خبرگزاری کار ایران

از بلاکچین تا روابط انسان و حشرات در نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست

asdasd
کد خبر : ۷۴۹۸۰۹

دبیر هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست برنامه کارگاه‌ها و مناظره‌های این نمایشگاه را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، آرزو آقامحمدی، دبیر این نمایشگاه، در تشریح برنامه های هجدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست گفت: این نمایشگاه از صبح روز شنبه 24 فروردین ماه، کار خود را آغاز می‌کند که با توجه به رویکرد راهبردی نمایشگاه امسال، کارگاه‌های متنوع آموزشی و مناظره‌های دانشجویی با نگاهی نو و کاربردی به مسائل محیط زیستی برگزار خواهد شد.

وی افزود: در روز نخست برگزاری نمایشگاه، کارگاه‌های آموزشی با موضوع «بطری‌های آب معدنی یا دستگاه تصفیه آب خانگی؟»، «مدیریت سبز»، «سبک زندگی آگاهانه و مسئولانه» و «ارزیابی اثرات زیست محیطی طرح‌های توسعه» در کافه گفت‌وگو برگزار خواهد شد.

دبیر این نمایشگاه ادامه داد: همچنین در این روز، در پاتوق سبز، میزبان مناظره تخصصی «خودکفایی در محصولات کشاورزی رویکردی اشتباه است» خواهیم بود. کارگاه آموزشی «محیط‌زیست، سیلاب و مسئولیت اجتماعی«، کارگاه آموزشی »آشنایی با پرماکالچر و کشاورزی همسو با طبیعت» و کارگاه آموزشی«گردشگری پایدار و معیشت جوامع محلی» از دیگر برنامه‌های روز نخست است.

محمدی با بیان اینکه در روز دوم هم شاهد برگزاری کارگاه‌های متنوعی خواهیم بود، اظهار داشت: کارگاه آموزشی «افزایش محصولات کشاورزی و بازچرخانی آب استخرهای پرورش ماهی قزل‌آلا»، کارگاه آموزشی «شناخت و کشت گیاهان دارویی با رویکرد اکولوژیکی و اقتصادی در مراتع و جنگل‌های کشور"، کارگاه آموزشی "توسعه پایدار و سازمان‌های مردم نهاد" و کارگاه آموزشی تنوع زیستی کشاورزی در محل کافه گفت و گو برگزار می‌شود.

مناظره دانشجویی «عامل اصلی نابودی دریاچه ارومیه خشکسالی و عوامل طبیعی است»، پنل «حمل و نقل پایدار و آینده خودروهای برقی در توسعه حمل و نقل عمومی» و کارگاه آموزشی «محصول سبز» نیز از دیگر برنامه‌های روز دوم نمایشگاه است که در پاتوق سبز برگزار می‌شود.

به گفته دبیر هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست، کارگاه آموزشى «شیوه‌ھ‌اى کشاورزى در زیست‌بوم‌ھاى خشک»، کارگاه آموزشی «تصفیه پساب کارخانجات و بازچرخانی آب تصفیه شده»، کارگاه آموزشی ردپای کربن، کارگاه آموزشی «مالیات سبز و مالیات مستقیم» و کارگاه آموزشی «روابط انسان، حشرات و مراتع» نیز از جمله برنامه‌های روز سوم برگزاری نمایشگاه است.

وی با بیان اینکه در روز سوم، کارگاه آموزشی «تکنولوژی بلاکچین و آینده‌ سیاره زمین»، پنل «نقدی بر مصوبه بازنگری و اصلاح قانون برج‌‌باغ‌‌ها» و پنل «سیل، مردم و طبیعت» برگزار خواهد شد از برگزار مناظره دانشجویی با عنوان «راهکار مناسب کاهش آلودگی هوا در شهر تهران آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی است» در پاتوق سبز خبر داد.

در روز چهارم و پایانی نمایشگاه بین‌‌المللی محیط زیست نیز کارگاه‌های آموزشى «روش‌ھاى کشاورزى سازگار با اقلیم»، «مدیریت مصرف و پایداری محیط‌زیستی»، «تفاوت سبک زندگی لاکچری و آگاهانه» و کارگاه آموزشی «ردپای آب» در کافه گفت‌وگو برگزار می‌شود.

همچنین پاتوق سبز در این روز میزبان مناظره دانشجویی با موضوع «برای رسیدن به توسعه پایدار ارتقای فرهنگ مردم مهم‌تر از مدیریت منابع تجدیدناپذیر است»، پنل «تجربه تعامل محلی برای ارتقای کیفیت محیطزیست؛ تجربه فرحزاد» و پنل «نقش مشارکت‌های مردمی در حفاظت از محیط زیست» خواهد بود.

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست از روز شنبه 24 فروردین ماه به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپاست. عواید حاصل از این نمایشگاه به سیل‌زدگان حوادث اخیر کشور اهدا می‌شود.

مراسم افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست و مقامات ارشد وزارت کشور، امور خارجه، نیرو، راه و شهرسازی و شهرداری تهران، ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۲۴ فروردین ماه در سالن خلیج فارس محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌‌المللی تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز