خبرگزاری کار ایران

با مودم Huawei ۵G CPE Pro بیشتر آشنا شوید

بزرگراه اینترنت در اتاق نشیمن

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۴۵۷

در کنگره جهانی موبایل امسال که به‌تازگی در شهر بارسلونای اسپانیا برگزار شد، بخش محصولات مصرفی هوآوی از CPE جدید خود به نام Huawei 5G CPE Pro رونمایی کرد. این CPE مودمی است که می‌تواند به واسطه فناوری 5G، امکان دسترسی به اینترنت بسیار پرسرعت را فراهم کند. این مدل که اولین بار حدود یک ماه پیش و در یک رویداد اختصاصی معرفی شد، می‌تواند ارتباط بین کاربران و دستگاه‌های متصل به اینترنت را به شکل چشم‌گیری تقویت کند. این مودم به تراشه Balong 5000 مجهز است و می‌تواند نقطه عطفی برای دسترسی کاربران به شبکه‌های 5G در نقاط مختلف جهان باشد.

ایلنا؛ هوآوی، محرک دنیای 5G

Huawei 5G CPE Pro با تکیه بر تراشه Balong 5000 اختصاصی هوآوی می‌تواند تجربه‌ای متفاوت از دسترسی به اینترنت ارائه کند. تراشه قدرتمند Balong 5000 نخستین تراشه 5G و چند حالته برای پشتیبانی از استانداردهای 2G 3G و 4G به صورت همزمان است. این مزیت این امکان را برای کاربر فراهم می آورد در مناطقی که پوشش شبکه 5G به اندازه کافی قوی نیست، به کمک این مودم به شبکه‌های 4G یا استانداردهای دیگر دسترسی داشته باشد.

ریچارد یو مدیر عامل هوآوی در این ارتباط گفت: «تعهد هوآوی به تحقیق‌وتوسعه باعث شده که بحث توسعه فناوری ها در این شرکت از زمان آغاز به کار آن مورد توجه اصلی مهندسان آن قرار گیرد. با وجود این پیشرفت ها هوآوی می تواندمحرک حوزه 5G حتی در همین مراحل ابتدایی باشد. ما سرمایه‌گذاری و تحقیق در زمینه 5G را از سال ۲۰۰۹ آغاز کردیم و به لطف این سرمایه‌گذاری آماده‌ایم تا به استقبال عصر 5G برویم. ما مصمم هستیم که به توسعه اکوسیستم‌های هوشمند در بخش‌های مختلف ادامه بدهیم».

اینترنتی به پهنای بزرگراه

برای اطمینان از برآورده شدن خواسته‌های کاربران در رابطه با دسترسی به اینترنت، Huawei 5G CPE Pro می‌تواند سرعتی شبیه به سرعت فیبرهای نوری (۳.۲ گیگابیت بر ثانیه) در شبکه‌های تجاری ارائه کند و ارتباطات تصویری با کیفیت فوق‌العاده و تعامل‌های چندرسانه‌ای فراگیر را امکان‌پذیر سازد. افزون بر این Huawei 5G CPE Pro از کانالی اختصاصی برای ویدئو و بازی بهره می‌گیرد تا ارتباط‌های ویدئویی (حتی ویدئوهای 8K و بازی‌های واقعیت مجازی) به هیچ عنوان کیفیت خود را از دست ندهند.

همچنین هوآوی می‌کوشد تا از طریق نوآوری‌های خود کیفیت و پایداری اتصال به اینترنت را بیش از پیش ارتقا دهد. فناوری HiLink هوآوی این امکان را فراهم می‌کند که Huawei 5G CPE Pro فقط با یک کلیک به هر شبکه‌ای متصل شود. HiLink پلتفرمی برای ارتباطات داخلی خانه‌های هوشمند است که امکان تعامل بین همه انواع دستگاه‌های هوشمند را فراهم می‌آورد. این فناوری که با WPS هم سازگار است، نیاز به رمز عبور برای دسترسی به شبکه وای‌فای را حذف کرده تا این راه‌حل به گزینه‌ای کاربرپسند تبدیل شود. کاربران به کمک فناوری HiLink هوآوی می‌توانند به شکل ساده ای بین این مودم و سایر نقطه‌های دسترسی‌ِ سازگار با HiLink ارتباط ایجاد کرده و تجهیزات موجود در محدوده وسیعی را تحت بستر WiFi به هم متصل کنند. در چنین شبکه‌ای، دستگاه‌ها می‌توانند به‌آسانی بین نقاط دسترسی جابه‌جا شوند و از طریق نزدیک‌ترین Access Point به شبکه وای‌فای دسترسی داشته باشند. باید به این نکته هم اشاره کنیم که این مودم از باندهای فرکانسی ۲.۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند. این مودم به‌صورت هوشمند دستگاه‌های نزدیک را تشخیص می‌دهد و از طریق باند فرکانسی ۵ گیگاهرتز به آن‌ها وصل شده تا حداکثر سرعت را در اختیار این دستگاه‌ها قرار بدهد. همچنین برای دستگاه‌هایی که فاصله بیشتری دارند از باند فرکانسی ۲.۴ گیگاهرتز استفاده می‌کند تا بتواند داده‌ها را تا فاصله بیشتری منتقل کند.

دو محصول دیگر از دنیای 5G

هوآوی در کنگره موبایل ۲۰۱۹ از دو دستگاه دیگر که به تراشه Balong 5000 مجهزند، رونمایی کرد: Huawei 5G CPE Win و Huawei 5G CPE Mobile. این محصولات جدید هوآوی که از فناوری 5G پشتیبانی می‌کنند، می‌توانند بستر مناسبی برای دسترسی کاربران به اتصال فراگیر 5G در محیط های مختلف باشند.

هوآوی با تکیه بر سرمایه‌گذاری‌های ادامه‌دار خود برای تحقیق‌وتوسعه فناوری 5G، مشارکت‌های جهانی خود را به شرکت های همکار مختلف، اتحادیه‌های تجاری بین‌المللی و فراتر از آن گسترش داده است. هوآوی از سال ۲۰۰۹ تا کنون، با بیش از ۲۰ دانشگاه در نقاط مختلف جهان شریک شده است و با سازمان‌های مختلفی از قبیل METIS، ITU، China IMT-2020 و 3GPP فعالانه همکاری می‌کند. هوآوی که سیزده مرکز تحقیقاتی 5G در کشورهای مختلف دارد، به همراه شرکای تجاری خود به دنبال استانداردی واحد برای فناوری 5G است تا به پیدایش صنعت پیشرفته‌ای در حوزه 5G یاری برساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز