خبرگزاری کار ایران

۷ راهکار ساده اما کاربردی برای حفظ شارژ باتری گوشی موبایل

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۲۶۱

شما نیز در طول روز چندین بار متوجه تمام شدن شارژ باتری و خاموش شدن گوشی هوشمند خود شده اید؟ آیا باتری گوشی شما بیش از یک روز قادر است بدون شارژ دوام بیاورد؟

ایلنا؛ پردازندهای گوشی های هوشمند روز به روز قدرتمندتر شده و صفحه نمایش ها بزرگ تر می شوند. پردازنده قدرتمندتر و صفحه نمایش بزرگ تر نیازمند مصرف بالای انرژی است. علاوه بر دو مورد ذکر شده، نکات زیادی در حین استفاده از گوشی موبایل وجود دارد که مصرف باتری گوشی را به طور قابل توجهی افزایش می دهند. میزان شارژدهی و عمر باتری از اصلی ترین مؤلفه هایی است که در خرید گوشی هوشمند زیر ذره بین خریداران قرار می گیرد. کاهش دوام باتری و اتمام سریع شارژ باتری از مهم ترین گلایه هایی است که اکثر خریداران گوشی همراه مطرح می کنند. در ادامه به 7 نکته مهم اشاره خواهیم کرد که با رعایت این نکات می توانید به طور قابل توجهی دوام باتری گوشی را افزایش دهید.

۷ راهکار ساده اما کاربردی برای حفظ شارژ باتری گوشی موبایل

  1. برنامه هایی که در حال مصرف باتری هستند ولی شما استفاده ای از آن ها ندارید را غیرفعال کنید. اگر وارد بخش تنظیمات باتری گوشی خود شوید لیستی از برنامه های گوشی را خواهید دید که به ترتیب میزان مصرف باتری چیده شده اند. برنامه ها را به دقت بررسی کنید، آن هایی که نیاز به استفاده ندارند و در حال مصرف باتری هستند را غیرفعال یا حذف کنید.    
  2. نسخه های جدید برنامه ها و اپلیکیشن ها به گونه ای طراحی شده اند که بهبودهایی در رابطه با میزان مصرف باتری گوشی به همراه دارند. سعی کنید همواره اپلیکیشن های گوشی خود را آپدیت (به روز رسانی) کنید. با این روش می توانید توسط اپلیکیشن های جدید، مصرف باتری را به طور قابل توجهی کاهش دهید.
  3. قابلیت های اتصال دستگاه خود را چک کنید. اتصال وای فای (WiFi)، سرویس مکان یاب (GPS) و هات اسپات (Hotspot) ازجمله مهم ترین این موارد محسوب می شوند. سعی کنید شش دانگ حواستان به این اتصالات باشد! بلافاصله بعد از استفاده از این قابلیت ها، حتماً آن ها را غیرفعال کنید. براساس بررسی های انجام شده شبکه موبایل دیتا و استفاده از گوشی به عنوان مودم (هات اسپات کردن)، عمده ترین اتصالاتی هستند که میزان مصرف باتری گوشی موبایل را به طور قابل توجهی افزایش می دهند.
  4. قابلیت تنظیم خودکار نور صفحه نمایش گوشی را غیرفعال کنید. وقتی قابلیت تنظیم خودکار صفحه نمایش گوشی موبایل فعال باشد، حسگری که به منظور سنجش نور محیط در کنار لنز دوربین سلفی دستگاه تعبیه شده نیز فعال خواهد بود. اعمال دستور افزایش یا کاهش نور صفحه نمایش توسط حسگر، منجر به مصرف انرژی قابل توجه باتری خواهد شد.
  5. زمان خاموش شدن نور صفحه نمایش دستگاه را کاهش دهید. این زمان می تواند بنا به سلیقه شخصی کاربر کم یا زیاد شود. به عنوان مثال، شما می توانید زمان روشن ماندن صفحه نمایش گوشی را روی یک دقیقه تنظیم نمایید. در این صورت یک دقیقه بعد، گوشی صفحه نمایش گوشی شما خاموش خواهد شد. سعی کنید تا جایی که می توانید این تایم را به حداقل ممکن کاهش دهید. زمان 30 ثانیه می تواند برای گوشی هوشمند شما با هدف حفظ شارژ باتری، زمان مناسبی باشد. همچنین می توانید پس از اتمام فعالیت خود با فشردن دکمه پاور، صفحه نمایش دستگاه را به صورت آنی خاموش کنید.
  6. تعداد ویجت ها را پایین نگه دارید. ویجت ها یکی از ویژگی های بسیار جالب سیستم عامل ها محسوب می شوند که توسط آن ها می توانید اپ هایی مانند موزیک را بخوبی کنترل کنید. جالب است بدانید که تعدادی از ویجت ها برای بروز رسانی دائم محتوای خود نیاز به اتصال به شبکه اینترنت دارند. به منظور حفظ مصرف باتری، سعی کنید که ویجت های غیرضروری را کنار گذاشته و حذف کنید.
  7. حالت صرفه جویی باتری را فعال کنید. با فعال کردن این گزینه می توانید به راحتی مصرف باتری گوشی خود را مدیریت کنید. وقتی درصد شارژ به حد معینی برسد، حالت صرفه جویی باتری به صورت خودکار فعال شده و نور صفحه نمایش را کم می کند و یا برنامه های پس زمینه را خاموش می کند.]

۷ راهکار ساده اما کاربردی برای حفظ شارژ باتری گوشی موبایل

 اگر قصد خرید گوشی جدید دارید، لازم می دانیم فروشگاه اینترنتی زنبیل را به شما معرفی کنیم. در این فروشگاه می توانید به بهترین قیمت گوشی موبایل ازجمله بهترین قیمت گوشی سامسونگ ، بهترین قیمت گوشی اپل ، بهترین قیمت گوشی هواوی و دیگر برندهای محبوب دسترسی داشته باشید. با خرید اینترنتی از زنبیل، می توانید از خدمات انحصاری و متنوع این فروشگاه بهره مند شوید. از مهم ترین این خدمات می توان به «تضمین بهترین قیمت»، «تضمین اصالت کالا»، «چتر حمایتی زنبیل» و «تحویل فوری سه ساعته» اشاره کرد. خدمت انحصاری «تضمین بهترین قیمت» این امکان را فراهم می آورد که مشتری تا ده روز بعد از خرید امکان بررسی، مقایسه و استرداد ما به التفاوت قیمت زنبیل با سایر فروشگاه های معتبر را داشته باشد. براساس خدمت انحصاری «تضمین اصالت»، تا ده روز بعد از خرید اگر مشکلی در اصالت یا گارانتی محصول وجود داشت، به راحتی می توانید نسبت به بررسی اصالت کالا از شرکت های خدمات پس از فروش اقدام نمایید. در صورت هرگونه مشکل در اصالت کالا به راحتی می توانید کالای خریداری شده را عودت دهید. اگر دستگاه دچار مشکل فنی شد، کارشناسان فروشگاه به طور رایگان پیگیر موضوع تا زمان رفع مشکل خواهند بود. شما نیز می توانید به خانواده بزرگ مشتریان زنبیل بپیوندید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز