خبرگزاری کار ایران

افزایش شغل‌های غیر حضوری با کار در منزل

کد خبر : ۷۰۳۸۹۵

اکثر کارمندان امروزه مسافت های طولانی را برای رسیدن به محل کار خود می‌­پیمایند و بعد از اتمام کار هم باید این مسافت طولانی را دوباره برای رسیدن به خانه طی کنند. این امر اثر مستقیم و فاحشی بر نحوه ی کارکرد کارمند دارد و باعث افت شدید کارایی، انرژی و انگیزه ی کارمند برای کارکردن می‌­شود. به همین دلیل است که مسافت محل کار تا خانه یکی از مهمترین معیار های کارجویان قبل انتخاب فرصت‌های شغلی محسوب می‌­شود.

ایلنا؛ حتما شنیده­ اید که نویسندگان، نقاشان و بسیاری از هنرمندان نیازی به حضور در محل کار بخصوصی ندارند و در هر مکانی می­توانند کار خود را انجام دهند. امروزه پیشرفت تکنولوژی و ورود اینترنت به زندگی ما منجر به تغییر سبک کار بسیاری از مشاغل شده است و حالا خیلی از کارمندان هم به صورت غیر حضوری استخدام و مشغول بکار می­شوند.

کار در منزل  در قرن بیست یکم بیشتر از هر زمانی باب شده است و روز به روز به شمار شرکت هایی که کارمندان غیر حضوری استخدام می­کنند اضافه می­شود. مشاغل مختلف و گوناگونی هستند که امروزه در دنیا به صورت غیر حضوری انجام می­شوند برای مثال مشاغلی مانند مشاور، حسابدار، طراح سایت، پشتیبان فروش … در صدر مشاغل غیرحضوری در دنیا قرار می­گیرند که دستمزد قابل توجهی هم به آن ها اختصاص داده شده است.

کار غیرحضوری  یا کار در منزل، مفهومی نسبتا جدید و نوپا در کشور ایران است اما با این حال چند سالی است که مشاغل غیر حضوری متعددی در ایران بوجود آمده است. در همین راستا بسیاری از شرکت ها هم شروع به جذب نیرو به صورت غیر حضوری کرده اند و بسیاری از فعالیت های خود را با تشکلات غیر حضوری به انجام می­رسانند. از قدیم الایام وقتی روزنامه ی نیازمندی های استخدام را باز می­کردید شاهد ستون کار در منزل بودید که به کار های تولید و مونتاژ ختم می­شد اما درحال حاضر تعداد مشاغل غیرحضوری افزایش چشمگیری داشته است و بازار داغ و پررونقی هم دربین اقشار مختلف جامعه پیدا کرده است. مفهوم کار در منزل قدیمی که می­شناختیم امروزه کمی تغییر کرده و بهتر است از عبارت شغل اینترنتی بکار ببریم که در حال حاضر بیشترین درخواست را در بین مشاغل غیر حضوری ایران را دارد. در حال حاضر شغل های اینترنتی جذاب و پردرآمدی در بازار کار در منزل ایران قرار دارد از جمله تایپیست، مترجم، تولید محتوا، مدیر سایت و اپراتور های غیر حضوری که سهم بسزایی در بین شغل های غیر حضوری دارند. شغل های کار در منزل سنتی هنوز هم به قدرت قبلی خود وجود دارند مشاغلی همچون تولید و مونتاژ لوازم مختلف و پروش گیاهان خانگی حضور پررنگی در بازار کار دارند و با قدرت بیشتری از گذشته دنبال می­شوند.

گفتنی است کار در منزل یا کار غیر حضوری مزایای متعددی نسبت به کار حضوری دارد.

مزیت اول: داشتن آرامش و حذف استرس حین کارکردن باعث افزایش کارایی انسان می­گردد بخصوص در زمانی که انسان در محیط آرام و بدون استرس خانه قرار می­گیرد می­تواند با تمرکزی دوچندان به فعالیت بپردازد و با حذف عوامل استرس زایی که در محل کار با آن ها روبرو هست بتواند بدون فشار روحی کار خود را به انجام برساند.

مزیت دوم: اکثر کارمندان امروزه مسافت های طولانی را برای رسیدن به محل کار خود می‌­پیمایند و بعد از اتمام کار هم باید این مسافت طولانی را دوباره برای رسیدن به خانه طی کنند. این امر اثر مستقیم و فاحشی بر نحوه ی کارکرد کارمند دارد و باعث افت شدید کارایی، انرژی و انگیزه ی کارمند برای کارکردن می‌­شود. به همین دلیل است که مسافت محل کار تا خانه یکی از مهمترین معیار های کارجویان قبل انتخاب فرصت‌های شغلی محسوب می‌­شود.

مزیت سوم: وقتی کارمندی مسافت طولانی برای رسیدن به محل کار خود طی کند قطعا متحمل هزینه های رفت آمد هم خواهد شد و در آخر ماه هم بخش قابل توجهی از حقوق ماهیانه ی کارمند صرف هزینه ی رفت و آمد به محل کار می­شود و دستمزد زیادی عاید کارمند نخواهد شد. بدین ترتیب کار در منزل اینگونه هزینه ها را ندارد و هزینه ای که قرار است صرف رفت و آمد کارمند شود صرف نیاز های شخصی کارمند خواهد شد.

مزیت های کار کردن در منزل و به صورت غیر حضوری از هر لحاظ به معایب آن می­چربد و با توجه به روند صعودی افزایش کار های غیر حضوری، پیش بینی می شود درصد مهمی از مشاغل در آینده به صورت غیر حضوری خواهند شد.

درباره ی نشر دهنده ی آگهی

سایت KARDARMANZEL.COM اولین سایت نشر دهنده ی آگهی نیازمندی های کار در منزل در ایران است. در سایت کار در منزل دات کام، کارفرمایان برای جذب نیروی مورد نظر خود می­توانند آگهی منشتر کنند و نیروی متخصص مورد نظر خود را جذب نمایند. همینطور نیرو های متخصص و آماده بکار هم با انتشار آگهی  با بیان توانایی های خود برای کاری که در آن تخصص دارند اعلام آمادگی کنند. سایت اینترنتی KARDARMANZEL.COM بستری فوق العاده عالی برای کارفرمایان و کارجویان کار غیر حضوری می­باشد تا این دو دسته از افراد راحت تر از هر موقعی با یکدیگر همکاری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز