خبرگزاری کار ایران

بر چه اساسی به هتل‌ها ستاره می‌دهند؟

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۸۷۵

برای رزرو هتل پنج ستاره حسابی دقت کنید زیرا هزینه اقامت در این هتل‌ها نسبتا زیاد است بنابراین باید تمام امکانات لازم را به شما ارائه دهند. این نوع هتل‌ها در ردیف اول خدمات دهی قرار دارند و باید همواره کیفیت خدمات بالایی ارائه دهند.

ایلنا؛ در هنگام رزرو هتل، یکی از مهم‌ترین عواملی که به انتخاب آن کمک می‌کند ستاره‌های هتل است. تعداد ستاره‌ هر هتل با توجه به امکانات و خدمات هتل داده می‌شود که نحوه‌ ستاره‌دهی در کشورهای مختلف متفاوت است.

به طور مثال نحوه‌ رتبه بندی هتل‌ها در کشور آلمان به این صورت است که توریست کلاس (یک ستاره)، استاندارد کلاس (دو ستاره)، کامفورت کلاس (سه ستاره)، First Class (چهار ستاره) و Luxury Class (پنج ستاره) محسوب می‌شوند. در این کشور نیز برخی از انواع مکان‌های اقامتی همچون متل‌ها و هتل آپارتمان‌ها در این رتبه‌بندی‌ها جایگاهی ندارند.

مسئولین درباره‌ی نحوه‌ی امتیازدهی به هتل‌های ایرانی می‌گویند که این ستاره‌دهی منبع خارجی داشته و با معیارهای ایرانی تطابق پیدا کرده است.

ستاره‌ها و درجه‌های هتل‌ها بر اساس امکانات و کیفیت خدمات از جمله تجهیزات مناسب، حرفه‌ای بودن پرسنل، بهداشت محیط، امکانات تاسیساتی و کیفیت غذاهای هتل به مجموعه اعطا می‌شود و کاهش کیفیت در هر یک از این موارد باعث تقلیل درجه‌ی آن مجموعه خواهد شد. بنابراین هنگام رزرو هتل باید به تعداد ستاره‌ها و تناسب آن با قیمت هتل توجه داشته باشید.

حال برای آشنایی بیشتر با این مقوله، شما را با استانداردهای هتل‌های ایران بیشتر آشنا خواهیم کرد:

  • هتل‌های دو ستاره

بهداشت، راحتی و دکوراسیون منظم از الزامات مربوط به هتل‌های دارای دو ستاره است و دریافت این رتبه مستلزم داشتن موارد زیر است که البته تمام این موارد الزامی نیستند و باید بعضی از آن‌ها را دارا باشد.

 خانه‌داری بسیار خوب، دکوراسیون جذاب و وجود تلویزیون رنگی در تمام اتاق‌ها، مبلمان با کیفیت، دارای رستوران با قابلیت ارایه سرویس در هر وعده غذایی، خدمات‌رسانی به اتاق‌‌ها، ورودی هتل با ظرفیت‌ مناسب، تخت‌هایی با اندازه معمولی و بزرگتر، سرویس حمام خوب و زیبا، قفسه‌های کافی، امکانات تفریحی، حوله و صابون، پرسنل آموزش دیده و خشکشویی و خدمات اتاق، از الزامات هتل‌های دو ستاره است.

  • هتل‌های سه ستاره

در هتل‌های سه ستاره خدمات باید به صورت کامل ارائه و مدیریت شوند. امکانات این رده از هتل‌ها زیاد و چشم ‌انداز آن‌ها زیباست. همانند هتل‌های دو ستاره، دریافت سه ستاره نیز ملزم به دارا بودن برخی از امکانات زیر است.

 نظافت و خانه ‌داری و نگهداری عالی،‌هال ورودی بزرگ با طراحی جذاب، فضای پذیرش فعال 24 ساعته، اتاق‌ های بزرگ و راحت، بدون سر و صدا با نور کافی و فضای نشیمن با دکوراسیون جذاب و تزیینات، مبلمان با کیفیت، سیستم مرکزی تهویه هوا و سیستم حرارتی، اتاق‌‌های مفروش شده با کیفیت بالا و دارای تشک ‌های عالی، ترموستات کنترل درجه دما، سرویس حمام زیبا که بعضی از آنها دارای وسایل آرایشی، صابون و حوله با کیفیت عالی است. علاوه بر این یک هتل سه ستاره استاندارد دارای سوییت اتاق لوکس و محدوده زمانی سرویس‌دهی اتاق‌ها گسترده است.

وجود یک دستگاه تلفن، سیستم بیدارباش، وجود یک رستوران در هتل با قابلیت ارایه سرویس در هر وعده غذایی، خدمات رسانی به اتاق‌ها، ورودی هتل با ظرفیت‌مناسب، تخت‌هایی با اندازه استاندارد، سرویس حمام خوب و زیبا، قفسه‌های کافی، امکانات تفریحی، حوله و صابون، پرسنل آموزش دیده و خشکشویی و خدمات اتاق از دیگر خصوصیات این هتل‌ها است.

  • هتل‌های چهار ستاره

بر چه اساسی به هتل‌ها ستاره می‌دهند؟

در این هتل‌ها، اصلی‌ترین هدف کارکنان باید تامین آسایش و راحتی کارکنان باشد. کارکنان باید حرفه‌ای، مودب و آگاه باشند.

دریافت چهار ستاره مستلزم داشتن برخی از موارد زیر است:

خانه داری و نگهداری فوق العاده از هتل، اتاق و فضای سبز، طراحی ساختمان به صورت خاص و جالب،‌‌ هال ورودی لوکس، مبلمان بسیار خوب، فضاهای عمومی، آثار هنری، کیفیت بالای فرش و گل تازه، چشم انداز محیط طبیعی و فوق العاده، فضای مناسب و دکوراسیون جذاب برای پذیرش، رزرواسیون بسیار سریع و کارآمد، کارکنان متعهد با لباس متحد الشکل، وجود دربان و مدیریت متخصص از ویژگی‌های هتل‌های چهار ستاره است.

علاوه بر این تجهیزات عالی رستوران و غذاهای متنوع، خدمات رسانی عالی به اتاق‌ ها، وجود اتاق‌های بزرگ با نور کافی و مبل مناسب و زیبا، تلویزیون و دکوراسیون عالی و تزیین شده با کارهای هنری، دو تلفن یکی در کنار تخت و دیگری روی میز، تشک راحت و پتوی اضافه و تخت‌های بزرگ و معمولی، سرویس دهی بصورت دو مرتبه در روز به اتاق‌ها و حمام بسیار تمیز با صابون وسایل آرایش و حوله نیز باید در هتل‌های 4 ستاره در دسترس باشد.

 جعبه کمک ‌های اولیه، آیینه مناسب جهت اصلاح و آرایش، یخچال در داخل، سیستم خشک کن دست، در اختیار قراردادن لباس‌های راحت به میهمانان، سیستم روشنایی هوشمند در حمام و اتاق خواب و سایر امکانات مثل حمل و نقل، روزنامه رایگان و امکانات تفریحی برای میهمانان از قبیل استخر، سونا، زمین‌های بازی و ارایه خدمات ویژه از قبیل اتاق ملاقات، پارک اتومبیل توسط مستخدم و... نیز از الزامات هتل‌های چهار ستاره است.

  • هتل‌های پنج ستاره

بر چه اساسی به هتل‌ها ستاره می‌دهند؟

برای رزرو هتل پنج ستاره حسابی دقت کنید زیرا هزینه اقامت در این هتل‌ها نسبتا زیاد است بنابراین باید تمام امکانات لازم را به شما ارائه دهند. این نوع هتل‌ها در ردیف اول خدمات دهی قرار دارند و باید همواره کیفیت خدمات بالایی ارائه دهند. خدماتی که این هتل‌ها باید ارائه دهند از لیست زیر باید باشد:

معماری و دکوراسیون زیبا و منحصر به فرد و مستمر، دارای بیش از 100 اتاق،‌ هال ورودی، اتاق میهمان، فضای عمومی‌تزیین شده با کارهای هنری، مفروش شده با کیفیت بالا، دفتر پذیرش بسیار منظم در فضای کافی و آرام، دارای نگهبان و سرویس 24 ساعته، پرسنل آموزش دیده و متعهد، تزیین اتاق ها با استفاده از اشیای هنری، دارای 3 تلفن (کنار تخت، روی میز و داخل حمام)، تمیز کردن اتاق به صورت دو مرتبه در روز، سرویس حمام زیبا و مدرن، دارای رستوران عالی و غذاهای متنوع و سرویس غذا دهی، امکانات رستوران جذاب، سرویس حمل و نقل، مغازه و فروشگاه پوشاک، یخچال در داخل اتاق‌ها با انواع نوشیدنی بخشی از امکانات ضروری هتل‌های پنج ستاره است.

علاوه بر این کارکنان در هتل 5 ستاره، بسیار مرتب و پوشیده با لباس‌های شیک، مودب و آگاه و کارآمد و روابط عمومی‌‌خوب، نسبت به رفع نیازهای مهمانان متعهد هستند و بسیار عالی سرویس می‌دهند. دارای مدیر حرفه ‌ای و متخصص، سازگاری و هماهنگی سرویس‌ها، تداوم نگهداری و خانه داری بی عیب و نقص اجزای اصلی و اساسی برای حفظ درجه 5 ستاره است.

رزرو هتل از جاباما

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز