خبرگزاری کار ایران

در دانشگاه صنعتی شریف مطرح شد:

ازکــی آمده است تا موانع موجود در راه توسعه صنعت بیمه را رفع کند

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۰۹۴

ازکــی پس از گذشت تنها یک سال، امروز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازیگران صنعت بیمه آنلاین شناخته می‌شود.

ایلنا؛ «تیم لطیف»، بنیان‌گذار ایرانی-آلمانی شرکت «ازکـی» در جمع شرکت‌کنندگان پنجمین دوره IT WEEKEND دانشگاه صنعتی شریف، از تجربه‌های کارآفرینی‌اش در ایران و آلمان و چشم‌انداز ازکی صحبت کرد.

لطیف 12 سال پیش، پس از سال‌ها تجربه در آلمان، برای اولین بار به ایران آمد و حدود 11 سال به راه‌اندازی شرکت‌های مختلف پرداخت. نام او در لیست اولین مدیران و شرکای شرکت‌های مختلفی به چشم می‌خورد.

یک سال پیش با پیشرفت صنعت اینشورتک در ایران و با در نظر گرفتن حفره‌های خالی این صنعت، تصمیم گرفت استارتاپی به نام ازکــی راه‌اندازی کند. ازکــی پس از گذشت تنها یک سال، امروز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازیگران صنعت بیمه آنلاین  شناخته می‌شود.

مدیر این استارتاپ جوان، در میان جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در مراسم اختتامیه رویداد IT WEEKEND این دانشگاه، انحصار در صنعت بیمه را آفت پیشرفت آن دانست. او با اشاره به این که شرکت‌هایی مثل Check24 و MoneySupermarket نمونه‌های مشابه و موفق آلمانی و انگلیسی ازکــی در دنیا هستند، گفت: " بیمه در ایران پیشرفت خوبی داشته است و در حال حاضر، 30 شرکت بیمه‌ای فعال و بیش از 40هزار نماینده در سراسر کشور در این حوزه فعالیت می‌کنند؛ اما همچنان قوانین این صنعت در مقایسه با دیگر کشورهای دنیا، عقب‌ و کندتر عمل می‌کند؛ این درحالیست که شرکت‌هایی چون Check24 با توجه به هموار بودن مسیر توسعه و نبود قوانین دست‌و‌پاگیر و انحصار، امروز نه تنها به عنوان شرکت بیمه‌ای، بلکه در حوزه‌ و صنایع دیگر ورود پیدا کرده‌اند، بیش‌ترین سهم بازار را از آن خود کرده‌اند و درآمد سالانه آنها به بیش از 20میلیارد یورو می‌رسد."

به گفته او وجود انحصار در حوزه بیمه، موجب ناهمواری مسیر توسعه شرکت‌های بیمه شده است. به عنوان مثال، نماینده یک شرکت بیمه، مجاز به فروش خدمات بیمه‌ای شرکت دیگری نیست، اما ازکــی تلاش می‌کند تا موانع موجود در راه توسعه صنعت بیمه را رفع کند.

به نظر می‌رسد تیم لطیف در توسعه مدل کسب‌وکار ازکــی از این شرکت‌ها الگوبرداری کرده است و این احتمال دور نیست که این شرکت در آینده وارد صنایع و بازارهای بزرگ دیگر نیز بشود. ازکـی امروز توانسته به عنوان مرکز مشاوره و خرید آنلاین بیمه، جایگاه خوبی در این صنعت کسب کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز