خبرگزاری کار ایران

بفرمایید این‌سو؛ به صرفِ کالای ایرانی

asdasd
کد خبر : ۷۱۲۶۲۵

بیکاری، تحریم، گرانی، ورشکستگی تولیدی‌های بزرگ، از بین رفتن و به فراموشی سپرده شدن هنر و صنعت بومی کشور واژگانی هستند که چند سالی‌ است در صدر نگرانی‌های مردم و مسئولان قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایلنا، مسئولان و کارشناسان اقتصادی بر این باورند که تمامی این نگرانی‌ها حل شدنی و قابل پیش‌گیری و حتی درمان هستند و درمان را در حمایت از تولید ملی و کارآفرین بومی می‌دانند. شاید در نگاه اول این درمان بسیار شعاری و دست نیافتنی به نظر برسد. اما با بررسی جامع آمار خودکفایی و رشد اقتصادی کشورهایی همچون چین، هند، روسیه و برزیل این اطمینان بدست می‌آید که حمایت از کالای ایرانی نه تنها باعث از بین رفتن بیکاری و ورشکستگی تولیدی‌های بزرگ می‌شود بلکه از آن می‌توان به عنوان سلاحی یاد کرد برای مبارزه با تحریم‌ و جنگ اقتصادی دشمن.

(از ماست که بر ماست)

یکی از ملزومات حمایت از کالای ایرانی، فرهنگ سازی و فراهم کردن بستری مناسب است تا مردم بتوانند محل تامین اقلام ضروری و مورد نیاز خود را شناسایی کرده و سپس به تهیه آن کالا اقدام کنند. و متاسفانه بزرگترین و اساسی‌ترین خلاء در بحث حمایت از کالای ایرانی، عدم وجود مرجعی جامع و کامل است که تمامی موارد مورد نیاز مردم را جمع‌آوری کرده و در یک محیط مناسب عرضه کند. این خلاء از طرفی باعث بی‌خبری مردم نسبت به قدرت خارق‌العاده تولید کنندگان داخلی شده است و از طرفی تولید کنندگان نیز به دلیل دور ماندن از بازار رقابت و عرضه محصولات خود، کم کم از چرخه تولید خارج شده و بازار را شش دانگ در اختیار محصولات بی‌کیفیت خارجی قرار داده‌اند.

بفرمایید این‌سو؛ به صرفِ کالای ایرانیبفرمایید این‌سو؛ به صرفِ کالای ایرانی

(این سو خبرهایی در راه است)

از حدود سه سال پیش یک تیم تحقیقاتی متشکل از کارشناسان زبده اقتصادی و اجتماعی به بررسی و آسیب شناسی عدم رغبت مردم به تهیه و استفاده از کالای ایرانی پرداختند. ماحصل این تحقیقات، سایتی بود به نام این‌سو که با همفکری جوانان کاربلد ایرانی پا گرفت و شد اولین نمایشگاه کالای ایرانی، برندها، فروشگاه‌های ایرانی.

در فاز نخست، این سایت حدود ۲۳ هزار کالای ایرانی و ۸۰۰ برند معروف داخلی را تحت پوشش خود قرار داد.

طراحان خوش فکر این سایت دو جانبه هوای کالای ایرانی را داشته‌اند. از سویی مردم با ورود به سایت با اقلام مختلف از برندهای متفاوت آشنا می‌شوند و از سمتی تولید کنندگان و کار آفرینان داخلی می‌توانند در این سایت غرفه کالای ایرانی بگیرند و محصولاتشان را عرضه کنند.

بفرمایید این‌سو؛ به صرفِ کالای ایرانیبفرمایید این‌سو؛ به صرفِ کالای ایرانی

(خرید و فروش آسان در این‌سو)

در صفحه اول سایت این‌سو(https://insooo.ir) یک نوار بزرگ جستجو وجود دارد. کسانی که برای بار اول به سایت مراجعه می‌کنند و زمان زیادی برای چرخ زدن توی غرفه‌های این‌سو را ندارند می‌توانند کالای مورد نیازشان را توی این نوار جستجو بنویسند و بلافاصله لیست بلندبالایی از آن محصول مورد نظر را ببینند و با انتخاب هر کدام، مشخصات، قیمت، برند و هر سوالی که درباره آن کالا دارند را مطالعه کنند و در نهایت یک خرید سریع و مطمئن داشته باشند.

پایین نوار جستجو دو قسمت طراحی شده است یکی برای فروشندگان و دیگری برای خریداران. فروشندگان می‌توانند با ورد به بخش( غرفه بگیرد) محصول خود را عرضه و معرفی کنند و خریدارها هم می‌توانند با ورود به بخش (اعضا) از آخرین برندها و محصولات و بیشترین تخفیف‌ ها خبردار شوند و ویژه خرید کنند.

بفرمایید این‌سو؛ به صرفِ کالای ایرانیبفرمایید این‌سو؛ به صرفِ کالای ایرانی

این‌سویی ها در این سایت به قول خودشان 10 سالن دارند با موضوع‌های ذیل که با مراجعه به هرکدام از این سالن‌ها می‌شود جزئی‌تر و دقیق‌تر با اقلام مربوط به آن حوزه آشنا شد و نسبت به خرید و تهیه آن‌ها اقدام کرد. در این نمایشگاه کالای ایرانی میتوان انواع محصولات داخلی را تهیه کرد که سایت این سو لیست تولیدات داخلی ایران را در غرفه های مختلف این سایت به شرح زیر آورده است.

مواد غذایی و شوینده ایرانی

خانه و آشپزخانه ایرانی

پوشاک ایرانی و زینتی

نوشت‌ افزار ایرانی

فرهنگ و هنر ایرانی

لوازم آرایشی ایرانی و بهداشتی

صنعت و کشاورزی

لوازم دیجیتال ایرانی

لوازم ورزشی ایرانی و سرگرمی

تجهیزات ساختمان  ایرانی

 

بفرمایید این‌سو؛ به صرفِ کالای ایرانیبفرمایید این‌سو؛ به صرفِ کالای ایرانی

همچنین این‌سو با داشتن نشان ملی ثبت و نماد اعتماد الکترونیکی وزارت صنعت و معدن و تجارت، این اعتماد را به مخاطبان خود می‌دهد که بتوانند در محیطی بی‌نظیر، خرید و فروشی امن و آسان داشته باشند.

به نظر می‌رسد در آینده و با اجرای فازهای بعدی این سایت بتواند قدم بزرگی در آشتی دادن مردم با کالاهای ایرانی بر دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز