خبرگزاری کار ایران

با یک کلیک کار آفرین شوید!

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۵۸۱

بر اساس آخرین گزارش از شاخص جهانی کارآفرینی، رتبه‌ی کار آفرینی ‌ایران 13 پله رشد پیدا کرده و توانسته است به جایگاه هفتاد و دوم جهان برسد.

ایلنا؛ فاطمه تقی‌زاده

اوایل سال 97 بود که خبری به سرعت در خبرگزاری‌ها منتشر شد و از همان ساعت اولیه‌ی انتشار توانست سوژه‌ی داغِ منتقدین اقتصادی شود برای تحلیل و بررسی.

خبر حاکی از آن بود که: «بر اساس آخرین گزارش از شاخص جهانی کارآفرینی، رتبه‌ی کار آفرینی ‌ایران 13 پله رشد پیدا کرده و توانسته است به جایگاه هفتاد و دوم جهان برسد.»

خبر خوشحال کننده بود و قابل تامل. این‌که چطور کارآفرینی ایران توانسته بود در عرض یک سال 13 پله صعود کند؟ و این‌که سهم مردم عادی در این رشد و صعود بی‌نظیر چقدر است؟ سوال‌هایی بود که در ابتدا به ذهن می‌رسید.

کار آفرینی سبکی از زندگی است که از قدیم‌الایام مردم به آن علاقه‌مند بودند و همیشه پسِ تمامِ آرزوهای شغلی، خود را در هیبت یک کارآفرین تصور می‌کردند و بر این باور بودند که کارآفرین‌ها به‌خاطر درآمد بالا، زندگی راحت‌تری دارند.

شاید تصور مردم، به جا و درست باشد اما نه نسبت به تمام کارآفرین‌ها. امروزه به دلیل شرایط متغیر اقتصادی، کارآفرینی تبدیل شده است به فعالیتی با ریسک بالا و همراه با استرس و فشار عصبی زیاد. فعالیتی که اگر با برنامه ریزی و تدبیر مناسب همراه نباشد و به روز نباشد ممکن است خیلی زود به ورشکستگی و از دست دادن سرمایه زندگی اشخاص ختم شود.

کارآفرینی هم مانند هر امر دیگری دائما در حال به روز شدن است. این به روز شدن درست از زمانی شروع شد که کارآفرین‌ها به این نتیجه رسیدند که بهتر است برای توسعه و رونق دادن کارشان از دنیای فن‌آوری و اطلاعات استفاده کنند. دنیایی که در آن یک عالم وسیله و ابزار ساده و کاربردی وجود دارد برای بهبود اوضاع متزلزل کارآفرینی. ابزاری مانند سایت‌ها و اپیلیکشن‌ها.

با یک کلیک کار آفرین شوید!

اقبال عمومی مردم به تجارت الکترونیک و خرید و فروش‌ اینترنتی، خود مُهر تاییدی بود بر راهی که کارآفرینان انتخاب کرده بودند. راهی که گمان می‌رود دلیل اصلی صعود 13 پله‌ای ایران در رنکینگ جهانی کارآفرینی باشد.

حالا دیگر لازم است هر کارآفرین علاوه بر داشتن هوش اقتصادی، هوش دیجیتال و الکترونیک هم داشته باشند. درست مثل تیم کارآفرینِ این‌سو.

این‌ روزها مجموعه این‌سو ثابت کرده است که می‌شود با کمی تدبیر و خلاقیت، هم کارآفرینی کرد و هم از کارآفرینان دیگر حمایت کرد. می‌شود بستری را فراهم کرد که در آن به کسب و کار کاسبان، تاجران و کارآفرینان ایرانی رونق بخشید. و محصولات ایرانی را دقیق معرفی و در دسترس مصرف کنندگان قرار داد.

نمی‌شود اسم این‌سو را گذاشت سایت خرید و فروش اینترنتی. فروشگاه کالای ایرانی این‌سو فراتر از این‌ها گام برداشته است و توانسته است در فاز اول فعالیت خود، 36 هزار قلم کالای ایرانی را در 10 سالن مختلف جمع‌آوری کند. طبیعی است که برای تولید، تکثیر و عرضه‌ی هر کدام از این اقلام، صدها کار آفرین ایرانی تلاش کرده‌اند و وقت و هزینه صرف کرده‌اند. کارآفرینانی که بسیاری از آن‌ها صاحبان بهترین و شاخص‌ترین برندهای ایرانی هستند و بعضی‌ از آن‌ها فعالان خوش فکری هستند که دغدغه تولید کالای با کیفیت و متنوع ایرانی را دارند ولی به خاطرِ نداشتن بودجه‎‌ی کافی نتوانسته‌اند آن‌طور که باید و شاید محصول‌شان را عرضه کنند. این‌سو سعی کرده است سالن‌های خود را به نحوی دسته بندی کند که کار آفرینان بتوانند به‌صورت اینترنتی غرفه‌ کالای ایرانی مورد نیاز خود را انتخاب کنند و کالای با کیفیت ایرانی را در آن غرفه معرفی کنند و در همان‌جا هم به فروش برسانند.

حالا به جرئت می‌توان گفت این‌سو کارآفرینی است که می‌تواند هر ایرانی را به یک کارآفرین موفق و نمونه تبدیل کند. آن هم با یک کلیک ساده.

با یک کلیک کار آفرین شوید!

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز