خبرگزاری کار ایران

خدمات بالینی در منازل چگونه است؟

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۶۳۲

پرستار کودک می تواند یک گزینه بسیار خوب برای نگهداری از فرزندانتان باشد. البته چون هفت سال اول زندگی مهم ترین دوران است. در این دوران شخصیت کودکان شکل می گیرد به همین جهت باید پرستار کودک در زمینه تربیت و نگهداری کودک تحصیل کرده باشد.

ایلنا؛ همه ما قطعا دیده ایم که افراد سالمند و افرادی که توانایی جسمانی پایینی دارند برای انجام خدمات منزل یا خدمات بالینی خود از پرستار استفاده می کنند. نه تنها سالمندان و ناتوانان بلکه مادران و پدران شاغل نیز برای نگهداری کودک خود از پرستار استفاده می کنند. مراکز مختلفی هستند که کار آنها تربیت و جذب نیروی پرستار در زمینه خدمات پرستاری در منزل است. با تحقیق و بررسی این مراکز به راحتی می توانید پرستار مورد اعتماد خود را انتخاب کنید.

انواع خدمات پرستاری در منزل چیست؟

خدمات پرستاری در منزل معمولا به سه دسته عمده تقسیم بندی می شود. پرستار کودک، پرستار سالمند و پرستار بیمار.

پرستار سالمند : به دلیل افزایش جمعیت سالمندان، مراقبت و پرستاری از آن ها باید به نحو شایسته ای انجام بگیرد. معمولا پرستاری سالمند به صورت شبانه روزی، شبانه، روزانه و یا به صورت مقطعی است.

پرستار سالمند باید تمامی درمان های سالمند را پیگیری مند و سر وقت دارو و غذای آنان را بدهد. همچنین تمامی کار های منزل آنان یا کار های شخصی سالمند باید توسط پرستار سالمند به خوبی رسیدگی شود. حتی باید آنان را در گردشگر و امور مالی بیرون از خانه همراهی کرد. با این کار سالمندان حس معذوریت نسبت به خانواده خود ندارند و دوران سالمندی خود را همراه با آرامش و محبت سپری می کنند.

پرستار کودک : مادر و پدران شاغل همواره این دغدغه را دارند که فرزندانشان را در مدت زمانی که نیستند کجا نگهداری کنند. خیلی از افراد نگهداری کودک در مهد کودک ها را ترجیح می دهند. اما مهد کودک ها یک بازه سنی معینی دارد و همچنین مدت زمان کوتاهی می تواند از فرزند شما نگهداری کنند به همین جهت ممکن است در همه شرایط گزینه خوبی برای فرزندتان نباشد.

پرستار کودک می تواند یک گزینه بسیار خوب برای نگهداری از فرزندانتان باشد. البته چون هفت سال اول زندگی مهم ترین دوران است. در این دوران شخصیت کودکان شکل می گیرد به همین جهت باید پرستار کودک در زمینه تربیت و نگهداری کودک تحصیل کرده باشد. بیشتر پرستاران کودک باید در زمینه روانشناسی، علوم تربیتی و مشاوره و ... تحصیلات لازم را داشته باشند تا بتوانند به عنوان پرستار کودک مشغول شوند.

پرستار کودک آموزش دیده است تا به کودکان زبان دوم آموزش دهند، موسیقی، نقاشی و کاردستی را با آنها تمرین کنند، در اوغات فراغت آنان بازی های فکری و آموزشی انجام دهند و به تمامی امور درسی و ورزشی آنان رسیدگی کنند.

پرستار بیمار: پرستار بیمار باید به صورت شبانه روزی در خدمت بیماران باشد و محیطی آرام و بهداشتی را برای بیماران فرآهم کند. متاسفانه برخی از  بیماران شرایط نگهداری در بیمارستان را ندارند به همین خاطر آنان را در منزل نگهداری می کنند.

تمامی امور نظافتی و بهداشتی بیمار و محیطی که در آن نگهداری می شود باید توسط پرستار بیمار انجام شود. همچنین تهیه غذا و دادن دارو های بیمار سر وقت از مهم ترین کار هایی است که باید پرستار بیمار انجام دهد.

آیا افرادی که خدمات پرستاری در منزل را انجام می دهند قابل اعتماد هستند؟

متاسفانه برخی از افراد اعتمادی به خدمات پرستاری در منزل ندارند و ترجیح می دهند خودشان از بیمار و سالمند پرستاری کنند. اما بهتر است بدانید که افرادی که تحت عنوان پرستار سالمند، پرستار کودک و پرستار در منزل فعالیت می کنند. افرادی تحصیل کرده هستند که به خوبی می دانند چگونه باید با سالمندان و بیماران ارتباط برقرار کرد. همچنین این افراد آموزش های تخصصی دیده اند تا افرادی را که از آنان مراقبت می کنند احساس آرامش داشته باشند.

معمولا افرادی که پرستار نیستند و آموزش ندیده اند بعد از مدتی از پرستاری کردن خسته می شوند. معدود افرادی را می توان پیدا کرد که با حوصله و آرامش کافی خدمات پرستاری منزل را انجام داد پس بهتر است برای آرامش سالمندان و فرزندان خود از خدمات پرستار سالمند و پرستار بچه استفاده کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز