خبرگزاری کار ایران

مناطق دیدنی مارماریس در تور مارماریس

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۳۰۰

مارماریس یکی از مهم ترین مراکز تجمع کشتی ها در ترکیه و همچنین مرکزی برای برگزاری مسابقات اتومبیلرانی است. گردشگران به خاطر آفتاب طلایی و دریای فیروزه‌ای و مناظر بی نظیر آن لقب جواهر ترکیه را به مارماریس داده اند.

یکی از زیباترین شهرهای جنوب غربی کشور ترکیه که در سواحل زیبای مدیترانه قرار دارد ، شهر بندری مارماریس می باشد که در استان موغلا قرا گرفته است. این شهر در بین کوهستان محصور شده است و از شمال به خلیج گکوا و از جنوب با دریای مدیترانه و از شرق با شبه جزیره ی داتچا و از غرب با دریاچه ی کوی جییز ارتباط دارد. مارماریس یکی از مهم ترین مراکز تجمع کشتی ها در ترکیه و همچنین مرکزی برای برگزاری مسابقات اتومبیلرانی است. گردشگران به خاطر آفتاب طلایی و دریای فیروزه‌ای و مناظر بی نظیر آن لقب جواهر ترکیه را به مارماریس داده اند. شهر گردشگری مارماریس در مواقعی از سال که توریست داشته باشد دارای جمعیت زیادی است.ساختار شهر از ساختمانهایی سفید رنگ تشکیل شده که گلهای کاغذی بسیار زیبا به آنها شکل و ظاهری زیبا بخشیده است .

منطقه ایچملر مارماریس

در مارماریس و تور مارماریس منطقه‌ای توریستی به نام ایچملر  وجود دارد که در اصل نام آن ایچمیلر است و حتی بعضی‌ها آن را ایچلر نیز می‌گویند که این منطقه در 88 کیلومتری مارماریس قرار دارد و در این شهر مرکز تفریحی و توریستی محبوب به شمار می‌رود. ایچملر در شبه‌جزیره‌ای واقع شده است که اطراف آن را جنگلی از درختان کاج در برگرفته است و شروع کار حرفه‌ای منطقه برای جذب گردشگران از 15 سال قبل بوده است.

قبل از 15 سال اخیر در منطقه ایچمیلر مارماریس مردم برای گذراندن زندگی و درآمدزایی به شغل‌های دام‌پروری، کشاورزی و ماهی گیری مشغول بودند. اگر با دیدن تصاویر این بخش از مارماریس که یکی از سواحل محبوب مارماریس نیز است به وجد آمدید می‌توانید در سفرتان برای یک روز در هتل و استراحت گاهای آن‌که دسترسی شما به پلاژها را راحت‌تر می‌کند اقامت داشته باشید و همچنین از امکانات دیگر آن مانند مراکز خرید و فروشگاه‌هایی با کالاهای برند برای خرید استفاده کنید. از تفریحات دریایی این مجموعه غافل نشوید که سفرتان را به‌یادماندنی می‌کند.

آثار دیدنی ساراندای مارماریس

در نزدیکی روستای سوگوت، که 45 کیلومتر با مارماریس فاصله دارد یکی از جاذبه های گردشگری و جزء آثار دیدنی ساراندای مارماریس به حساب می آید. ساراندا هنوز هم دارای مشخصات و ویژگی های سکونت در طول دوره ی هلنی، رو م و بیزانس میباشد. به طوری که به وضوح امروز باقی مانده است. آثار دیدنی ساراندای مارماریس در جذب گردشگران نقش مهمی دارد و از دیدنی های مارماریس به شمار می آید. در مارماریس هنوز هم می توان آثار تمدنهای کاریا، رودوس و آدا، مصر آشور، ایون، دور، پرس، مقدنیه، سوریه، روم، بیزانس، سلجوقیان و عثمانی را شاهد بود . آثار دیدنی ساراندا یکی از مواردی است که گویای این تاریخ پربار است.  بیشتر بخوانید: راهنمای کامل سفر به شهر مارماریس

شهر بندری مارماریس در جنوب غربی ترکیه و در استان موغلا بوده و از شمال به خلیج گکوا، از جنوب با دریای مدیترانه، از شرق با شبه جزیره داتچا و از غرب با دریاچه کوی جییز ارتباط دارد. قدمت شهر مارماریس به شش قرن قبل از میلاد مسیح بازمیگردد و در زمره شهرهایی است که بیشترین گردشگران ترکیه را به خود جذب میکنند.

کاستابوس مارماریس

در مارماریس آفتاب طلایی و دریای فیروزه‌ای مناظری ساخته که این شهر ساحلی را برازنده‌ی لقبی می‌کند که توریست‌ها به آن داده‌اند: جواهر ترکیه. شهر مارماریس شهری توریستی است و این شهر در مواقعی از سال دارای جمعیت است که توریست داشته باشد . ساختار شهر از ساختمانهایی سفید رنگ تشکیل شده که گلهای کاغذی بسیار زیبا به آنها شکل و ظاهری زیبا بخشیده است یک منطقه ی باستانی در منطقه پازارلیک در نزدیکی روستای حصارلیک کاستابوس مارماریس نام دارد و از جاذبه های گردشگری ترکیه به شمار میرود.کاستابوس مارماریس از تئاتر خرابه ای که در جنوب قرار دارد به همراه پرستشگاه ساخته شده است.با یک صعود یک ساعته میتوان به کاستابوس مارماریس که مکانی مقدس در کوه ارن است، رسید. این پرستشگاه به روی محوطه ی زیبایی ساخته شده است.این بنا که به قرن 4 پیش از میلاد تعلق دارد به سبک این ساخته شده و دارای نشانه هایی از تمدن درها هم میباشد و جزو بهترین دیدنی های ترکیه است.

بازار بزرگ

اگر به شهر مارماریس  و تور مارماریس سفر کردید حتما سری به بازار بزرگ آن که دارای ۱۰۰۰ مغازه ی کوچک است بزنید. در این بازار می توانید سوغاتی هایی مانند قالی، قهوه ترک، داروهای گیاهی، ادویه، چای، ظروف سرامیک، محصولات چرمی، عطر، ساعت، لباس و همچین کیف و کفش و جواهرات و بدلیجات بخرید که اکثراً برندهای واقعی نیستند، ولی بسیار شبیه واقعی بوده و ارزان قیمت می باشند. فروشنده ها اکثراً از شما دعوت می کنند داخل مغازه بروید، ولی اگر مایل نبودید مغازه های بیشتری وجود دارد که می توانید سر قیمت با آنها چانه بزنید.

ویرانه های آموس مارماریس

به گزارش سفر باتو ، ویرانه های آموس مارماریس یکی از مواردی ست که در ماماریس ترکیه توجه شما را بخود جلب می کند . این آمفی تئاتر در شرایط خوبی قرار داشت با مساحت و صندلی زیاد، دیوارهای جانبی و سه اتاق صحنه. اطراف آموس توسط باروهایی که قدمت آن به همان زمان برمیگردد، احاطه شده. کاوش و حفاری در سال 1948 توسط پروفسور بیین نشان داد چهار کتیبه که سه قرارداد اجاره در آن ذکر شده و قدمت آن به 200 سال قبل از میلاد بر میگردد ازدیدنی های مارماریس است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز