خبرگزاری کار ایران

HUAWEI Nova ۴ ، گوشی میان‌رده‌ای که پرچم‌دار است!

قدرتمند، زیبا، جوان‌پسند

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۹۱۴

هوآوی تازه‌ترین نسخه از گوشی‌های هوشمند سری Nova را با نام HUAWEI Nova 4 عرضه کرده است. این گوشی هوشمند دارای نمایشگر منحصربه‌فرد بدون حاشیه (bezel-less) است. طراحی صفحه این گوشی بسیار ظریف و دقیق انجام شده و با نسل قبلی گوشی‌های هوشمند تفاوت دارد تا جایی که کاربر قادر خواهد بود از حداکثر فضا در نمایشگر بهره ببرد. مخصوصا افرادی که با یک صفحه نمایش متوسط کنار نمی‌آیند و به صورت جدی قصد تماشای فیلم یا انجام بازی با گوشی را دارند این محصول، انتخابی مناسب به نظر می‌رسد.

ایلنا؛ صفحه نمایش HUAWEI Nova 4 از طراحی نوآورانه ای موسوم به Punch display برخوردار است. در این شیوه که به ابتکار این شرکت انجام شده، صفحه نمایش این گوشی FullView یا تمام صفحه بوده و دوربین 25 مگاپیکسلی سلفی به صورت دقیق و ظریفی زیر صفحه نمایش پنهان می‌شود و تنها یک دایره کوچک در گوشه مانیتور برای لنز آن جای گرفته است.

دوربین سه گانه این گوشی در دو مدل عرضه شده، مدل قدرتمندتر از یک دوربین 48 مگاپیکسلی، یک دوربین 16 مگاپیکسلی با زاویه لنز باز و یک دوربین 2 مگاپیکسلی برای تشخیص عمق تصویر بهره می برد. در مدل دیگر nova 4، دوربین اصلی از 48 مگاپیکسلی، به 20 مگاپیکسل تغییر پیدا کرده است.

وجود حافظه ROM و RAM قابل قبول 8GB+128GB باعث خواهد شد تا کاربر مشکل کمبود حافظه نداشته باشد و بازی‌های با حجم و گرافیک بالا بدون کوچک‌ترین مشکلی در این گوشی اجرا شوند.

درحالی که گوشی‌های میان رده به طور معمول از قابلیت‌های جدید و مبتکرانه برخوردار نیستند، می‌توان مدعی بود که هوآوی از این الگو پیروی نمی‌کند. به عبارت دیگر و به عنوان مثال در گوشی HUAWEI Nova 3  تمامی قابلیت‌های خوبی که به طور رایج در گوشی‌های گران‌قیمت و پرچم‌دار دیده می‌شد را می‌توانستیم ببینیم. این گوشی با سیستم سلفی on-point و رنگ‌های مُد روز به عنوان محبوب‌ترین گوشی سلفی سال 2018 انتخاب شد و تا پایان سال پیش 65 میلیون واحد از آن به فروش رسید.

صفحه نمایش Punch

اما نمایشگر Punch دقیقا به چه معناست؟ در حقیقت Punch display، روش جدید هوآوی در طراحی نمایشگرهای بدون حاشیه است. هدف از این صفحه نمایش این است که برآمدگی‌ها از روی صفحه برداشته شود و چیزی به جز یک سوراخ کوچک باقی نماند که دوربین سلفی سه میلی‌متری را در خود جای خواهد داد. با این حساب فضای بیشتری از بالا تا پایین صفحه 6.4 اینچی وجود خواهد داشت و کاربر تجربه بهتری در زمان تماشای فیلم یا انجام بازی‌های ویدئویی خواهد گذراند.

ایجاد یک نمایشگر Punch آن هم بدون اینکه بر کارایی یا مشخصات دوربین اثری بگذارید امری چالش‌برانگیز و از نظر تکنیکی پیچیده است. در تحقیقاتِ مرتبط با عکس‌های سلفی مشخص شده که معمولا کاربران هنگامی که با چشمان‌شان به دوربین سلفی خیره می‌شوند همزمان قدری سرشان را به سمت راست می‌گردانند. در موقعیت فعلی دوربین در این گوشی، کاربران تعامل طبیعی‌تری با دوربین داشته و به سادگی می‌توانند بهترین زاویه سلفی را پیدا کنند.

دوربین سه‌گانه

معمولا گوشی‌های هوشمند هوآوی مجهز به دوربین‌های خوبی هستند و HUAWEI Nova 4 نیز از این قاعده مستثنی نیست. HUAWEI Nova 4 سومین گوشی هوشمند هوآوی است که از دوربین سه‌گانه با هوش مصنوعی AI Triple بهره می‌برد. با وجود لنز زاویه باز، تصاویر شبیه به کارت پستال خواهند شد و در عمل مرتفع‌ترین بناها و برج‌ها، از برج میلاد گرفته تا میدان آزادی را در کادر دوربین خود خواهید داشت! در مجموع، دوربین اصلیHUAWEI Nova 4   ابزاری کامل برای ضبط لحظات در هر شرایط نوری و جوی است.

فضای ذخیره‌سازی بیشتر، سرگرمی بهتر

گوشی هوشمند HUAWEI Nova 4 از تراشه Kirin 970 استفاده می‌کند و دارای رم داخلی 8 گیگابایتی و با 128 گیگابایت حافظه است. این به چه معناست؟ یعنی شما در این گوشی کارایی بسیار بالا را همزمان با مصرف پایین انرژی خواهید داشت. به دلیل سیستم بهینه‌ای که در گوشی تعبیه شده، نه تنها اپلیکیشن‌ها و بازی‌های زیادی را می‌توان در گوشی گنجاند، بلکه می‌توان اطمینان داشت که وجود آنها بر کارایی گوشی در بازه بلند مدت نیز تاثیری نخواهد داشت.

دوربین سلفی 25 مگاپیکسلی

هوآوی هیشه تلاش داشته تا هوش مصنوعی را بیش از پیش وارد چرخه تولید گوشی‌های هوشمند کند. با دوربین جلو 25مگاپیکسلی گوشی HUAWEI Nova 4، قادر خواهید بود سلفی‌های زیبایی بگیرید که همزمان اجزای چهره‌تان را به صورت دلخواه روتوش می‌کند. این امکان با استفاده از قابلیت سفارشی‌سازی در قسمت different facial features امکان‌پذیر خواهد بود. رنگ پوست و اجزای چهره به صورت طبیعی و بسیار ظریف در حالت‌های مختلف قابل تغییر است. با قابلیت AI beautification، حالت‌های مختلف آرایشی و همچنین ظاهری وجود خواهد داشت و این حس را القا می‌کند که یک تیم آرایشگر حرفه‌ای روی شما کار کرده‌اند.

در مجموع به نظر می‌رسد گوشی هوشمند HUAWEI Nova 4 محصول مناسب و جوان‌پسند است که به دلیل کیفیت عالی صفحه نمایش، دوربین ممتاز و قیمت مناسبش به سرعت در میان کاربران جا باز خواهد کرد. علاوه براین فضای ذخیره سازی قابل قبول و پردازنده قوی باعث شده تا از جنبه کارایی نیز بتوان روی این گوشی هوشمند حساب ویژه باز کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز