خبرگزاری کار ایران

معیارهای کلیدی در خرید انواع کولر گازی به همراه آخرین قیمت ها

asdasd
کد خبر : ۷۳۱۰۶۱

آیا شما نیز قصد انتخاب دستگاهی دارید که هوای گرم تابستان را به هوای سرد زمستانی تبدیل کند؟ آیا شما نیز قصد خرید کولر گازی دارید و شناخت کافی برای انتخاب یک خرید به صرفه و عالی ندارید؟ نگران نباشید!

با گرم تر شدن هوا در فصل تابستان وجود کولر در خانه ضروری است. از میان دو نوع کولر پرکاربرد در ایران، کولر گازی از جایگاه خاصی برخوردار است. کولر گازی شاید کمی گران باشد ولی مطمئن باشید مقدار پولی که بابت آن می پردازید، به استفاده ای که از آن می کنید می ارزد. شاید گران بودن این محصول دلیلی باشد بر حساسیت بیشتر در انتخاب بهترین محصول.

در ابتدا لازم می دانیم که با مهم ترین معیارهای خرید کولر گازی مناسب آشنا شوید. از مهم ترین این معیارها می توان به ظرفیت مورد نیاز، فناوری اینورتر و نیز سایر فناوری ها اشاره کرد. اگر اطلاعات لازم در مورد معیارهای خرید را بدست آورده اید باید عنوان کنیم که کولرهای گازی انواع مختلفی دارند که به چهار دسته کلی پنجره ای، اسپلیت، پرتابل و ایستاده تقسیم بندی می شوند. در ادامه ویژگی های هر کدام از انواع کولرهای گازی را مفصل معرفی می کنیم تا بهترین نوع کولر گازی را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید.

معیارهای کلیدی در خرید انواع کولر گازی به همراه آخرین قیمت ها

کولر گازی پنجره ای یا یونیت

کولر گازی پنجره ای جز ساده ترین و ابتدایی ترین نوع کولر گازی است. کولر گازی پنجره ای باید به هوای آزاد دسترسی داشته باشد و به همین دلیل عموماً بر روی پنجره نصب می شود. بدنه این کولرها بسادگی درون پنجره قرار گرفته و به سرعت آماده استفاده می شود. البته نیمی از دستگاه در محیط داخل و نیمی دیگر در محیط بیرون قرار می گیرد که هوای داخلی از قسمت داخلی آن وارد و هوای گرم از قسمت خارجی به فضای بیرونی منتقل می شود. این نوع کولرها مجموعه ای یک تکه دارند بدین صورت که تمامی قطعات ازجمله کنداکسور، اوپراتور، کمپرسور و کویل خنک کننده در یک جعبه قرار داده شده است. از دیگر مزایای این نوع کولرهای گازی این است که نیاز به برق کشی جداگانه ندارید و می توانید به راحتی از پریز داخل خانه استفاده کنید. همچنین به دلیل دوتکه نبود کولر، نیازی نیست برای رد کردن لوله های مسی دیوار را سوراخ کنید. از مزیت های دیگر این نوع کولرها قیمت پایین و قدرت خنک کنندگی بالا است. در مقابل باید بدانید که این نوع کولرها مصرف بالاتری داشته و اندکی سر و صدا نیز ایجاد می کنند.

کولر گازی اسپلیت

معیارهای کلیدی در خرید انواع کولر گازی به همراه آخرین قیمت ها

کولرهای گازی اسپلیت به دو تکه تقسیم می شوند که تکه اول یعنی پنل در داخل محیط ساختمان بر روی دیوار و تکه دیگر (موتور یا کمپرسور) در بیرون از ساختمان نصب می شود. قرارگیری کمپرسور در بیرون ساختمان باعث می شود که دیگر اثری از صدای غیرقابل تحمل موتور در داخل ساختمان احساس نکنید. همچنین قرارگیری پنل بر روی دیوار باعث خواهد شد تا کمترین فضا از منزلتان اشغال شود. این دو تکه از طریق لوله های مسی انتقال حرارت به یکدیگر متصل می شوند. البته قبل از خرید این نوع کولرهای گازی، درنظر داشته باشید که طول لوله های مسی دارای محدودیت (اغلب حداکثر 10 متری) است. پس این محدودیت فاصله را می بایست بین پنل و کمپرسور رعایت کنید. اگر محیط داخلی ساختمان بگونه ای است که فاصله بین این دو تیکه بیش از استاندارد موردنظر است، پیشنهاد می کنیم به دلیل کاهش قابل توجه کارایی، اقدام به خرید این نوع کولرها نکنید. اگر بخواهیم این نوع کولرها را با کولرهای گازی پنجره ای مقایسه کنیم می بایست بگوییم که کولرهای گازی اسپلیت قیمت بالاتری داشته ولی در مقابل مصرف برق به مراتب پایین تری از کولرهای گازی پنجره ای دارند. اکثر این نوع کولرها می توانند در فصل سرما برای گرمادهی نیز مورد استفاده قرار بگیرند. البته در کنار تمام مزایای که مطرح کردیم این موضوع را هم درنظر داشته باشید که این نوع کولرهای گازی عمدتاً مناسب مکان هایی هستند که تغییر مکان کمتر اتفاق می افتد.

کولر گازی پرتابل

معیارهای کلیدی در خرید انواع کولر گازی به همراه آخرین قیمت ها

این نوع کولرهای گازی همانطور که از اسمشان نیز پیداست دارای چرخ و بنابراین قابل حمل و مشابه کولرهای گازی پنجره ای یک تکه بوده و فقط یک لوله خرطومی پلاستیکی برای تخلیه گرمای موتور در پشت خود دارند. قیمت کولرهای گازی پرتابل اندکی پایین تر از کولرهای گازی اسپلیت هستند. البته این نوع کولرهای گازی را می توانید عمدتاً در فضاهای کوچک و اتاقک ها استفاده کنید.  

کولر گازی ایستاده

معیارهای کلیدی در خرید انواع کولر گازی به همراه آخرین قیمت ها

کولرهای گازی ایستاده کاربری متفاوت با کولرهای گازی معرفی شده دارند. در واقع بهتر بگوییم این نوع کولرهای گازی به دلیل قدرت بالای پرتاب هوا و همچنین توانایی سرمایش و گرمایش بالا، بیشتر کاربری صنعتی دارند تا خانگی. عمدتاً فروشگاه های زنجیره ای، مساجد، پایانه های مسافربری و سایر سالن های وسیع و مکان های بزرگ، مناسب برای نصب این نوع کولرهای گازی هستند. همچنین اگر مستأجر هستید می توانید این نوع کولرهای گازی را نیز به ناچار جهت خرید انتخاب کنید.

اگر قصد خرید کولر گازی دارید می توانید به سایت فروشگاه اینترنتی زنبیل به عنوان یکی از بزرگ ترین فروشگاه های اینترنتی کشور مراجعه کنید. در این فروشگاه می توانید به مشخصات و قیمت کولر گازی برندهای متنوع ازجمله قیمت کولر گازی ال جی ، قیمت کولر گازی سامسونگ ، هایسنس و دیگر برندهای معتبر بازار دسترسی پیدا کنید. با توجه به افزایش قیمت چندبرابری لوازم خانگی، این فروشگاه سعی نموده است جهت تأمین اطمینان خاطر مضاعف مشتریان، 10 روز تضمین قیمت برای محصول خریداری شده ارائه دهد. بر این اساس، اگر مشتری بعد از خرید اعلام نماید که فروشگاه معتبر دیگری کالا را با قیمت کمتری عرضه می کند، بلافاصله بعد از محرز شدن توسط کارشناسان زنبیل، ما به التفاوت به حساب مشتری واریز خواهد شد. خدمات انحصاری این فروشگاه به اینجا ختم نمی شود. اگر در طول دوران گارانتی، محصول دچار ایراد فنی گردد، کارشناسان زنبیل به طور کاملاً رایگان، پیگیر موضوع تا زمان حل مشکل خواهند بود. برای اطلاع از دیگر خدمات متمایز این فروشگاه، به سایت فروشگاه اینترنتی زنبیل مراجعه کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز