خبرگزاری کار ایران

راهنمای خرید گچ

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۲۴۹

در خرید گچ با دقت لازم رو داشته باشیم و به یکسری نکات توجه کنیم!به عنوان مثال کیفیت گچ،اگر ما محصول بی‌کیفیت استفاده کنیم شاید در آخر مجبور بشیم که دوباره محصول با کیفیت تهیه کنیم و بنای خودمان رو دوباره عملیات گچکاری یا هر چیز دیگری رو پیاده سازی کنیم.

ایلنا؛ گچ چیست؟

گچ از مصالح پرکاربرد است که در طبیعت به دو صورت اندریت و ژیپس یافت میشود.اندریت چیست؟یک نوع سنگ گچ بدون آب است،ژیپس دارای مولکول آب است.امروزه شرکتهای مختلف با اضافه کردن مواد افزودنی خاص،یک محصول خاص گچی رو تولید میکنند،به عنوان مثال با اضافه کردن مواد افزودنی به گچ این خاصیت رو میدهد که ضد حریق باشد یا ضد آب و...، گچ همانطور که میدونیم در زمانهای بسیار قدیم به شکلهای مختلف از جمله گچبری استفاده میشد.اگر به بناهای قدیمی نگاه کنیم گچبری‌های بسیار متنوع مشاهده خواهیم کرد.

خرید گچ

در بالا اشاره‌ای داشتیم به تعریف گچ و انواع مواد افزودنی گچ تا دیدکافی از گچ داشته باشیم،تا متوجه قیمتهای مختلف انواع گچ رو بهتر درک کنیم،قیمت کیسه‌های گچ با توجه به پروسه تولید و انواع مواد افزودنی قیمت گذاری خواهند شد.در خرید گچ با دقت لازم رو داشته باشیم و به یکسری نکات توجه کنیم!به عنوان مثال کیفیت گچ،اگر ما محصول بی‌کیفیت استفاده کنیم شاید در آخر مجبور بشیم که دوباره محصول با کیفیت تهیه کنیم و بنای خودمان رو دوباره عملیات گچکاری یا هر چیز دیگری رو پیاده سازی کنیم.شاید شما محصول گچی که برای یک‌ کار هم استفاده میشود با قیمتهای مختلف دیده باشین،برای اختلاف این قیمتها بهتر است از اون تولیدکننده از نحوه تولید و خاصیتهای اون محصول اطلاعات لازم رو بگیریم و سپس با داشتن این اطلاعات از شرکتهای مختلف یک سری اطلاعات بدستمان میاد که برای خرید میتوانیم تصمیم بهتر رو گرفته باشیم.

راهنمای خرید گچ

انواع گچ

معمولا انواع گچ رو به دو دوسته اصلی گچ صنعتی و گچ ساختمانی تقسیم میکنند.

انواع گچ ساختمانی

1-گچ ساتن

برای سفیدکاری لایه نهایی سطوح مورد استفاده قرار می گیرد.از ویژگی های آن می توان به مقاومت در برابر خراشیدگی، مقاومت در برابر رطوبت و عدم ترک خوردگی اشاره نمود.

2-گچ سفیدکاری

برای سفیدکاری ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.این گچ رنگ سفید فوق العاده ای دارد و برای پرداخت، نازک کاری و سفیدکاری به کار می رود.

3-گچ گیپتون

 در مقایسه یا گچ معمولی دارای زمان گیرش و چسبندگی بالاتری است، به همین دلیل از آن برای پوشش سطوح فومی، بتنی و … استفاده می شود.

4-و...

راهنمای خرید گچ

آیا سنگ گچ ها با هم فرق میکند؟

همانطور که در بالا اشره کردیم سنگ گچ به دو صورت ژیپس و اندریت یافت میشوند،که در اینجا انواع ژیپس رو نام خواهیم برد

الف) سنگ گچ مرمری:  جزو سنگ‌های زینتی می‌باشد.

ب) سنگ گچ مطبق: این سنگ به صورت لایه لایه می‌باشد.

ج) سنگ گچ خوشه‌ای:  به صورت تارهای ابریشم به هم چسبیده است .

د) سنگ گچ معمولی: این سنگ غیربلوری بوده و فراوان‌ترین نوع سنگ گچ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز