خبرگزاری کار ایران

13 درمان طبیعی برای آرتروز

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۳۰۲

آرتروز می‌تواند در اثر استفاده بیش از حد مفاصل و اغلب به دنبال انجام ورزش‌های سخت و سنگین، چاقی و یا پیری رخ دهد. اگر در سن جوانی یک ورزشکار بودید و در حال حاضر هنگام بلند شدن از زمین و رختخواب با درد زانو یا مفصل ران مواجه شدید، با پزشک خود در مورد آرتروز پرس و جو کنید.

ایلنا؛ درمان‌های طبیعی بسیاری برای افراد مبتلا به آرتروز وجود. در این مقاله 13 درمان طبیعی برای آرتروز را بیان خواهیم کرد که بر روی دارو یا عمل جراحی برای تسکین درد تکیه نمی‌کنند.

درمان‌های طبیعی برای آرتروز

آرتروز، شایعترین نوع بیماری بیومکانیک و فیزیولوژیک است. به گفته آکادمی جراحان ارتوپدی آمریکایی (AAOS)، غضروفی که به عنوان حائل در بین استخوان‌ها است، در این بیماری از بین می‌رود و باعث ساییده شدن استخوان‌ها بر روی یکدیگر می‌شوند.

در حالی که بسیاری عقیده دارند آرتروز به عنوان بیماری سالخوردگان است، اما باید گفت که این نظریه نادرست است. سه نفر از پنج بیمار مبتلا به آرتروز، کمتر از 65 سال دارند. آرتروز می‌تواند در اثر استفاده بیش از حد مفاصل و اغلب به دنبال انجام ورزش‌های سخت و سنگین، چاقی و یا پیری رخ دهد. اگر در سن جوانی یک ورزشکار بودید و در حال حاضر هنگام بلند شدن از زمین و رختخواب با درد زانو یا مفصل ران مواجه شدید، با پزشک خود در مورد آرتروز پرس و جو کنید.

آرتروز در مفاصلی که وزن را تحمل می‌کنند، زانو، مفصل ران، پا و ستون فقرات رایج است و در طی ماه‌ها یا سال‌ها پیشرفت می‌کند. چند دارو وجود دارد که می‌توانند به درمان آرتروز کمک کنند و همچنین جراحی برای افراد مبتلا به درد شدید نیز تجویز می‌شود. اما درمان‌های طبیعی زیر برای آرتروز ممکن است به کاهش درد کمک کنند. به یاد داشته باشید قبل از انجام این درمان‌های طبیعی برای آرتروز، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

نحوه درمان آرتروز با خوراکی های ضد التهاب

در تعداد زیادی از تحقیقات تعدادی خوارکی برای کاهش التهاب و تورم ناشی از درد آرتروز شناسایی شده‌اند. طبق تحقیقات منتشر شده در نوامبر 2015 در مجله Annals بر روی بیماری‌های روماتیسمی، اسیدهای چرب امگا 3 نقش مهمی در کنترل التهاب و بهبود زخم و دردهای مفصلی دارند که ممکن است روند پیشرفت آرتروز را کند کنند.

همچنین طبق تحقیقات انجام شده، زنجبیل نیز یکی از خوراکی‌هایی است که می‌تواند به کاهش التهاب کمک کند. از خواص زنجبیل تولید اسید سالیسیلیک در بدن است که در درمان التهاب بسیار موثر است و از این ترکیب در تولید داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAID) که برای آرتروز نیز تجویز می‌شوند استفاده می‌شود.

رژیم غذایی مشابه رژیم غذایی مدیترانه‌ای که بر مقدار زیادی سبزیجات، دانه‌های غلات، ماهی و چربی‌های سالم تأکید می‌کند نیز می‌تواند باعث کاهش التهاب و درمان آرتروز شود.

آب درمانی باعث حفظ حرکت مفاصل می‌شود

دستورالعمل‌های کالج آمریکایی روماتولوژی (ACR) در مورد مدیریت آرتروز توصیه ورزش‌های آبی و یا آب به عنوان درمان آرتروز است. دکتر کایلی می‌گوید: "بعضی از افراد ممکن است درد و رنج زیادی در حین انجام تمرینات زمینی داشته باشند، اما تمرینات آبی می‌تواند راهی برای تمرین بدون اعمال فشار بیش از حد بر روی مفاصل ایجاد کند."

طبق توصیه بنیاد آرتروز این نوع درمان را با استخر آب گرم شروع کنید و آن را به برنامه‌ای روتین تبدیل کنید. کار آب درمانی در استخر را بدون هیچ گونه تجهیزات آغاز کنید و سپس آن را به پیشرفته تبدیل کنید و میزان راحتی خود را در این تمرینات آبی افزایش دهید.

طبق تحقیقات منتشر شده در سال 2015 در مجله Geriatric Physical Therapy، آب درمانی برای افراد سالخورده مبتلا به آرتروز ‌می‌تواند بسیار کمک باشد و باعث می‌شود این افراد در مورد انجام حرکات تمرینی احساس راحتی داشته باشند و بیش از حد خسته نشوند، و همچنین باعث افزایش تحرک و توانایی انجام کارهای روزانه می‌شود. بنابراین اگر مبتلا به آرتروز هستید تنها کاری که باید بکنید این است که بلیط استخر را بخرید و از همین الان کار آب درمانی را آغاز کنید.

ورزش یک درمان طبیعی برای آرتروز است

ورزش‌های سبک به همراه تمرین‌های هوازی ترکیبی مناسب برای درمان طبیعی آرتروز است که می‌تواند عضلات اطراف مفصل آسیب دیده را تقویت کند و به حفظ سلامتی آن کمک کند.

گورجیت اس کالی استاد پزشکی و رئیس بخش روماتولوژی و ایمنی شناسی بالینی در دانشکده پزشکی دانشگاه فلوریدا در این باره می‌گوید: "غضروف مانند یک اسفنج است که نیاز به ورزش برای رساندن مواد مغذی به آن برای حفظ سلامتش دارد.

آیا کاهش وزن درمانی برای آرتروز است؟

اگر دچار اضافه وزن هستید، با فشار عضلانی، استرس و فشار روی زانوها و  مفاصل پا روبه‌رو هستید، که باعث بدتر شدن درد آرتروز می‌شود. به همین دلیل بر کاهش وزن به عنوان درمان برای آرتروز تأکید می‌شود.

روی آلتمن، متخصص روماتولوژی در بیمارستان دولتی UCLA در لس آنجلس، مدرس بازنشسته دانشگاه پزشکی UCLA می‌گوید: "کنترل وزن در افراد دارای اضافه وزن، چیزی است که می‌توانید با کمک آن علائم آرتروز و حتی پیشرفت آن را کند و کاهش دهید." .

دکتر آلتمن می‌گوید: "حتی مقادیر متوسط کاهش وزن بین 5 تا 10 کیلوگرم، اغلب می‌تواند سودمند باشد." هدف داشتن یک رژیم متعادل، شمارش کالری و ورزش منظم است.

انجام طب سوزنی برای تسکین درد آرتروز

طب سوزنی درمان باستانی چین می تواند درمانی برای آرتروز باشد. این درمان شامل قرار دادن سوزن‌های نازک و خاص در نقاط خاص بدن برای از بین بردن درد است. تحقیق در مورد طب سوزنی هنوز هم در حال انجام است، اما برخی از مطالعات نشان می‌دهد که طب سوزنی برای درمان آرتروز بهتر از این است که کار انجام ندهید، اما شاید از گزینه‌های دیگر بهتر نباشد. آلتمن می‌گوید: "ارزیابی طب سوزنی دشوار است، اما در حال حاضر اتفاق نظری مبنی بر موثر بودن طب سوزنی وجود دارد."

نحوه درمان آرتروز با ماساژ درمانی

بر طبق داده‌های مقاله‌ای که در ژوئن 2015 در مجله‌ای پزشکی منتشر شده است، یک ساعت ماساژ هر هفته برای مدت حداقل هشت هفته به عنوان درمانی برای آرتروز و درد ناشی از آن و همچنین افزایش تحرک نشان داده شده است.

آلتمن می‌گوید: اسپاسم عضلات در اطراف مفصل در آرتروز را می‌توان با استفاده از ماساژ درمانی آرام کرد. متخصص ماساژ با ضربه زدن و مالش به آرامی ناحیه عضلاتی که درد دارند، باعث افزایش جریان خون، گرم‌تر و آرام‌تر شدن ناحیه مبتلا به درد می‌شود.

کاهش درد آرتروز با انجام ارتوپدی

دستگاه‌های مکانیکی ارتوپدی به نام آرتوز می‌توانند به عنوان درمانی برای آرتروز باشند که برای حمایت و حفاظت از مفصل آرتریت و کاهش درد آرتروز استفاده می‌شوند. وسیله‌ای برقی و تحریک کننده روی مفصل ملتهب قرار می‌گیرد، و با حمایت از مفصل و فشار ناشی از وزن بدن و فعالیت روزانه، تسکین درد را فراهم کند. این دستگاه همچنین می‌تواند به احیا و بازسازی مفصل ساییده شده توسط آرتروز کمک کند.

کفش‌ها یکی دیگر از اشکال ارتوپدی هستند که در درمان آرتروز استفاده می‌شوند. این کفش‌ها برای کف پاها که بعد از پیاده روی صدمه می‌بینند بسیار مفید است . آلتمن یادآور می‌شود که یکی از رایج‌ترین ابزارها برای آرتروز عصا است که اغلب از آن به اشتباه استفاده می‌شود. او پیشنهاد می‌کند که طول عصا با میزان طول شخص را به درستی اندازه‌گیری کنید و نحوه درست استفاده از آن را نیز فرا بگیرید.

خواب بهتر درمانی طبیعی برای آرتروز

با داشتن درد خوابیدن می‌توانید سخت باشد اما بهبود خواب واقعا می‌تواند درمان خوبی برای آرتروز باشد. براساس یک مطالعه منتشر شده در فوریه 2014 در مجله Sleep، با تحقیقی که بر روی 367 بزرگسال مبتلا به آرتروز انجام شده که بر روی بهبود خواب خود کار کرده‌اند، دریافتند که استراتژی‌های شناختی رفتاری کاهش بیخوابی به بهبود خواب و کاهش درد کمک می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز