خبرگزاری کار ایران

فشارسنج عقربه‌ای بخریم یا دیجیتالی؟ کدامیک و چرا؟

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۱۳۶

قاتل خاموش، اصطلاحی که به فشار خون نسبت می دهیم. امروزه افراد زیادی را میبینیم که از بیماری فشارخون رنج می برند که بیشتر این افراد، میانسال و سالمند محسوب می شوند. به راستی از مفهوم فشار خون چقدر می دانید؟ با محدوده طبیعی، بالا و پایین فشارخون آشنا هستید؟ با انواع فشارسنج آنالوگ و دیجیتالی چقدر آشنایی دارید؟

ایلنا؛ در ادامه در این مقاله قصد داریم به تمامی سوالاتی که مطرح کردیم پاسخ دهیم. همچنین در انتها نیز فروشگاه اینترنتی معتبر برای خرید فشارسنج با بهترین قیمت معرفی خواهیم کرد.

قبل از آن که در مورد انواع فشارسنج صحبت کنیم، لازم می دانیم که شما را با مفهوم فشار خون آشنا سازیم. فشار خون به عنوان یکی از علائم حیاتی، میزان فشاری است که توسط خون در جریان در رگ ها، به دیواره رگ ها وارد می شود. حال باید بدانیم فشار خون طبیعی چقدر است؟ قبل از آن که به این سوال پاسخ دهیم باید با مفهوم فشار ماکزیمم و مینیمم آشنا شوید. وقتی قلب شما به تپش در می آید، خون به رگ ها پمپاژ می شود. در این حالت قلب شما منقبض شده و فشار خون در رگ ها بالا می رود که اصطلاحاً آن را فشار ماکزیمم یا سیستولی می نامیم. در مقابل زمانی که قلب دوباره از خون پر شده و منبسط می شود، فشار خون در رگ ها پایین می آید که اصطلاحاً آن را فشار مینیمم یا دیاستولی می نامیم. برای سنجش فشار خون باید هر دو این دو معیار را درنظر داشته باشید. شاید باور نکنید که اکثر افراد با محدوده فشار خون طبیعی آشنایی ندارند. لازم است بدانید که فشار خون سیستولی 120 میلی لیتر جیوه یا پایین تر و فشار خون دیاستولی 80 میلی متر جیوه یا پایین تر به عنوان فشار خون طبیعی طبیعی شناخته می شوند. زمانی که فشار خون سیستولی به بالای 140 میلی متر جیوه و فشار خون دیاستولی به بالای 90 میلی متر جیوه برسند، اصطلاحاً می گوییم فشار خون بالا است. در مقابل فشار خون پایین به وضعیتی گفته می شود که فشار خون ماکزیمم شخص کمتر از 90 میلی متر جیوه و فشار خون مینیمم فرد کمتر از 60 میلی متر جیوه باشد.

فشارسنج عقربه‌ای بخریم یا دیجیتالی؟ کدامیک و چرا؟

عوامل مختلفی می تواند باعث شود که این نظم به هم خورده و فشار خون شما بالا یا پایین آید. فعالیت کم، مصرف نمک زیاد، چاقی و نیز مصرف فست فودها ازجمله مهم ترین عواملی است که باعث تشدید فشار خون می شوند. جالب است بدانید که مصرف قرص های ضدبارداری نیز از عوامل اصلی افزایش فشار خون در خانم ها محسوب می شود. پس قبل از استفاده از نوع داروها، حتماً با متخصص قلب و عروق مشورت نمایید. عفونت های شدید، از دست دادن خون و و واکنش های آلرژیک شدید و کمبود مواد مغذی در رژیم غذایی شما همگی عواملی هستند که باعث افت شدید فشا خون می شوند.  

حال که با فشار خون و محدوده طبیعی آن آشنا شدید، وقت آن فرا می سرد که با انواع دستگاه فشارسنج نیز آشنا شوید. فشار خون توسط دستگاه مخصوصی به نام فشارسنج اندازه گیری می شود. فشارسنج اقسام مختلفی دارد ولی فشار سنج آنالوگ و دیجیتالی دو نوع پرکاربرد فشارسنج هستند که در ادامه شما را با ویژگی های هر کدام آشنا می کنیم.

فشارسنج آنالوگ

فشارسنج های آنالوگ به دو نوع جیوه ای و عقربه ای تقسیم بندی می شوند که عمدتاً توسط پزشکان برای معاینه در کلینیک ها مورد استفاده قرار می گیرند. فشارسنج های عقربه ای در مقایسه با نوع جیوه ای کاربرد زیادی دارند، با این حال هر دو نوع فشارسنج های عقربه ای و جیوه ای در مقایسه با انواع دیگر فشارسنج ها نتایج بسیار دقیقی دارند ولی برخی افراد در استفاده از آن مشکل دارند. علت نیز آن است که نیاز به یک فرد دیگر دارید تا بتواند کیسه هوا را به درستی به بازوی شما ببندد. بسته نشدن درست کیسه هوا، نتایج دقیق دربرنخواهد داشت. این نوع دستگاه عمدتاً توسط پزشکان برای معاینه در کلینیک ها استفاده می شود. فشارسنج های عقربه ای دارای کیسه هوا یا کاف هستند که به دور بازو بسته می شوند. کیسه هوا توسط تلمبه کوچک تا حدی باد می شود که فشار آن از فشار شریان های شما بیشتر شود. در مرحله بعد یک گوشی پزشکی زیر کیسه هوا گذاشته می شود تا با شنیدن اولین نبض، فشار بالا و با قطع صدای نبض، فشار پایین به دست آید.

فشارسنج عقربه‌ای بخریم یا دیجیتالی؟ کدامیک و چرا؟

فشارسنج دیجیتالی

در دقیق بودن فشارسنج های عقربه ای شکی نیست، ولی همچنان که گفتیم برای اندازه گیری دقیق توسط فشارسنج آنالوگ نیاز به فردی دارید که در کنار شما بتواند به طور دقیق فشار خونتان را اندازه گیری کند. همچنین شما همیشه نمی توانید برای چک کردن فشار خونتان به مطب یا کلینیک مراجعه کنید. بخصوص زمانی که پزشک توصیه می کند فشار خون شما به طور منظم چک شود. همچنین بعضاً مشاهده می شود که شلوغی، سروصدا و استرس افراد در مطب، فشار خون صحیح را برای فرد به همراه ندارد. شاید بپرسید راهکار چیست؟ راهکار خرید دستگاه فشارسنج دیجیتالی است. دستگاه فشار سنج دیجیتالی نیز دارای دو نوع بازویی و مچی است. پزشکان متخصص عموماً نتایج به دست آمده از فشارسنج های بازویی را دقیق تر اعلام می کنند. کار با فشارسنج دیجیتالی معمولاً راحت بوده و نیاز به گوشی پزشکی جهت گرفتن فشار ندارد. فشار سنج دیجیتال کاملاً اتوماتیک است و با لمس یک دکمه، خود دستگاه به طور خودکار پمپ شده و سپس هوای درون آن تخلیه می شود.

یکی از مهم ترین تفاوت های فشارسنج دیجیتالی با آنالوگ در آن است که در نوع دیجیتالی، میزان فشار خون بر روی مانیتور دستگاه نمایش داده می شود. برخی از آن ها منبع تغذیه باتری دارند و برخی دیگر با آداپتور کار می کنند. این نوع فشارسنج ها علاوه بر نمایش فشار خون، امکان اندازه گیری ضربان قلب و تشخیص آریتمی را نیز فراهم ساخته اند. در مجموع می توان گفت فشارسنج های دیجیتالی به دلیل کوچک بودن و حمل و نقل آسان و قابلیت استفاده در هر شرایط، طرفداران زیادی پیدا کرده اند. اگر قصد خرید فشارسنج دیجیتال را دارید، پیشنهاد می کنیم با اصلی ترین معیارهای خرید فشارسنج دیجیتال نیز آشنا شوید.

فشارسنج عقربه‌ای بخریم یا دیجیتالی؟ کدامیک و چرا؟

پیشنهاد می کنیم جهت خرید انواع فشارسنج عقربه ای و فشارسنج دیجیتال امرن و beurer به فروشگاه اینترنتی زنبیل به عنوان یکی از بزرگ ترین فروشگاه های اینترنتی کشور مراجعه نموده و قیمت فشارسنج در این فروشگاه را با فروشگاه های معتبر دیگر مقایسه نمایید. بعد از این مقایسه است که می توانید به بهترین قیمت فشارسنج بیورر و بهترین قیمت فشارسنج omron و همچنین بهترین قیمت برای سایر فشارسنج های معتبر بازار دست پیدا کنید. اگر تا 10 روز بعد از خرید فروشگاهی را یافتید که همان محصول را با قیمت پایین تری به فروش می رساند کافی است به فروشگاه اطلاع دهید تا ما به التفاوت را دریافت کنید. نگران اصالت محصول نیز نباشید. چرا که این فروشگاه با تضمین اصالت دستگاه، خیال شما را از بابت همه چیز راحت می کند. شما نیز با خرید اینترنتی از این فروشگاه می توانید به خانواده بزرگ مشتریان زنبیل بپیوندید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز