خبرگزاری کار ایران

درباره ارتودنسی همه چیز را بدانید

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۰۸۶

آیا اعتماد به نفس کافی در روابط اجتماعی ندارید؟ آیا فردی اخمو هستید و از لبخند زدن هراس دارید؟ آیا دندان ها برای شما بسیار اهمیت دارد؟ آیا از ظاهر دندان ها و فک های خود راضی نیستید؟

ایلنا؛ خیلی از افراد دارای فک های بزرگ اما دندان کوچک هستند که باعث می شود تا بین دندان ها فاصله بیافتد اینجاست که بهترین متخصص ارتودنسی نقشی پر رنگ خواهد داشت و علاوه بر این خیلی از افراد دارای فک های کوچک اما دندان های بزرگ هستند که باعث می شود تا دندان ها خیلی شلوغ به نظر برسد و خیلی مشکلات دیگر که دندان ها کاملا نامرتب هستند و به طور حتم دندان ها در زیبایی افراد بسیار تاثیر گزار است و زیبایی لبخند در روابط اجتماعی افراد تاثیر دارد و اعتماد به نفس بالا باعث می شود تا افراد روابط اجتماعی بالایی داشته باشند.

اما جای هیچ نگرانی نیست زیرا تمام این مشکلات به مانند کوچکی و بزرگی فک و دندان های نامرتب و شلوغ و شکسته تمام این دندان ها با درمان و روشی به کمک یک دندانپزشک متخصص ارتودنسی درست خواهند شد و می توان به دندان های زیبا و مرتبی تبدیل شوند و شما با ارتودنسی دیگر از لبخن خود لذت خواهید برد و اعتماد به نفس کافی خواهید داشت. تا اسم ارتودنسی می آید خیلی از بزرگسالان تصور می کنند این کار مخصوص نوجوانان و بچه ها است اما تصوری کاملا غلط است زیرا اگر بزرگسالان هم دندان های نامرتبی دارند می توانند ارتودنسی انجام دهند زیرا این درمان وابسته به سن خاصی نیست و تا هر زمانی که شما در دهان خود دندان دارید می توانید ارتودنسی را انجام دهید.

ارتودنسی نوع های مختلفی دارد به مانند ارتودنسی ثابت که در این نوع ارتودنسی از براکت های ثابت استفاده می شود و بیمار نمی تواند این براکت ها را تا اتمام درمان از دندان های خود جدا کند اما ارتودنسی متحرک از براکت های متحرک ستفاده می شود که بیمار می تواند در هنگام غذا خوردن و تمیز کردن دندان ها آن ها از دندان خود جدا کند. تشخیص این که کدام نوع از این درمان ها انجام گیرد بستگی به متخصص ارتودنسی دارد که طبق وضعیت دندان های فرد و ناهنجاری های فکی وی روش درمان بهتر را انتخاب می کند.

آیا براکت های ارتودنسی برای گفتار شما مشکل ایجاد کرده است؟

در واقع براکت های ارتودنسی به مانند نگین هایی هستند که در دندان ها قرار دارند مخصوصا براکت های ثابت که بیشتر به مانند نگین ها هستند. اما این براکت ها زمانی در گفتار فرد مشکل ایجاد می کند که در دهان فرد به خوبی قرار داده نشود و باعث می شود تا فرد بعضی از کلمات را به خوبی بیان نکند و البته باید بیمار سازگاری خودش هم با این دستگاه ارتودنسی پیدا کند زیرا در اوایل درمان ممکن است که بیمار نوک زبانی صحبت کند زیرا هنوز به دستگاه ارتودنسی عادت نکرده است اما بعد از چند مدت به راحتی عادت می کند و صحبت خواهد کرد. نگرانی از این بابت وجود ندارد که اگر از براکت های ارتودنسی استفاده کنید در گفتار و بیان شما بسیار تاثیر بزارد زیرا اگر این براکت ها به خوبی در دهان شما تنظیم شود جای هیچ نگرانی نیست.

تغذیه در دوران ارتودنسی:

باید توجه کنید که اگر در دوره درمان از غذاهای نامناسب استفاده کنید باعث می شود تا براکت ها شکسته شود و خراب بشود. در روز های اول درمان ارتودنسی بهتر است که از خوردن غذاهای سفت پرهیز کنید و غذاهای نرم بخورید. باید این موضوع هم بدانید که فرقی ندارد ازکدام دستگاه ارتودنسی استفاده میکنید درواقع چهازارتودنسی ثابت و چه ارتودنسی متحرک استفاده کنید باید از خوردن غذاهای خیلی سفت وشیرین وغذاهایی که نیازاست زیاد بجوید مصرف نکنید. از نوشیدنی های نوشابه وابمیوه که دارای قند زیادی هستند و از مواد رنگی استفاده میشود پرهیز کنید استفاده از آب وشیر در طول دوره درمان توصیه می شود.

درمان ارتودنسی درمانی بسیار خوب است و باعث مرتب شدن دندان ها و زیباتر شدن آن ها می شود و این درمان درد زیادی ندارد و احتیاج به مراقبت های خاصی نیست و کافی است که دقت کنید و مواظب دندان های خود باشید.اگر به دنبال یک متخصص ارتودنسی در تهران هستید حتما به آدرس اینترنتی https://www.drsadreddini.ir مراجعه نمایید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز