

نرم افزار تحلیل تکنیکال، ابزاری خودکار برای بررسی بازار سرمایه و سهام محسوب می شود. این نرم افزار با دریافت داده های قیمتی سهام قادر است روند آن را تحلیل نموده، نمودارهای مربوطه را رسم نماید و گزارش های مختلفی برای پیش بینی قیمت سهام ارائه نماید.

امروزه اینترنت بستر مناسبی برای نرم افزار تحلیل تکنیکال فراهم نموده است و سهامداران و معامله گران با استفاده از آن می توانند تحلیل های مورد نظر خود را به صورت لحظه ای و آنلاین دریافت کرده و نسبت به خرید و فروش سهام در کمترین زمان ممکن اقدام نمایند.

نرم افزار تحلیل تکنیکال با در نظر گرفتن داده های موجود، شاخص ها و نمودارها، اطلاعاتی را در اختیار معامله گر قرار می دهد. در واقع این نرم افزار همانند یک راهنما عمل می کند اما تصمیم گیرنده نهایی سرمایه گذار یا معامله گر بورس است.

نرم افزار تحلیل تکنیکال به ارائه سرنخ های مهم برای فعالان بازار سرمایه می پردازد ولی نمی تواند سود آن ها را تضمین نماید. توجه داشته باشید که ابزارهای مختلف برای تحلیل تکنیکال کاربرد یکسانی در بازارهای مختلف مالی ندارند و یک معامله گر حرفه ای در تحلیل خود این نکته را در نظر می گیرد.

طراحی سیستم معاملاتی

یکی از دغدغه های فکری سرمایه گذاران در بازار بورس طراحی یک سیستم معاملاتی مناسب و کارآمد است. البته بسیاری از آنها اصلا به این مسئله فکر نمی کنند و شاید به همین دلیل است که به راحتی سرمایه خود را از دست می دهند. نداشتن یک سیستم معاملاتی دقیق مثل این می ماند که بدون اینکه شنا بلد باشید بخواهید در قسمت عمیق استخر شنا کنید.

سیستم معاملاتی قادر است به فعالیت های سرمایه گذار و معامله گر نظم دهد و مانع ورود عوامل منفی در تصمیم گیری های او شود. از این رو سرمایه گذار با خیالی آسوده و به دور از هیجانات بازار بورس می تواند تحلیل درستی از روند بازار داشته باشد و با تصمیم گیری آگاهانه و اقدامات به موقع به سود مناسبی دست پیدا کند. بنابراین طراحی یک سیستم معاملاتی بورس برای هر سرمایه گذار ضروری است.

گروه مشاوره و تحلیل سهم برتر مرجع تخصصی ابزار تحلیل تکنیکال بورس شامل سیستم معاملاتی و اندیکاتور تحلیل بورس می باشد. سهم برتر با تکیه بر دانش و تجربه کارشناسان خود اقدام به مشاوره و ارائه نرم افزار های تحلیل تکنیکال کرده است. ویژگی های استثنایی این نرم افزار ها تحلیل اتوماتیک سهام و صدور سیگنال خرید و فروش قطعی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز