خبرگزاری کار ایران

برای مراقبت از موها چه باید کرد؟ راهکار داشتن موهای سالم چیست؟

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۹۲۳

یکی از شرایط دیده شدن زیبایی ظاهری داشتن موهایی زیبا است. می‌توان با داشتن موهایی سالم به چهره شادابی و طراوت داد. بنابراین مراقبت از مو همانند مراقبت از پوست باید دارای درجه اهمیت بالایی باشد.

ایلنا؛ بسیاری از افراد با نادیده گرفتن توصیه‌های پزشکی موهای خود را از بین می‌برند و طراوت و تازگی را از آنها می‌گیرند. سشوار کشیدن بسیار، استفاده از اتو و فر کننده برقی مو، کارهایی نظیر اکستنشن و استفاده نکردن از محصولات مراقبتی پوست از عواملی است که سلامت مو را در خطر می‌اندازد.

برای داشتن موهایی سالم باید زمان گذاشت. مو نیز مانند دیگر اعضای بدن نیاز به درمان و مراقبت دارد. برای داشتن موهای سالم لازم است یک سری اصول را رعایت کرد. در صورت رعایت این اصول است که موهایی زیبا و درخشان خواهید داشت.

برای مراقبت از موها چه باید کرد؟ راهکار داشتن موهای سالم چیست؟

سلامت مو نیز مانند سلامت بدن باید به شدت مورد توجه قرار بگیرد. بسیاری از افراد در مراقبت از مو دچار خطاهایی می‌شوند که همان خطاها مو را دچار آسیب می‌کند و برای درمان آن باید هزینه کرد و زمان گذاشت. این اشتباهات به شرح زیر است:

1. استفاده از لوازم حالت دهنده مو

وسایل حالت دهنده مو مانند اتو، بابلیس و سشوار اگر به صورت مداوم استفاده شوند آسیب جدی به موها می‌زنند. بهتر است مصرف آنها را به حداقل برسانید و در مواقع ضروری و به صورت خیلی اندک از آنها استفاده کنید. در بین این وسایل سشوار میزان آسیب کمتری بر مو دارد و در صورت استفاده از دیگر وسایل آنها را بر روی درجه پایین قرار دهید. برای جلوگیری از موخوره نیز باید استفاده از این دستگاه‌ها را به حداقل برسانید.

استفاده از انواع ژل مو و کرم‌های مو نیز در بلندمدت آسیب بسیاری به مو می‌زنند؛ بنابراین مصرف این مواد نیز بادی با محدودیت صورت بگیرد.

2. شستشوی هر روز موها

بسیاری از کارشناسان عنوان کرده‌اند که شستشوی مکرر موها از شفافیت و شادابی آن می‌‌کاهد. شستشوی زود به زود موها باعث می‌شود که چربی‌های طبیعی، رطوبت و لطافت مو از بین برود و این با مواد شیمیایی موجود در شامپوها صورت می‌پذیرد.

اگر قصد دارید هر روز حمام کنید کاری کنید که موها خیس نشوند. در صورت استفاده مداوم از شامپوها و نرم‌کننده‌ها موها خشک می‌شوند و حالت خود را از دست می‌دهند و آسیب می‌بینند. بهترین حالت این است که موهای خود را دو تا سه بار در هفته بشویید.

میزان دمای آبی که برای شستشو نیز استفاده می‌کنید برای سلامت مو بسیار مهم است. بسیاری از متخصصان استفاده از آب ولرم را توصیه می‌کنند. آب داغ باعث از بین رفتن چربی طبیعی مو آب سرد نیز با مشکلات دیگری همراه است بنابراین برای شستشوی مو از آب ولرم استفاده کنید.

برای مراقبت از موها چه باید کرد؟ راهکار داشتن موهای سالم چیست؟

3. استفاده از محصولات زیبایی مضر برای ترمیم مو

اکثر محصولات زیبایی برای مو دارای مواد شیمیایی هستند که برای مو مضر هستند و در طولانی مدت سبب آسیب به مو، تضعیف آن، موخوره و ریزش آنها می‌شوند. امروزه رنگ کردن مداوم موها نیز به شدت در میان خانم‌ها رواج پیدا کرده است. رنگ موها دارای مواد شیمیایی مضری هستند که موها را نازک و شکننده می‌کنند و درنهایت نیز آسیب جدی به آنها می‌زنند.

برای ترمیم موهای خود سعی کنید از محصولات زیبایی شیمیایی استفاده نکنید و به جای آن محصولات طبیعی را جایگزین کنید. دست به کار شوید و محصولات ترمیم مو طبیعی بسازید. یکی از محصولاتی که برای ترمیم و شفافیت مو بسیار مفید است روغن آرگان است. بسیاری از محصولات زیبایی مو ادعا دارند که از روغن آرگان استفاده می‌کنند. از خواص روغن آرگان، مرمت و بازسازی سلول‌های مو است. برای ترمیم موهای خود بعد از هر بار رنگ کردن از ماسک‌های طبیعی حاوی روغن آرگان استفاده کنید و موهای خود را تیمار کنید.

4. شانه زدن مداوم مو

بیش از حد شانه کردن موها باعث شکننده و آسیب‌پذیر شدن آنها می‌شود. بسیاری از افراد در شانه کردن موهایشان دچار وسواس می‌شوند و در روز ممکن است بارها و بارها موهای خود را شانه کنند. این کار غلط است. برای داشتن موهای سالم دو بار در روز شانه کردن کافی است. یک بار صبح هنگام بیدار شدن از خواب و یک بار دیگر نیز شب، هنگام خوابیدن؛ بنابراین فراموش نکنید که موهای خود را با شانه زدن مداوم از بین نبرید.

بهترین روش برای شانه زدن نیز همان‌طور که اشاره کردیم اول ساقه و نوک موها و پس از آن ریشه‌ی مو است. زیرا شانه کردن مو از ریشه باعث کنده شدن موها و آسیب به آن می‌شود.

نکته دیگری که هنگام شانه زدن باید به آن توجه کنید این است که به هیچ وجه موهای خیس را شانه نکنید. موهای خیس بسیار شکننده هستند و با شانه کردن آنها باعث آسیب جدی به آنها می‌شوید. سعی کنید قبل از حمام موهای خود را شانه کنید تا از گره خوردن آنها هنگام حمام و بعد از آن جلوگیری کنید. بعد از حمام نیز اجازه دهید موهایتان به‌صورت طبیعی خشک شود و بعد آنها را به‌آرامی شانه کنید.

5. درمان نکردن مشکلات موی سر

به دلیل روش‌های نادرست مراقبت و نگه‌داری موی سر، بسیاری از افراد دارای موهای کدر و فاقد زیبایی هستند. بسیاری از افراد آسیب به مو را خیلی جدی نمی‌گیرند و از کنار آن به‌راحتی عبور می‌کنند. در صورتی که مشکلات موی سر در طولانی مدت سبب کچلی، کم‌پشت شدن و حتی ناراحتی‌های پوستی می‌شود.

امروزه بسیاری از روش های مناسب برای درمان انواع مشکلات موی سر وجود دارد که کار را برای همه راحت کرده است. علاوه بر درمان‌های خانگی با استفاده از درست کردن ماسک‌های طبیعی، سالن‌های زیبایی نیز خدماتی از قبیل بوتاکس مو ارائه می‌دهند که به ترمیم موهای آسیب‌دیده کمک می‌کند. تصور غلطی در مقابل بوتاکس مو وجود دارد که‌ آن را مضر می‌داند. در واقع باید گفت که، بوتاکس مو برای هر نوع مویی بی‌خطر است.

البته باید توجه داشت که این کار را در کدام سالن انجام می‌دهید. هستند سالن‌های زیبایی که از مواد باکیفیت پایین استفاده می‌کنند و در این صورت نه تنها مو ترمیم نمی‌شود، بلکه مشکلی به مشکلات قبلی‌اش نیز اضافه می‌شود.

کارهای دیگری نیز وجود دارد که موها را دچار بیماری می‌کند. با تغییر سبک زندگی و حتی رژیم غذایی خود در تقویت و شادابی موهای خود گام بردارید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز