خبرگزاری کار ایران

مزایای ثبت شرکت و تاثیر آن در کسب و کار

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۸۹۵

ثبت شرکت به شما این امکان را می دهد که به راحتی بتوانید از تخصص افراد دیگر در شرکت خودتان استفاده کنید. شما این افراد را استخدام می کنید و به دلیل هویت قانونی این افراد با خیال راحت برای شما کار خواهند کرد. حتی شما می توانید در زمینه های دیگر هم ورود پیدا کرده و از تخصص افراد جدید برای این زمینه ها استفاده کرده و دامنه فعالیت شرکت خود را هر روز گسترده‌تر کنید.

شاید به گمان برخی از افراد قانونی بودن ثبت شرکت و الزام شدن شرکت‌ها به ثبت طبق ماده 195 قانون تجارت تنها به این دلیل است که دولت به دنبال دریافت مالیات از درآمد این شرکت‌ها بوده و هیچ سود و فایده‌ای برای خود شرکت‌ها به همراه ندارد.اما حقیقت چیز دیگری است. اشتباه می کنید. شرکت ها شاید سالیانه مجبور به پرداخت مالیات باشند اما عمدتا به این دلیل ثبت می شوند که اعتبار قانونی داشته باشند و اتفاقا دولت با شناسایی این شرکت‌ها خیلی راحت تر می‌تواند از آنها حمایت کند. نکته دیگر اینکه ثبت شرکت تماما منافع و اعتبار است برای افرادی که خودشان به کسب و کار خودشان احترام گذاشته و آن را بصورت قانونی و با حمایت قانون انجام می دهند.

در زیر به برخی از بزرگترین مزایای ثبت شرکت و تاثیر آن در کسب و کار شما اشاره خواهد شد تا احتمالا اگر هنوز در ثبت شرکت خود تردید دارید راحت تر تصمیم گیری کنید:

شرکت به  فعالیت شرکت اعتبار می دهد

به یاد داشته باشید که شرکت های ثبت شده در واقع یک پیام مهم برای مخاطبین، جامعه مشتریان، تامین کنندگان، زنجیره تامین و البته شرکای تجاری خود دارند و آن هم این است که ما اعتبار قانونی داریم و تمامی خدمات و فعالیت های ما زیر نظر قانون و با پشتوانه دولت انجام می شود و شما می توانید با خیال آسوده با ما تعامل ، همکاری و از ما خرید داشته باشید.

این نکته که شرکت به صاحبین شرکت اعتبار و هویت می دهد و سود و منافع زیادی برای آنها به دنبال دارد تنها زمانی می تواند لباس واقعیت بپوشد که در سایه قانون انجام شود. در این حالت است که سایر شرکت ها، ارگان ها، اشخاص و مشتریان داخلی و حتی خارجی به انها اعتماد می کنند و حاضر به خرید از آنها و یا برون سپاری خدمات و فعالیت های خود به این شرکت ها هستند.

تنها کافی است لحظه‌ای خود را جای این افراد بگذارید. آیا شما حاضر خواهید شد با اشخاصی کار کنید که شناسنامه و یا اعتبار زیادی ندارد؟ به خوبی برای شما شناخته شده نیستند؟ در صورت عدم موفقیت به تعهداتشان شما باید چه کنید؟ چگونه می توانید حق و حقوق  و زیان های وارد شده به شرکت یا تشکیلات خود را جبران کنید اگر طرف شما هیچ اعتبار قانونی نداشته باشد؟ آیا حتی شما به عنوان یک مشتری حاضر به خرید محصولات شرکت هایی که کد اقتصادی ندارند و یا ثبت نشده اند هستید؟

جواب به تمامی سوالات فوق قطعا نشان دهنده دلیل تاکید دولت و حتی بسیاری از افراد برای ثبت شرکت است.

شراکت در شرکت قانونمند و در سایه اطمینان است

نکته مهم دیگر شراکت در شرکت می باشد. در نظر داشته باشید که شرکت فرد محور نیست و برای اینکه بتوانید یک شرکت را ثبت کنید باید با دیگران یعنی حداقل دو تا چند نفر شراکت داشته باشید. هر چقدر هم توصیه شود کار تیمی انجام دهید و کار مشارکتی داشته باشید همه ما به خوبی می‌دانیم که مشارکت با دیگران همیشه هم روی خوش ندارد. گاهی اختلافات پیش می آید و گاهی عدم تفاهم و یا شک و شبهه باعث می شود تا موضوعاتی مطرح شود که نگران کننده خواهد بود.

از این رو هر فردی حاضر نیست بدون پشتوانه قانونی و شراکت در سایه قانون با شما شراکت کند و اگر هم اینچنین شد همواره ترس و اضطرابی بر روی فعالیت شما سایه خواهد انداخت و باعث می شود خیلی همکاری خوبی با هم نداشته باشید.

این در حالی است که اصل اولیه ثبت شرکت یعنی امضا تفاهم نامه در واقع بیانگر شفافیت بین شرکا است. در بعد دوم تمامی مسائلی که می تواند  باعث مشکلات آتی شود در شرکت نامه یا اساسنامه شرکت درج می‌شود و همه امضا می کنند. سود و ضرر شرکت کاملا شفاف می‌شود و نحوه تقسیم دارایی‌ها و احتمالا بدهی‌ها دقیقا مشخص است و به همین دلیل در بدترین شرایط هم همکاری می تواند خیلی مناسب و با اطمینان دنبال شود.

قراردادهای شرکت اعتبار زیادی خواهند داشت

وقتی شرکتی ثبت می شود برای این شرکت یک کد اقتصادی صادر می شود و خود شرکت نیز یک شناسه ملی خواهد داشت که در تمامی قرارداد ها و تعاملات کاری این دو شماره درج خواهد شد. طبیعی است شرکت هایی که با این کدها قرارداد امضا می کنند به خوبی شناخته شده هستند. مشتریان شما می توانند با استعلام این کد ها از وضعیت مالیاتی و اعتباری شما اطمینان پیدا کنند، سابقه فعالیت شما و حتی میزان سابقه شما را ببینند و به راحتی به شما اطمینان پیدا کنند.

امکان عقد قراردادهای بزرگ

احتمالا به خوبی تا این جای مطلب متوجه این موضوع شده اید که وجود اعتبار قانونی باعث می شود قراردادهای بزرگتری داشته باشید. در اصل عقد قرار داد و داشتن مشتریان  بزرگتر شاید نیازمند تلاش برای یافتن مشتریان جدید باشد. اما گاها شانس هایی هم وجود دارد که خود آنها به سمت شما می آیند.

مثلا در بسیاری از مواقع شرکت های بزرگ داخلی و یا حتی بین المللی مناقصه و یا مزایده هایی را مطرح می کنند و در شروط خود تنها شرکت هایی را می پذیرند که قانونی باشند و احتمالا مثلا یکی دو سال هم تجربه داشته باشند. طبیعی است که در این حالت تنها شرکت هایی که ثبت شده اند می توانند شانس خود را برای این فرصت ها امتحان کنند.

یا نمونه دیگر امکان دریافت نمایندگی و یا شعبه برخی از شرکت های داخلی و بین المللی است که قطعا به شرکت های ثبت شده تنها این شانس تعلق خواهد داشت.

امکان تامین سرمایه

خواه ناخواه در جریان فعالیت های تجاری فرصت هایی وجود خواهد داشت که نیازمند سرمایه بیشتر از توانایی ما هستند. حتی در این حالت اگر شرکت هم ثبت شده باشد باز هم نداشتن سرمایه کافی ممکن است این فرصت ها را از دست شما در بیاورد. اما در تمامی قالب های شرکت ها همیشه یک نکته وجود دارد و آن هم امکان افزایش سرمایه در قالب برخی از اقدام های قانونی است.

یکی از این راه ها افزایش شریک و یا سهامدار است. شما در قالب شخصیت های فردی و یا حقیقی در اغلب موارد نمی توانید به راحتی پول و یا سرمایه ای را برای فعالیت داشته باشید اما در قالب شخصیت های حقوقی می توانید با دادن سهم به برخی از افراد از این مشارکت نه تنها خود به خواسته خودتان که حضور در بازاری سودمند است دست یابید بلکه فرد سرمایه گذار جدید نیز به دلیل اینکه اولا دارای شخصیت حقوقی خواهد شد و دوما از سود خود از این سرمایه گذاری اطمینان خواهد داشت خیلی راحت تر با شما مشارکت خواهد کرد و سرمایه خود را در اختیار شما قرار خواهد داد.

در این حالت مثلا شرکت سهامی خاص با تصویب افزایش سرمایه سهامدار یا سهامداران جدیدی به شرکت معرفی می کند و سرمایه خود را به اندازه مورد نیاز افزایش می دهد و اگر هم شرکت سهامی عام باشد با پذیره نویسی به این مهم دست خواهد یافت. در سایر شرکت ها هم روال تقریبا با روال شرکت سهامی خاص مشابه است.

امکان استفاده از دانش و تخصص دیگران

تردیدی نیست که برای انجام برخی از فعالیت ها نیاز به تخصص و دانش های متفاوت و متنوعی است. یک تا چند نفر هم معمولا این دانش ها و تخصص ها را یکجا ندارند و عموما برای جبران نداشته های خود مجبور هستند تا از دانش دیگران استفاده کنند.  ضمن اینکه بعضا در طول فعالیت ها به هر دلیل شاید خودتان نتوانید برخی از امور را دنبال کنید و نیاز داشته باشید که برخی افراد کمک هایی به شما بکنند.

ثبت شرکت به شما این امکان را می دهد که به راحتی بتوانید از تخصص افراد دیگر در شرکت خودتان استفاده کنید. شما این افراد را استخدام می کنید و به دلیل هویت قانونی این افراد با خیال راحت برای شما کار خواهند کرد. حتی شما می توانید در زمینه های دیگر هم ورود پیدا کرده و از تخصص افراد جدید برای این زمینه ها استفاده کرده و دامنه فعالیت شرکت خود را هر روز گسترده تر کنید. باور کنید یا نه تمامی شرکت های بزرگ دنیا با همین تکنیک موفق شده اند تا این حد بزرگ شده و فعالیت های متنوعی را انجام دهند.

احتمالا تاثیر ثبت شرکت در کسب و کار خودتان را با توضیحات فوق به خوبی متوجه شده اید. اما این تنها بخش هایی مشخص از تاثیر ثبت شرکت در کسب و کار شما است. داشتن دیسیپلین کاری، داشتن کلاس کاری، هویت اجتماعی، استقلال و .. از دیگر مزایای ثبت شرکت هستند.

ثبت شرکت را هم می توانید بدون نگرانی و تنها با صرف هزینه بسیار کم و بدون واسطه به موسسه حقوقی ویونا واگذار کنید. حتی حضور شما برای ثبت این شرکت لازم نیست و همه فرآیند ثبت شرکت توسط کارشناسان ما انجام خواهد شد. شما به فکر مسائل دیگر راه اندازی شرکت خود باشید و تا زمان آماده شدن این مسائل شرکت شما هم کاملا قانونی و معتبر ثبت شده و بدون اینکه زمانی از شما گرفته شده باشد آماده انجام فعالیت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز